Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.

DİJİTAL GÖÇMEN ÖĞRETMENLER, DİJİTAL YERLİ ÖĞRENCİLER VE PANDEMİ DÖNEMİNDE GRAFİK TASARIM ALANINDAKİ TEMASSIZ EĞİTİM PROBLEMLERİ

Year 2023, , 237 - 252, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1227415

Abstract

Bilgi çağı ve yeni medya teknolojilerindeki son ilerlemelerle bireylerin dijital medya ile etkileşimlerinin sonucu olarak yeni bir dijital kültürlenme süreci başlamıştır. Dijital kültürlenme süreci, bireyleri dijital yerliler ve dijital göçmenler olmak üzere iki ayrı gruba ayırmıştır. Dijital yerliler, dijital medya teknolojisi içine doğan ve yüksek miktarda dijital medya ile etkileşim içinde olan kuşak iken; dijital göçmenler ise kendilerini dijital ortama sonraki bir evrede adapte etmeye çalışan kuşağı temsil etmektedir.
Dünyada 2020 yılının başından itibaren Covid 19 pandemisi baş göstermiş ve ne yazık ki tüm dünyada hayatı durdurma noktasına getirmiştir. Eğitim dünyası, bu durumdan en çok etkilenen alan olmuştur. Günümüz eğitim sisteminin içinde de öğrencilerin hemen hemen tamamı dijital yerlilerden, öğretmenlerden de azımsanamayacak bir kesim dijital göçmenlerden oluşmaktadır. Öğretmenlerin de bu dönemde dijital teknolojilere hakim olması ve bunlara öğretim süreçlerinde yer vermesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu dijital nesil farklılıklarına pandemi dönemindeki uzaktan eğitim süreçlerine geçişle beraber bazı uzaktan eğitim problemleri de eklenmiştir.
Bu araştırma makalesinde pandemi döneminde zorunlu ve ani olarak geçiş yapılmış olan dijital eğitim ortamında, dijital yerli öğrenciler ve dijital göçmen öğretmenlerin öne çıkan özellikleri incelenmiş ve bu süreçte iki kuşak arası doğabilecek bazı problemler ve olası uzaktan eğitim problemleriyle beraber uzaktan eğitimde grafik tasarım alanındaki problemler irdelenmiştir.

