Research Article
BibTex RIS Cite

Hint Kültüründeki Geleneksel Ögeler

Year 2024, Volume: 8 Issue: 28, 149 - 164, 30.06.2024
https://doi.org/10.31455/asya.1463060

Abstract

Kültürler, tarih boyunca gelişerek büyümüş ve evrilmiştir. Teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte, bir milletin özünü oluşturan gelenekler ve değerler dönüşmüş, ancak Hindistan, kendi öz kültür ve geleneklerinden kopmamıştır. Toplum, bir ülkenin kültürü, tarihi, insanları, dini ve dili gibi birçok dalından beslenir. Bu nedenle, Hindistan’ın zengin ve karmaşık kültürünü anlamak için bu farklı alanlarda derinlemesine bir bilgiye ihtiyaç vardır.
Hindistan, tarih boyunca birçok istilaya uğramış olmasına rağmen, bu farklı kültürleri kucaklayarak daha da zengin bir medeniyetin temelini atmıştır. İstilaların etkisiyle Hindistan toplumu, sadece dışarıdan gelen etkileri absorbe etmekle kalmamış, aynı zamanda bu etkileri kendi öz kültürüyle birleştirerek benzersiz bir kimlik geliştirmiştir. Hint toplumu, tarih boyunca farklı inançlar, gelenekler ve yaşam tarzlarıyla iç içe geçmiştir. Bu da Hindistan’ın kültürel çeşitliliğini ve zenginliğini artırmıştır. Bu durum, Hindistan’ın her bir bölgesinin kendine özgü bir kültüre ve yaşam tarzına sahip olmasına yol açmıştır. Kuzey Hindistan’da yaşayanlar, örneğin, Hint tarihinin eski dönemlerinden kalma gelenekleri koruyarak yaşamlarını sürdürürken, Güney Hindistan’da yaşayanlar farklı bir kültürel mirasa sahiptir. Bu zenginlik ve çeşitlilik, Hindistan’ın tarihsel ve kültürel dokusunu derinleştirir ve ülkeyi dünya çapında benzersiz bir destinasyon hâline getirir.
Bu araştırmada, kültürün tanımı üzerinde durulmuş, Hint kültürü ve geleneklerle ilişkisi incelenmiş ve Hindistan’ın kültürel içeriği ve geleneklerin özellikleri detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Hindistan'ın tarihi, coğrafyası, dinleri ve dilleri gibi çeşitli unsurları, ülkenin karmaşık ve renkli kültürel dokusunu anlamak için önemli bir arka plan sağlamaktadır.

