Bu çalışma, halk eğitimi merkezlerinin karşılaştığı yönetimsel sorunları ve çözüm önerilerini incelemektedir. Halk eğitimi; bireylerin mesleki, genel ve okuma-yazma gibi temel eğitim ihtiyaçlarını karşılayan yaygın eğitim faaliyetleridir. Ancak merkezler, kurs planlamasında yaşanan aksaklıklar, fiziki mekân eksiklikleri, usta öğretici yetersizlikleri ve kursiyer devamsızlığı gibi çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır. Literatür taraması yöntemiyle yapılan analizde, e-Yaygın sistemindeki teknik problemler, kırsal bölgelerde yeterli kursiyer bulunamaması, bağımsız hizmet binalarının yetersizliği ve engelli bireylere uygun mekân eksikliği gibi temel sorunlar belirlenmiştir. Ayrıca, usta öğreticilerin mesleki yeterlilik ve iş güvencesi sorunları ile kursiyerlerin yalnızca belge almak için kurslara katılması da önemli yönetimsel problemler arasındadır. Çözüm önerileri arasında; e-Yaygın sisteminin iyileştirilmesi, merkezlere bağımsız binalar kazandırılması, usta öğreticilere yönelik hizmet içi eğitimlerin artırılması ve kursiyer motivasyonunu yükseltecek uygulamaların geliştirilmesi yer almaktadır. Bu çalışma, halk eğitimi merkezlerinin yönetimsel sorunlarını bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmektedir.
Proje numarası yoktur.
This study examines the administrative problems faced by public education centers and proposes potential solutions. Public education consists of non-formal educational activities that aim to meet individuals basic educational needs in areas such as vocational training, general education and literacy. However, these centers encounter various challenges, including issues in course planning, lack of physical facilities, insufficient qualifications of master trainers and irregular attendance of trainees. Through a literature review, the inability to find enough participants in rural areas, the inadequacy of independent service buildings and the lack of accessibility for individuals with disabilities. Furthermore, the insufficient professional qualifications and job security of master trainers, as well as trainess attending courses merely to receive certificates, are also highlighted the e-Yaygın system, providing independent and well-equipped buildings for the centers, increasing in-service training opportunities for master trainers and developing strategies to enhance trainee motivation. This Study provides a comprehensive evalution of the administrative challenges faced by public education centers.
Proje numarası yoktur.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Political Science (Other) |
| Journal Section | Article |
| Authors | |
| Project Number | Proje numarası yoktur. |
| Early Pub Date | November 12, 2025 |
| Publication Date | November 12, 2025 |
| Submission Date | April 9, 2025 |
| Acceptance Date | September 19, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 27 |
ASSAM-UHAD is an internationally indexed peer-reviewed journal published in April and November.