Bilgi çağı ve yeni medya teknolojilerindeki son ilerlemelerle bireylerin dijital medya ile etkileşimlerinin sonucu olarak yeni bir dijital kültürlenme süreci başlamıştır. Dijital kültürlenme süreci, bireyleri dijital yerliler ve dijital göçmenler olmak üzere iki ayrı gruba ayırmıştır. Dijital yerliler, dijital medya teknolojisi içine doğan ve yüksek miktarda dijital medya ile etkileşim içinde olan kuşak iken; dijital göçmenler ise kendilerini dijital ortama sonraki bir evrede adapte etmeye çalışan kuşağı temsil etmektedir.
Dünyada 2020 yılının başından itibaren Covid 19 pandemisi baş göstermiş ve ne yazık ki tüm dünyada hayatı durdurma noktasına getirmiştir. Eğitim dünyası, bu durumdan en çok etkilenen alan olmuştur. Günümüz eğitim sisteminin içinde de öğrencilerin hemen hemen tamamı dijital yerlilerden, öğretmenlerden de azımsanamayacak bir kesim dijital göçmenlerden oluşmaktadır. Öğretmenlerin de bu dönemde dijital teknolojilere hakim olması ve bunlara öğretim süreçlerinde yer vermesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu dijital nesil farklılıklarına pandemi dönemindeki uzaktan eğitim süreçlerine geçişle beraber bazı uzaktan eğitim problemleri de eklenmiştir.
Bu araştırma makalesinde pandemi döneminde zorunlu ve ani olarak geçiş yapılmış olan dijital eğitim ortamında, dijital yerli öğrenciler ve dijital göçmen öğretmenlerin öne çıkan özellikleri incelenmiş ve bu süreçte iki kuşak arası doğabilecek bazı problemler ve olası uzaktan eğitim problemleriyle beraber uzaktan eğitimde grafik tasarım alanındaki problemler irdelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2023 |
Submission Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.