Research Article
BibTex RIS Cite

DETERMINATON OF CLASSROOM MANAGEMENT SKILLS IN THE PROCESS OF DISTANCE EDUCATION IN PRIMARY SCHOOL

Year 2022, Volume: 6 Issue: 21, 127 - 134, 30.09.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1178986

Abstract

The purpose of this research is to determine the classroom management skill levels of classroom teachers and primary school administrators working in primary schools in Antalya province in the distance education process. The research is a descriptive study in scanning model. The universe of the research consists of classroom teachers and primary school administrators working in the Antalya province in the spring semester of 2021/2022. The sample group consists of 265 volunteers, 227 of whom are teachers and 38 of whom are primary school administrators, selected using the purposeful sampling method. “Classroom Management Skills Scale in Online Lesson Process in Primary School” was used as data collection tool. The scale consists of 6 sub-dimensions and 38 items: "Physical Order and Management, Time Management, Plan Program Management, Behavior Management, Communication and Relationship Management, and Digital Compliance". SPSS package program was used in the analysis of the data. For the analysis choices to be made, first of all, skewness and kurtosis values were examined to see whether the data were normally distributed; It was observed that the data were normally distributed and because it was planned to compare the means for more than two groups, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) was used. In addition to this analysis, descriptive statistics such as percentage and frequency were also used. As a result of the ANOVA, it was observed that the classroom management skills in the distance education process did not differ in any sub-dimension and the scores obtained from the whole scale depending on the class level in which the teaching service was provided. Classroom management skills differed only in the "Time Management" sub-dimension, depending on the period of professional experience, and no difference was observed in the scores obtained from the other sub-dimensions and the whole scale.

References

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.
  • Başar, H. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Blatchford, P. ve Russell, A. (2018). Class Size, Grouping Practices and Classroom Management. International Journal of Educational Research, 96(10), 154-163.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (Çeviri Editörü: S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayınevi.
  • Çağlar, A. (2008). İlköğretim Birinci Sınıf Anne- Baba Kitabı, (1. Baskı). İstanbul: Töder Yayınları.
  • Doğan, Ö. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi (Sultanbeyli Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Suat Anar), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işlak, O. ve Gök, R. (2022). İlkokulda Çevrimiçi Ders Sürecinde Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 350-366. İlgar, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. İrfan Erdoğan), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karip, E. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koçoğlu, A. M. (2013). İlkokul Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Sancaktepe Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mustafa Otrar). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sevce, S. S. (2017). İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Sencer Özsezer). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. New York: Allyn &Bacon Inc.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İli Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Tayyip Duman). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İLKOKULLARDA SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 21, 127 - 134, 30.09.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1178986

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Antalya ili ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul yöneticilerinin uzaktan eğitim sürecinde sınıf yönetimi beceri düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2021/2022 bahar yarıyılında Antalya ilinde görev yapan sınıf öğretmenleri ve ilkokul yöneticileri oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak seçilen 227’si öğretmen ve 38’i ilkokul yöneticisi olan toplam 265 gönüllü bireyden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “İlkokulda Çevrimiçi Ders Sürecinde Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Söz konusu ölçek “Fiziksel Düzen ve Yönetimi, Zaman Yönetimi, Plan Program Yönetimi Davranış Yönetimi, İletişim ve İlişki Yönetimi ve Dijital Uyum” olmak üzere 6 alt boyut ve 38 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Yapılacak analiz seçimleri için öncelikle verilerin normal dağılıp dağılmadığını görmek için çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiş, verilerin normal dağıldığı gözlenmiş ve ortalamaların ikiden fazla grup için karşılaştırılması planlandığı için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bu analizin yanında yüzde ve frekans gibi betimsel istatistiklerden de faydalanılmıştır. Yapılan ANOVA sonucunda uzaktan eğitim sürecinde sınıf yönetimi becerilerinin öğretim hizmeti sunulan sınıf düzeyine bağlı olarak hiçbir alt boyutta ve ölçeğin tamamından alınan puanlarda farklılaşmadığı gözlenmiştir. Mesleki deneyim süresine bağlı olarak yalnızca “Zaman Yönetimi” alt boyutunda sınıf yönetimi becerilerinin farklılaştığı, diğer alt boyutlarda ve ölçeğin tamamından alınan puanlarda bir farklılaşma gözlenmemiştir.

References

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.
  • Başar, H. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Blatchford, P. ve Russell, A. (2018). Class Size, Grouping Practices and Classroom Management. International Journal of Educational Research, 96(10), 154-163.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (Çeviri Editörü: S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayınevi.
  • Çağlar, A. (2008). İlköğretim Birinci Sınıf Anne- Baba Kitabı, (1. Baskı). İstanbul: Töder Yayınları.
  • Doğan, Ö. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi (Sultanbeyli Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Suat Anar), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işlak, O. ve Gök, R. (2022). İlkokulda Çevrimiçi Ders Sürecinde Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 350-366. İlgar, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. İrfan Erdoğan), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karip, E. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koçoğlu, A. M. (2013). İlkokul Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Sancaktepe Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mustafa Otrar). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sevce, S. S. (2017). İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Sencer Özsezer). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. New York: Allyn &Bacon Inc.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İli Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Tayyip Duman). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hafize Işlak 0000-0002-4756-3340

Mehmet Gürcan 0000-0002-9687-1278

Publication Date September 30, 2022
Submission Date September 24, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 21

Cite

APA Işlak, H., & Gürcan, M. (2022). UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İLKOKULLARDA SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ. Asya Studies, 6(21), 127-134. https://doi.org/10.31455/asya.1178986

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.