References

  • Anonim. (2005). Dünya Dinleri Hinduizm. http://www.dunyadinleri.com/hinduizm.html- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). Indische Gesten und Verhaltensweisen. http://shahrukhkhanfanportalv.plusboard.de/indischegesten-und-verhaltensweisent826.html- adresinden 22.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). Land und Leute Indien. http://www.eu-asien.de/Indien/Uebersicht/Land-Indien-Leute.html- adresinden 24.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). What’s Namaste? http://hinduism.about.com/b/2012/05/01/whatis namaste-2.html- adresinden 11.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Dini Törenler. http://www.hindoloji.com/index.php/dinler/dini-toerenler- adresinden 11.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Semboller. http://www.hindoloji.com/index.php/hindistan/semboller?start=7- adresinden 11.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2010). SFR-Indien Discover. Die Geschichte Indiens. http://www.indiendiscover.de/fileadmin/assets/indien/PDFs/INFOS_Geschichte_Indiens.pdf- adresinden 22.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2011). Diğer Ülke Sinemaları 213GUM139. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/213GIM139.pdf- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Die indische Hochzeit. http://www.dieindienreise.de/exkurse/indischehochzeiten.html- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Indische Bekleidung. http://www.indianglamour.de/IndischeBekleidung.html- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2013). http://oxforddictionaries.com/definition/english/swastika- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Molodezhnaja. Oft gestellte Fragen. http://www.molodezhnaja.ch/india-faq.html- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2010). Indische Bedeutungen. http://www.worldofshahrukh.de.tl/Bedeutungen-s-Gesten.htm- adresinden 19.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2011). Die Geschichte des Criket. http://www.mitcricket.net/2011/06/diegeschichte-des-cricket/- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Genel Bilgiler. http://www.hindistangezi.com/?sayfa=varanasi- adresinden 08.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Indische Bekleidung. http://www.indianglamour.de/IndischeBekleidung.html- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Kleidung. http://www.ingridswelt.de/reise/ind/html/kukkleidung.htm- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Artun, E. (2005). Popüler Türk Kültürünün Dünya Kültürlerine Etkisi ve Katkısı. Uluslararası VI. Türk Kültürü Kongresi, Ankara.
  • Aslanoğlu, İ. (1998). Modernizmin Tanımı, Sınırları, Erken Yirminci Yüzyil Mimarlığında Farklı Tavırlar. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, C 8 (1), 59-66
  • Banerjee, R (2012). Die Bedeutung Bollywoods für die Identitätsfindung der indischen Diaspora in Deutschland. Journal of Religious Culture Journal für Religionskultur, Edmund Weber, Matthias Benad, Mustafa Cimsit and Vladislav Serikov (eds), Goethe-Universität Frankfurt am Main, s. 20.
  • Bingöl, U. (2017). Postmodernizm ve Gelenek. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, 3, 20-33.
  • Birkök, C. (1998). Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler. Journal of Human Sciences, 1(1), 1-16.
  • Blom H. & Meier, H. (2002). Interkulturelles Management: interkulturelle Kommunikation, internationales Personalmanagement, Diversity-Ansätze im Unternehmen. Herne, Berlin, Verlag Neue Wirtschafts-Briefei.
  • Bourner, T. (1996). The research process: Four steps to success, Research methods: guidance for postgraduatesin, Greenfield, T. (Ed.), Arnold, London, 7-11.
  • Broszinsky, E. (2011). InterkulturelleKommunikation, Missverständnisse – Verständigung, Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Büyükyıldız, H. (2004). Kültür Taşıyıcısı Olarak Türk Halk Müziği (TRT ve Özel Radyo Örnekleri), (Yayınlanmamış Doktora Tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chauth, K. & Karwa, C. (2012). http://www.karwachauth.com/- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Coşkun, İ. (2003). Modernligin Kaynakları: Rönesans Üzerine Bir Değerlendirme. Sosyoloji Dergisi, 3(6), 45-69.
  • Dağtaş, E. (2006). Türkiye’de Magazin Basını. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Eagleton, T. (2016). Kültür Yorumları. (Çeviren: Özge Çelik). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Erdentuğ, A. (2010). Çeşitli İnsan Topluluklarında Aile Tipleri, Antropoloji Dergisi, (12), 165-212.
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2010). Öteki Kuram: Kitle iletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2004). Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine. Eğitim Dergisi, http://www.irfanerdogan.com/makaleler1/popne.html- adresinden 24.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Farbimpulse. (2006). Weiß, die bedeutungsschwere “Nichtfarbe”, Farbimpulse Das Online Magazin für Farbe in Wissenschaft und Praxis. http://www.farbimpulse.de/Weissdie-bedeutungsschwere-Nichtfarbe.230.0.html- adresinden 13.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Gangar, A. (2022). Das indische Kino und die Schweiz. Kultur geschichtliche Aspekte des Bollywood Films, Schneider, Alexandra (eds), Zürich: Hochschule für Gestaltung, 40-53.
  • Gans, J. H. (2018). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, (Çeviren: Emine Onaran İncirlioğlu). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Geçer, E. (2015). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Metamorfoz Yayınları.
  • Güngör, N. (1999). Popüler Kültür ve İktidar. İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Hofstede, G. (2001). Cultures and Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations, Thousand Oaks.
  • Hofstede, G. (2001). Lokales Denken, globales Handeln – interkulturelle Zusammenarbeit und globales Management, München, Deutscher Taschenbuch Verlag.
  • Imhasly, B. (2011). Name des Mädchens: "Nakushi" – unerwünscht, Mädchen werden in Indien oft abgetrieben. http://journal21.ch/name-desm%C3%A4dchensnakushi-unerw%C3%BCnscht- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Imhasly, B. (2011). Name des Mädchens: “Nakushi” – unerwünscht, Mädchen werden in Indien oft abgetrieben. http://journal21.ch/name-desm%C3%A4dchensnakushi-unerw%C3%BCnscht- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Kabaağaç, S. & Alova, E. (1995). Latince- Türkçe Sözlük. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Kafesoğlu, İ. (1989). Türk Millî Kültürü. İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
  • Kaplan, M. (2011). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Karaca, Ş. & Gümüş, N. (2018). Kültür ve Tüketim: Hofstede Kültür Boyutları ve Ülke Örnekleri ile. Ankara: Gazi Kitapevi Yayınları.
  • Kaya, M., (2013). Gelenek ve Modern Arasında Bilgi ve Toplum. Editör, M. Hüseyin Mercan, İstanbul: Yedirenk Yayınları.
  • Kayalı, Y. (2018). Antik Dönem Hindistan Tarihi ve Kültürü. Konya: Çizgi Yayınları.
  • Kleiderschrank, R. (2012). http://www.robinson-imnetz.de/Info/Kleiderschrank/Sari+(Indien).html- adresinden 11.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Laughey, D. (2009). Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Myriam, Alexowitz, (2003). Traumfabrik Bollywood. Indisches Mainstream-Kino, Bad Honnef: Horlemann Verlag.
  • Özkul, O. (2013). Kültür ve Küreselleşme. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Raina, R. (1986). Einführung in die Geschichte des indischen Kinos. Das Gupta, Chidananda ve Kobe, Werner (eds), Kino in Indien, Freiburg, Mersch.
  • Singh, K. (2012). Die Bedeutung ungeschnittener Haare und des Turbans. http://www.sikhreligion.de/html/haare-turban033.html- adresinden 03.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Smith, P. (2005). Kültürel Kuram. Selime Güzelsarı, (Çeviren: İbrahim Gündoğdu). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Stolz, T. (2007). Internet - Image – India. Eine semiotische Analyse indischer Online-Frauenmagazine in Bezug auf die Darstellung der Inderin unter Berücksichtigung kulturspezifischer Unterschiede im “Bildleseverhalten”, Magisterarbeit, Grin Verlag, Norderstedt.
  • Suğur, S. & Suğur, N. (2016). Geleneksel Toplumdan Modern Topluma Geçiş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi.
  • Şentürk, Ü. (2012). Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (Avm). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 63-77.
  • Yılmaz, A. & Aslan, S. (2017). Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 2 (2), s. 93-108.
  • Yılmaz, M. (1997). Kadının Hindistan’ı. http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-3017-34-kadinin-hindistani.html- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Yüksel, B. (2009). Namaste! http://blog.milliyet.com.tr/namaste/Blog/?BlogNo=173400- adresinden 15.11.2021 tarihinde erişildi.

