Eğitim alanında ve Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim teknolojisi kullanımının önemi ve öğretim sürecine katkısı her geçen gün daha çok fark edilmektedir. Bunun sonucunda literatürdeki öğretim teknolojisi kullanımı ile ilgili yapılan çalışmalar artmaktadır. Bu çalışmalar yeni teknolojilerin tasarımlarının ve geliştirilmelerinin yapıldığı veya var olan öğretim teknolojilerinin incelendiği ve etkililiğinin araştırıldığı araştırmaları kapsar. Bu çalışmada, 2007-2017 yılları arasında lisansüstü düzeyde Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında ve öğretim teknolojisi konu kapsamında yapılan 79 tez içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışma ile bu tezlerin tez düzeyi, araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem sayısı, araştırma konusu, veri toplama araçları, analiz yöntemleri ve yayın durumu gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Bulgular sonucunda, çalışmalarda en çok nicel araştırma yöntemleri ve deneysel desenin tercih edildiği, yeni bir materyal veya teknoloji tasarımı ve geliştirilmesinden ziyade var olan teknolojilerin etkililiğinin araştırıldığı, analiz sayısı olarak tek analiz türünün tercih edildiği, analiz çeşidi olarak t-testin kullanıldığı, en yaygın veri toplama aracının ise başarı testi olduğu ve son olarak doktora tezlerinin yüksek lisansa göre daha fazla yayımlanma oranının olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretim teknolojisi ile ilgili tezlerde, nitel çalışmaların özendirilmesi, materyal ve teknoloji geliştirmeye yönelik tezlerin sayısının artırılması, analiz yöntemi sayısının artırılması ve tezlerin yayımlanması için özellikle yüksek lisans öğrencilerinin desteklenmesi yoluyla bu konudaki literatürün daha zenginleştirilebileceği düşünülmektedir.
Öğretim Teknolojisi İçerik Analizi Sosyal Bilgiler Eğitimi Tasarım Geliştirme
The importance of the use of instructional technology both in the field of education and Social Studies education and its contribution to the teaching and learning processes are becoming more and more common day by day. As a result, number of studies on the use of instructional technologies in the literature are increasing. These comprises studies in which design and development of new technologies are made, examines existing materials and technologies and investigates their effectiveness. In this study, 79 theses conducted in the field of Social Studies Education having subject related to instructional technology in education between 2007-2017 were subjected to content analysis. With this study, theses are examined according to variables such as graduate program, research methods and techniques, number of samples, research subject, data collection tools, analysis methods and publication status. According to research results, quantitative research methods and experimental design are much preferred, the effectiveness of existing technology was investigated rather than a new material design and development, t-test was used as a type of analysis, the most common data collection tool was the achievement test, and finally, it was determined that doctoral theses have higher publishing rates than master's. According to the findings of the study, encouraging qualitative studies, increasing the number of theses on material design and development, increasing the number of analysis methods, supporting master’s graduate students in order to publish their theses will in the theses on instructional technology will contribute literatüre more.
Instructional Technology Content Analysis Social Studies Education Design Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.