References

  • Arifudin, D., Sulistiyaningsih, E. & Kautsar, I. A. (2020). Optimization of The Digital Game Based Learning Instructional Design (DGBL-ID) Method as Learning Support Media. Jurnal Mantik, 4(3), 2147-2154.
  • Autry, A. J. & Berge, Z. (2011). Digital Natives and Digital İmmigrants: Getting to Know Each Other. Industrial and Commercial Training, 43(7), 460-466.
  • Baran, A. G., Kurt, Ş. K. & Tekeli, E. S. (2017). Yaşlıların Dijital Teknolojileri Kullanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 1(45), 1-24.
  • Baran, S. (2022). Dijital Yerlilerin Dijital Ortamlardaki Kullanıcı Pratikleri ve Medya Okuryazarlığı Farkındalıkları. Journal of Symmetric Communication Research, 2(4), 96-113.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D. & Seferoğlu., S. S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve Çevrim İçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- 2, (s. 1-7). Malatya: Akademik Bilişim.
  • Biricik, Z. (2022). Yeni İletişim Teknolojileri İle Değişen Çocukluk Kültürü: Dijital Çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme Özel Sayısı), 108-124.
  • Budnyk, O., Zozuliak-Sluchyk, R., Nedilskyi, S., Chervinska, I., Malanіuk, T., Prevysokova, N. & Ketsyk-Zinchenko, U. (2021). Modern Digital Distance Learning Technologies: Challenges of Future Teacher Training. Revista Inclusiones, 8(1), 41-53.
  • Cameron, D. (2005). The Net Generation goes to university?, Journalism Education Association conference- Aralık, 2005 (s. 1-11). Queensland: Charles Sturt University.
  • Çukurbaşı, B. & Aytekin, İ. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli Özelliklerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-54.
  • Demirci, Ü. (2016, Nisan 6). Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler. https://ulkudemirci.wordpress.com/2016/04/06/dijital-yerliler-ve-dijital-gocmenler/ adresinden Kasım 2022 tarihinde erişildi.
  • Dereli, Z. (2019). Dijital Yerliler: Yeni Nesil Eğitim Modeli. İstanbul: Humanist Kitap Yayıncılık.
  • Dijitalleşme: COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ
  • Dilnoza, Z., Zakhirova, N. & A.A, M. (2021). Digitization Of Education And The Role Of Teachers And Students In This Process. International Journal Of Philosophical Studies And Social Sciences, 1(2), 196-202.
  • Doğan, G. (2022). Sanal da Olsa Sahici Eğitim. (Ed. Ş. Karasar, Ü. İ. E. Anar). Dijital Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (s. 193-220). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Esgin, Y., Gezmen, B. & Özsürünç, R. (2022). Sosyal Medyada Ebeveynlerin Dijital Yerlilere Yönelik İçerik Paylaşımlarının Dijital Kimlik İnşasındaki Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences , 21(4), 2079-2102.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital Yerli Çocukların ve Dijital Göçmen Ebeveynlerinin İnternet Bağımlılığına İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Eyuboğlu, F. A. & Yılmaz, F. G. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Geray, H. (2016). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güler, Ç. (2020). Uzaktan Eğitimde Öğrenmeyi Yaklaştırmak. (Ed. F. Tanhan ve Ü. H. Özok), Pandemi ve Eğitim İçinde (s. 279-292). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Günther, J. (2007). Digital Natives & Digital Immigrants. Innsbruck: Studien Verlag.
  • Helsper, E. J. & Eynon, R. (2010). Digital Natives: Where İs The Evidence? British Educational Research Journal, 36(3), 503-520.
  • Hilli, C. (2020). Distance Teaching in Small Rural Primary Schools: a Participatory action research Project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kara, C. (2022). Uzaktan Eğitim Avantajlarının Pandemi Sonrası Uygulamalı Grafik Tasarım Derslerine Entegrasyonu. Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 18-34.
  • Kee, C. L. (2020). Face-to-Face Tutorial, Learning Management System and WhatsApp Group: How Digital Immigrants Interact and Engage in E-learning? Malaysian Online Journal of Educational Technology, 8(1), 18-35.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kinash, S., Wood, K. & Knight, D. (2013). Digital İmmigrant Teachers and Digital Native Students: What Happens to Teaching? Bond University: Educational Technology Solutions.
  • Kincl, T. & P., Š. (2021). Born digital: Is there going to be a new culture of digital natives? Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 30-48.
  • Kürkçü, D. D. (2015). İnternette Gazete Takibinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler, İnet-Tr’15, XX. Türkiye’de İnternet Konferansı, (s. 1-6). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Luschei, T. F., Dimyati, S. & Padmo, D. (2008). Maintaining e‐Learning While Transitioning to Online İnstruction: The Case of the Open University of Indonesia. Distance Education, 29(2), 165-174.
  • Oliverio, S. (2019). Screening the Classic: A Case of Re-Mediation? (Ed. N. Vansieleghem, J. Vlieghe & M. Zahn) Education in the Age of the Screen İçinde (s. 36-48). London: Routledge.
  • Özgüven, Y. & Şen Bayram, A. K. (2022). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında.
  • Özkul, A. E. & Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital İmmigrants Part 2: Do They Really Think Differently? NCB University Press, 9(6), 1-6.
  • Prensky, M. (2012). From Digital Natives To Digital Wisdom: Hopeful Essays For 21st Century Learning. USA: Corwin Press.
  • Sari, T. & Nayır, F. (2020). Challenges İn Distance Education During The (Covid-19) Pandemic Period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Schleicher, A. (2020). Education Disrupted – Education Rebuilt: Some İnsights From PISA On The Availability and Use Of Digital Tools For Learning. oecdedutoday.com: https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/ adresinden 12.10.2022 tarihinde erişildi.
  • Sezgin, S. (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin Ekran Üzerinden Teknolojik Dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1987-2018.
  • Sprenger, M. (2010). Brain-Based Teaching in the Dijital Age. Alexandria: ASCD.
  • Susilo, A. (2014). Exploring Facebook and Whatsapp As Supporting Social Network Applications for English Learning In Higher Education. Journal of Applied Sciences Research, 9(1), 10-24.
  • Şahin, Z. (2018). Dijital Bilgelik ve Dijital Göçmenlik Akran Koçluğu (Öğrenme Yoldaşı Öğretmen). (Ed. M. Eraslan, H. Demirkaya, B. Direkçi, F. Aslan ve M. Kılınç) Disiplinler Arası Akademik Çalışmalar II İçinde (s. 75-80). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Tulum, A. B. & Kaya, Y. (2020). Dijital Yerlilerin Sanal Ağlarda Sosyalleşme ve Yalnızlaşma Tutumları. Zeıtschrıft Für Dıe Welt Der Türken (Journal Of World Of Turks), 12(2), 315‐338.
  • Tzifopoulos, M. (2020). In the Shadow of Coronavirus: Distance Education and Digital Literacy Skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • Ünlüer, A. A., Cemelelioğlu, N., Yıldırım, Y., Öçal, B. & Eden, A. (2021). Pandemi Koşullarında Türkiye Genelindeki Üniversitelerin Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Bölümlerindeki Uygulamalı Dersler İçin Çevrimiçi Eğitimde Yaşanan Problemler ve Gereksinimlere Yönelik İhtiyaç Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS), 0(10), 87-104.
  • Wang, J., Zou, B., Wang, D. & Xing, M. (2013). Students' Perception of A Wiki Platform And the İmpact of Wiki Engagement on İntercultural Communication. System, 41(2), 245-256.
  • Waycott, J., Bennett, S., Kennedy, G., Dalgarno, B. & Gray, K. (2010). Digital Divides? Student and Staff Perceptions Of İnformation And Communication Technologies. Computers & Education, 54(4), 1202-1211.
  • Yang, X. & Zhang, Y. (2020). Analysis Of Online Teaching and Online Training of Elementary and Middle School Teachers Under PanDemic Prevention and Control. Modern Edu Tech, 30(3), 5-11.
  • Yardi, S. (2008). Whispers in the Classroom. (Ed. T. McPherson) Digital Youth, Innovation, and the Unexpected İçinde (s. 143-164). Cambridge: The MIT Press.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M. & Li. F. (2020). School’s Out, But Class’ On', The Largest Online Education in the World Today: Taking China’s Practical Exploration During The COVID-19 Epidemic Prevention and Control As an Example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Dilek Aydemir 0000-0003-4194-6030

Publication Date July 3, 2023
Submission Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Aydemir, D. (2023). DİJİTAL GÖÇMEN ÖĞRETMENLER, DİJİTAL YERLİ ÖĞRENCİLER VE PANDEMİ DÖNEMİNDE GRAFİK TASARIM ALANINDAKİ TEMASSIZ EĞİTİM PROBLEMLERİ. Asya Studies, 7(24), 237-252. https://doi.org/10.31455/asya.1227415

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.