Değerler, toplumdaki bireyleri bir bütün
etrafında toplayan önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Birey değerlerini
ilk olarak ailesinden daha sonra ise toplumdan öğrenmeye başlamaktadır. Bireyin
yaşıyla doğru orantılı olarak çevresi de genişlemektedir. Bu durumda insanoğlu
hayatın karmaşıklıkları karşısında düzeni sağlayabilmek için öğrenebilme ve öğrendiğini
bir sonraki kuşağa aktarma ihtiyacı duymaktadır. Bu ihtiyacı sistemli bir
şekilde karşılayabilmek için ise eğitim kurumlarına fazlasıyla iş düşmektedir.
Eğitim camiasının başrolünde olan öğretmenler ise öğrencilere hayata
bakabilmeyi, nelerin iyi nelerin kötü olabileceğini öğretmekte ve bu süreçte
öğrencilere rehber olmaktadır. Bu durumda gelecek nesilleri yetiştirecek olan
öğretmenler, değer eğitiminde kuşkusuz birincil kişilerdir. Bu çalışmanın amacı pedagojik formasyon
eğitimi alan öğretmen adaylarının milli değerlere ilişkin görüşlerini
incelemektir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nde Pedagojik Formasyon Eğitimi
alan 700 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise basit
tesadüfi yöntemle seçilen 111 erkek ve 178 kadın olmak üzere toplam 289
öğretmen adayından oluşmaktadır.
Öğretmen adaylarının milli değerler eğitimine yönelik düşüncelerini
tespit etmek amacıyla ulusal literatürde yer alan ‘Milli Değerlerin Öğretimine
Yönelik Tutum Ölçeği (MDÖTÖ)’ kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık
değeri .05 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının
milli değerlerin öğretimine yönelik düşünceleri; cinsiyet, ailenin yaşadığı
yer, formasyon eğitimi aldıkları bölüm ve
öğretmen adaylarının akademik başarı durumlarına göre anlamlı bir fark
bulunmazken, milli değerlerin öğretimini önemli bulma derecesine göre anlamlı
farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir.
Values are among the important elements
collecting the individuals in society around a whole. Individual values begin
to learn first from the family and then from society. The surroundings are also
expanding in proportion to the age of the individual. In this case, human
beings need to learn what they can learn and learn in order to provide order in
the face of the complexities of life. In order to meet this need in a
systematic way, much work is required for educational institutions. The
teachers who lead the education community teach the students what to look for,
what is good and what is bad, and guide the students through this process.
Teachers who will train future generations in this case are undoubtedly primary
persons in value education. The purpose of this study is to examine the opinions of preservice teachers regarding
national values on pedagogical formation education. In the study, a descriptive
survey model was used. The universe of the research is composed of 700 teacher
candidates from the Alaaddin Keykubat University Pedagogical Formation
Programme in Alanya. The sample of the research is composed of 289 preservice
teachers selected by simple random method. Of preservice teachers 111 were
male: 178 were female. The Attitude Scale Toward Teaching National Values
(ASTNV), which is included in the national literature, was used to determine
the thoughts of the candidates about national values education. The
significance value in the analyzes was set to .05. As a result of the research,
the opinions of teacher candidates about teaching national values; It was
observed that there was a meaningful difference between the degree of education
of the national values and the degree of importance of the national values,
while there was no significant difference between the gender, the place where
the family lived, the part of the formation education, and the academic
achievement of the prospective teachers.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 1 |
Works published in the journal Asian Studies are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.