Matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) bulunan öğrenciler matematiği öğrenmede zorluk yaşamaktadır. Bu durum öğrencilerin akademik düzeylerini olumsuz yönde etkilemektedir. Öğrencilerin bu sorununun önüne geçebilmek için bazı yöntem ve öğretimsel müdahale programları geliştirilerek matematik öğrenmeleri sağlanmaktadır. Bu çalışmada diskalkulisi bulunan bireylere yönelik uygulanan yöntem ve öğretimsel müdahale programlarının bulunduğu çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla ulusal ve uluslararası veritabanlarında tarama yapılarak yöntem veya öğretimsel müdahale programını anlatma ölçütünü karşılayan 30 makale incelenmiştir. Çalışmanın sonucu; matematik öğretiminde çeşitli yöntem ve öğretimsel müdahale yaklaşımlarının kullanımının diskalkulisi bulunan öğrencilere fayda sağladığını göstermektedir. Diskalkulisi bulunan öğrencilerin matematik öğretimleri planlanırken literatürdeki yöntem ve öğretimsel müdahale programlarnın incelenerek uygulama yapılmasının yararlı olacağı önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2024 |
Submission Date | October 28, 2023 |
Acceptance Date | January 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |