Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİNİN TOPLUM, EĞİTİM VE MÜZİK EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN MÜZİK EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, , 149 - 158, 30.03.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1230486

Öz

Araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisinin; öncesi, süreci ve sonrasında toplum, eğitim ve müzik eğitimi üzerine etkilerinin müzik eğitimcilerinin görüşleri yoluyla ortaya konmasıdır. Araştırmanın örneklemini değişik illerde ve kademelerde görev yapan on müzik eğitimcisi oluşturmaktadır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak e-posta yoluyla gönderilmiş ve ardından katılımcılarla telefon görüşmesi sağlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler toplum, eğitim ve müzik eğitimi olmak üzere üç boyutta ele alınmış ve içerik analizi yöntemi ile tematik olarak çözümlenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, toplum boyutuna ilişkin olarak Pandemi öncesinde ağırlıklı olarak geleneksel bir yapıya sahip olunduğu yönünde görüş bildirilmiştir. Ancak pandemi sürecindeki kısıtlamalar nedeniyle evde aileyle birlikte zaman geçirmenin güzellikleri yanında kuşak çatışmasından kaynaklanan sıkıntıların da önemli bir rol oynadığı belirtilmektedir. Pandemi sonrasında ise yaşanan sağlık, ekonomik, sosyal, politik vb. sorunlardan kaynaklı başka sıkıntılarla karşı karşıya kalınacağı belirtilmektedir. Ayrıca yeni hayat düzeninde toplum olarak e-ticaret konusunda aktif olacağımız öngörülmektedir. Eğitim boyutuna ilişkin olarak; pandemi öncesi var olan mevcut problemler, öğretmen ve öğrencilerin maddi imkânsızlıklar ve yeterli altyapıya sahip olamamalarından ötürü daha da artmıştır. Müzik eğitimi boyutuna ilişkin olarak ise; pandemi öncesinde ağırlıklı olarak çocukların akademik başarı elde edeceği derslere yönlendirildiği ve aynı durumun süreç içerisinde de devam ettiği görüşü ağır basmaktadır. Bu bağlamda, pandemi sonrasında da müzik derslerinin vakit kaybı olduğu anlayışının artarak devam edeceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aslan, R. (2020). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVID-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 36-41.
  • Ayata, E. & Aşkın, C. (2009). Müziğin Beynin Bilişsel Fonksiyonlarına Olan Etkisi. İTÜDERGİSİ/b, 5(2), 13-22.
  • Aydın, F. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Müzik Derslerinin İşlenişi Hakkında Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri: Odak Grup Görüşmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). (Danışman: Doç. Dr. Ali Korkut Uludağ). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baş, T., Akturan, U., Ataçkarapınar M., Atak, İ., Bağcı, F. & Çamır, M. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri: NVivo 7.0 İle Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bozkurt, V. (2020). Pandemi Döneminde Çalışma Bir Saha Çalışması Ekseninde Ekonomik Kaygılar, Dijitalleşme ve Verimlilik. Kamu’da Sosyal Politika. Memur-Sen, 13(40), 30-48.
  • Braun, V. & Clarke, V. (2016). Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı. (Çeviri: S. N. Şad, N. Özer ve A. Atlı). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-ENAD – Journal of Qualitative Research in Education, 7(2), 873-898.
  • Canbay, A. & Nacakçı, Z. (2011). Mektupla Keman Öğretim Uygulamasına Yönelik İçerik Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 134–152.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, N. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. NY: McGraw-Hill Book Company.
  • Giorgi, A. & Giorgi, B. (2003). Qualitative Pschology. London: Sage Publication.
  • Kara, A. (2010). Domuz Gribi (Pandemik İnfluenza 2009, İnfluenza 2009 H1N1). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 53(1), 42-58.
  • Koç, F. A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) Karşılaştırmalı Veri Analizi. COVID-19’un Bugünü ve Sonrası. (Ed. A. Kavas Bilgiç & E. U. Öçal). Yerel Yönetimler Araştırma Yardım ve Eğitim Derneği İçinde (s. 22-50). Ankara: Memleket Yayınları.
  • Kruse, N. B., Harlos, S. C., Callahan, R. M. & Herring, M. L. (2013). Skype Music Lessons in the Academy: Intersections of Music Education, Applied Music and Technology. Journal of Music Technology and Education, 6(1), 43-60.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, (çev: ed. M. Bütün & S.B Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sirman, A. (2020). Tarih Boyunca Salgınlar ve COVID 19. Populer Science, 0(2020/04), 36-47.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVID-19 (9lib.net). https://dergiayrinti.com/index.php/ayr/article/view/1353 adresinden 12.12.2022 tarihinde erişildi.

EVALUATION OF THE EFFECTS OF THE PANDEMIC ON SOCIETY, EDUCATION AND MUSIC EDUCATION THROUGH THE OPINIONS OF MUSIC TEACHERS

Yıl 2023, , 149 - 158, 30.03.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1230486

Öz

The study aims to reveal the effects of the COVID-19 pandemic on society, education and music education through the views of music teachers. The sample consists of ten music teachers working in different provinces and levels. A semi-structured interview form was prepared and sent via e-mail to collect the data. Then the participants were interviewed by telephone. Qualitative research method and phenomenology design were used in the study. The data obtained were handled in three dimensions (society, education and music education). The data were analysed and evaluated thematically by the content analysis method. As a result of the study, according to opinions regarding the community dimension, there was predominantly a traditional structure before the Pandemic. However, due to the restrictions in the pandemic process, the samples stated that besides the beauties of spending time at home with the family, the problems arising from the generational conflict also play an essential role. It is noted that after the pandemic, other problems will be faced due to problems of health, economic, social, political, etc. In addition, it is predicted that we will be active in e-commerce as a society in the new life order. Regarding the education dimension, the problems that existed before the pandemic increased due to the financial impossibilities of teachers and students and the lack of adequate infrastructure. Regarding the dimension of music education, the opinion that before the pandemic, children were mainly directed to classes in which they would achieve academic success, and the same situation continued throughout the process. In this context, it is thought that the understanding that music lessons are a waste of time will continue to increase after the pandemic.

Kaynakça

  • Aslan, R. (2020). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVID-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 36-41.
  • Ayata, E. & Aşkın, C. (2009). Müziğin Beynin Bilişsel Fonksiyonlarına Olan Etkisi. İTÜDERGİSİ/b, 5(2), 13-22.
  • Aydın, F. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Müzik Derslerinin İşlenişi Hakkında Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri: Odak Grup Görüşmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). (Danışman: Doç. Dr. Ali Korkut Uludağ). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baş, T., Akturan, U., Ataçkarapınar M., Atak, İ., Bağcı, F. & Çamır, M. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri: NVivo 7.0 İle Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bozkurt, V. (2020). Pandemi Döneminde Çalışma Bir Saha Çalışması Ekseninde Ekonomik Kaygılar, Dijitalleşme ve Verimlilik. Kamu’da Sosyal Politika. Memur-Sen, 13(40), 30-48.
  • Braun, V. & Clarke, V. (2016). Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı. (Çeviri: S. N. Şad, N. Özer ve A. Atlı). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-ENAD – Journal of Qualitative Research in Education, 7(2), 873-898.
  • Canbay, A. & Nacakçı, Z. (2011). Mektupla Keman Öğretim Uygulamasına Yönelik İçerik Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 134–152.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, N. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. NY: McGraw-Hill Book Company.
  • Giorgi, A. & Giorgi, B. (2003). Qualitative Pschology. London: Sage Publication.
  • Kara, A. (2010). Domuz Gribi (Pandemik İnfluenza 2009, İnfluenza 2009 H1N1). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 53(1), 42-58.
  • Koç, F. A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) Karşılaştırmalı Veri Analizi. COVID-19’un Bugünü ve Sonrası. (Ed. A. Kavas Bilgiç & E. U. Öçal). Yerel Yönetimler Araştırma Yardım ve Eğitim Derneği İçinde (s. 22-50). Ankara: Memleket Yayınları.
  • Kruse, N. B., Harlos, S. C., Callahan, R. M. & Herring, M. L. (2013). Skype Music Lessons in the Academy: Intersections of Music Education, Applied Music and Technology. Journal of Music Technology and Education, 6(1), 43-60.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, (çev: ed. M. Bütün & S.B Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sirman, A. (2020). Tarih Boyunca Salgınlar ve COVID 19. Populer Science, 0(2020/04), 36-47.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVID-19 (9lib.net). https://dergiayrinti.com/index.php/ayr/article/view/1353 adresinden 12.12.2022 tarihinde erişildi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülden Önal 0000-0002-5140-8298

Hamit Önal 0000-0001-6990-5279

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Önal, G., & Önal, H. (2023). PANDEMİNİN TOPLUM, EĞİTİM VE MÜZİK EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN MÜZİK EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Asya Studies, 7(23), 149-158. https://doi.org/10.31455/asya.1230486

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.