Geçmişten günümüze kitaplar kültürel bir değer olarak anılmaktadır. Basılı medya ürünü olarak kitaplar, tasarım ve dizgi süreçlerinden sonra baskı ile sonuçlanarak okuyucuya ulaşmaktadır. Kitaplar, kültürel bir değer olmanın yanında okuyucu için vazgeçilmez bir metadır. Kitabın bir meta olması / taşınabilir bir ürün olması paradigmasal bir değişim sürecinden geçmesine yol açmaktadır. Kitaplar, dijital dönüşüme uyum sağlamakta fakat özünü kaybetmeden basılı yayımcılığını da sürdürmektedir. Araştırma, kitapların dijitale dönüşümünü ele alarak; basılı medyadan dijital ekrana geçişini açıklamayı amaçlamaktadır. Bu süreçte ortaya çıkan kitap okuma cihazları ve e-kitap dağıtıcıları ile ilgili araştırmalar sunulmaktadır. Araştırma, mevcut literatür kaynaklarından derlenecek bilgi ve veriler ile oluşturulmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, betimsel çözümlemeler ile konu desteklenmektedir. Araştırmanın, elektronik kitapların yaygınlaşması ve dijital dönüşüm kapsamında değerlendirilmesi açısından alana katkı sağlaması düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 4 |