Traditional Elements in Indian Culture

Year 2024, Volume: 8 Issue: 28, 149 - 164, 30.06.2024
https://doi.org/10.31455/asya.1463060

Abstract

Cultures have grown and evolved throughout history. With the introduction of technology into our lives, the traditions and values that form the essence of a nation have transformed, but India has not broken away from its own culture and traditions. Society feeds from many branches of a country such as culture, history, people, religion and language. Therefore, an in-depth knowledge in these different areas is needed to understand the rich and complex culture of India.
Although India has suffered many invasions throughout history, it has embraced these different cultures and laid the foundation for an even richer civilisation. Due to the impact of the invasions, Indian society not only absorbed external influences but also developed a unique identity by combining these influences with its own culture. Throughout history, Indian society has been intertwined with different beliefs, traditions, and lifestyles. This has increased India's cultural diversity and richness. This has resulted in each region of India having its own distinctive culture and way of life. Those living in North India, for example, preserve traditions from the earliest periods of Indian history, while those living in South India have a different cultural heritage. This richness and diversity deepens the historical and cultural fabric of India and makes the country a unique destination worldwide.
In this research, the definition of culture is emphasised, the relationship between Indian culture and traditions is examined and the cultural content of India and the characteristics of traditions are discussed in detail. India's diverse elements such as its history, geography, religions and languages provide an important background for understanding the complex and colourful cultural fabric of the country.

