Makale, özellikle krediye dayalı öğretim bağlamında, yüksek eğitim kurumlarında fizik öğretimi metodolojisinin geliştirilmesine ilişkin kritik konuyu ele almaktadır. Genel eğitim konusu olarak fiziğin karmaşıklığı, konunun öğretiminde tutarlılık da dahil olmak üzere çeşitli zorluklara yol açmıştır. Bu nedenle makale, fizik uzmanları için hem kişisel hem de mesleki bilgi geliştirmenin önemini vurgulamaktadır.
Araştırmanın bilimsel temeli, konunun sistematik analizinin temelini oluşturan yetkinlik temelli yaklaşımdır. Çalışma, yüksek eğitim kurumlarında fizik öğretimi için mevcut metodolojinin etkinliğini analiz etmek için hem ampirik hem de teorik araştırma yöntemlerini kullandı. Analiz, fizik öğretimi yoluyla geliştirilen pedagojik uzmanların yeterliliklerinin sınıflandırılmasına odaklandı.
Çalışmada vurgulanan zorlukları ele almak için makale, yüksek eğitim kurumlarında fizik öğretimini geliştirmeye yönelik çeşitli stratejiler önermektedir. Bu stratejiler, etkileşimli öğretim yöntemlerinin kullanımını, teknolojinin öğretime dahil edilmesini ve öğrencilerin öğrenme çıktılarını geliştirmek için biçimlendirici değerlendirmenin kullanımını içerir. Makale, iyileştirilecek alanları belirlemek ve öğrencilerin 21. yüzyılın zorluklarına yeterince hazırlanmalarını sağlamak için fizik öğretiminin sürekli araştırılmasının ve değerlendirilmesinin önemini vurgulamaktadır.
Makale, yüksek eğitim kurumlarında fizik öğretimi metodolojisini iyileştirmeye yönelik acil ihtiyacı vurgulamaktadır. Mevcut metodoloji, fizik uzmanlarını konuyu etkili bir şekilde öğretmek için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerilerle donatmada etkisizdir. Ancak makale, fizik öğretimini geliştirmek ve öğrencilerin 21. yüzyılın zorluklarına iyi hazırlanmalarını sağlamak için uygulanabilecek pratik çözümler sunmaktadır. Makalenin bulguları ve tavsiyeleri, yüksek öğretim kurumlarında fizik öğretimi için etkili stratejilerin geliştirilmesine rehberlik etmek için kullanılabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: Prof. Dr. RASKUL IBRAGIMOV Özel Sayısı |