Araştırmanın amacı, Türkçe öğretiminde değerler eğitimi temalı bilimsel makalelerin eğilimlerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, yapılan bilimsel makaleler tespit edilmiş ve araştırmaların yayım yerleri, yayım yılları, konu alanları, araştırma yöntemleri, veri kaynakları, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, yazar sayıları ve hedef kitleye yönelik dağılımları incelenerek araştırma eğilimleri ortaya konmuştur. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Veri kaynağını oluşturan çalışmalara ulaşmak için alan uzmanlarının da görüşleri doğrultusunda Türkçe öğretimi, Türkçe eğitimi, değerler eğitimi, değer aktarımı, kültür aktarımı gibi anahtar kavramlar ile tarama yapılmış; ayrıca ulaşılan çalışmaların kaynakça bölümleri de incelenmek suretiyle araştırmanın veri kaynağını oluşturan 106 akademik makaleye ulaşılmıştır. Bu makalelerden 95 tanesinin ana dili olarak Türkçe öğretimindeki, 11 tanesinin ise yabancılara Türkçe öğretimindeki değerlere yönelik hazırlandığı görülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında Bilimsel Araştırma Sınıflama Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 64 farklı akademik dergide makale yayımlandığı ve 19 makale ile en fazla çalışmanın 2020 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırmalarda daha çok ders kitabı incelemesi yapıldığı, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin, veri analizi olarak da içerik analizi yönteminin daha çok tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yapılan araştırmalarda veri toplama aracı olarak ağırlıklı olarak ders kitabı ile inceleme ve sınıflandırma formu kullanıldığı, yapılan çalışmaların daha çok çift yazarlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the study, is to identify the trends of scientific articles on value education in Turkish teaching. Scientific articles conducted for this purpose were identified and research trends were uncovered by examining publication locations, publication years, subject areas, research methods, data sources, data collection tools, data analysis methods, number of authors and distribution to the target audience. The study used the document investigation method from qualitative research designs. In order to arrive at the studies that form the data source, key terms such as Turkish teaching, Turkish education, value formation, value transfer, cultural transfer were scanned in accordance with the opinions of the field experts; In addition, the bibliographic sections of the studies were examined and 106 scientific articles were found, which form the data source of the research. It was noted that 95 of these articles were prepared for the values of teaching Turkish as a native language and 11 of them for the values of teaching Turkish to foreigners. The scientific research classification form was used to collect research data. The data obtained were analysed using descriptive content analysis. As a result of the research, it was found that articles were published in 64 different scientific journals and most studies in 2020 were conducted with 19 articles. It was concluded that more textbook exams were conducted in the research, document checking was one of the qualitative research methods, and the content analysis method was more likely to be preferred to data analysis. In addition, it was concluded that the textbook and the examination and classification form were mainly used as a data collection tool in the studies carried out and that there were more duplicate authors in the studies conducted.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 24 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.