In this study, it is aimed to determine the differences of the students who are educated at
different socio-economic level by taking the motivation and modeling concepts of the reading,
reading habit processes of the primary school fourth graders.
Within the scope of the study, a total of 93 student questionnaires were administered at
one of the schools located in Çankaya, Altındağ and Keçiören districts of Ankara. There is no
meaningful difference in terms of the factors taken up.
According to the results obtained in the study, it was determined that the students who
had different socio-economic levels had different reading and reading habits processes and
that the students who were educated in each of the provinces had similar reading and reading
habits. In the process of acquiring reading habits, a model of each student's sample is also
among those obtained as motivating and motivating them in the reading process.
1700 years from the invention, it opened the way for inventions that would change the
world and became a source of inspiration.
Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma, okuma alışkanlığı süreçlerinin motivasyon ve model alma kavramları çerçevesinde ele alınarak farklı sosyoekonomik düzeyde eğitim alan öğrencilerin farklılıklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında Ankara’nın Çankaya, Altındağ ve Keçiören ilçelerinde yer alan okullardan birer tanesinde toplam 93 öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilen ele alınan unsurlar açısından çok anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Çalışmada elde edilen verilere göre sosyo-ekonomik düzeyleri farklı olan öğrencilerin okuma ve okuma alışkanlığı süreçlerinin farklı olmadığı her ilçede eğitim gören öğrencilerin okumayı sevdikleri ve okuma alışkanlıklarının olduğu tespit edilmiştir. Okuma alışkanlığı kazanma aşamasında her öğrencinin örnek aldığı bir model aynı zamanda okuma sürecinde onları motive eden kişi ve kişiler olduğu da elde edilen veriler arasındadır
Other ID | JA84SC23NS |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 1 |