References

  • Anonim. (2005). Dünya Dinleri Hinduizm. http://www.dunyadinleri.com/hinduizm.html- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). Indische Gesten und Verhaltensweisen. http://shahrukhkhanfanportalv.plusboard.de/indischegesten-und-verhaltensweisent826.html- adresinden 22.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). Land und Leute Indien. http://www.eu-asien.de/Indien/Uebersicht/Land-Indien-Leute.html- adresinden 24.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2008). What’s Namaste? http://hinduism.about.com/b/2012/05/01/whatis namaste-2.html- adresinden 11.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Dini Törenler. http://www.hindoloji.com/index.php/dinler/dini-toerenler- adresinden 11.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Semboller. http://www.hindoloji.com/index.php/hindistan/semboller?start=7- adresinden 11.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2010). SFR-Indien Discover. Die Geschichte Indiens. http://www.indiendiscover.de/fileadmin/assets/indien/PDFs/INFOS_Geschichte_Indiens.pdf- adresinden 22.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2011). Diğer Ülke Sinemaları 213GUM139. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/213GIM139.pdf- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Die indische Hochzeit. http://www.dieindienreise.de/exkurse/indischehochzeiten.html- adresinden 10.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Indische Bekleidung. http://www.indianglamour.de/IndischeBekleidung.html- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2013). http://oxforddictionaries.com/definition/english/swastika- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2009). Molodezhnaja. Oft gestellte Fragen. http://www.molodezhnaja.ch/india-faq.html- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2010). Indische Bedeutungen. http://www.worldofshahrukh.de.tl/Bedeutungen-s-Gesten.htm- adresinden 19.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2011). Die Geschichte des Criket. http://www.mitcricket.net/2011/06/diegeschichte-des-cricket/- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Genel Bilgiler. http://www.hindistangezi.com/?sayfa=varanasi- adresinden 08.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Indische Bekleidung. http://www.indianglamour.de/IndischeBekleidung.html- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Anonim. (2012). Kleidung. http://www.ingridswelt.de/reise/ind/html/kukkleidung.htm- adresinden 29.12.2021 tarihinde erişildi.
  • Artun, E. (2005). Popüler Türk Kültürünün Dünya Kültürlerine Etkisi ve Katkısı. Uluslararası VI. Türk Kültürü Kongresi, Ankara.
  • Aslanoğlu, İ. (1998). Modernizmin Tanımı, Sınırları, Erken Yirminci Yüzyil Mimarlığında Farklı Tavırlar. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, C 8 (1), 59-66
  • Banerjee, R (2012). Die Bedeutung Bollywoods für die Identitätsfindung der indischen Diaspora in Deutschland. Journal of Religious Culture Journal für Religionskultur, Edmund Weber, Matthias Benad, Mustafa Cimsit and Vladislav Serikov (eds), Goethe-Universität Frankfurt am Main, s. 20.
  • Bingöl, U. (2017). Postmodernizm ve Gelenek. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, 3, 20-33.
  • Birkök, C. (1998). Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler. Journal of Human Sciences, 1(1), 1-16.
  • Blom H. & Meier, H. (2002). Interkulturelles Management: interkulturelle Kommunikation, internationales Personalmanagement, Diversity-Ansätze im Unternehmen. Herne, Berlin, Verlag Neue Wirtschafts-Briefei.
  • Bourner, T. (1996). The research process: Four steps to success, Research methods: guidance for postgraduatesin, Greenfield, T. (Ed.), Arnold, London, 7-11.
  • Broszinsky, E. (2011). InterkulturelleKommunikation, Missverständnisse – Verständigung, Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Büyükyıldız, H. (2004). Kültür Taşıyıcısı Olarak Türk Halk Müziği (TRT ve Özel Radyo Örnekleri), (Yayınlanmamış Doktora Tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chauth, K. & Karwa, C. (2012). http://www.karwachauth.com/- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Coşkun, İ. (2003). Modernligin Kaynakları: Rönesans Üzerine Bir Değerlendirme. Sosyoloji Dergisi, 3(6), 45-69.
  • Dağtaş, E. (2006). Türkiye’de Magazin Basını. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Eagleton, T. (2016). Kültür Yorumları. (Çeviren: Özge Çelik). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Erdentuğ, A. (2010). Çeşitli İnsan Topluluklarında Aile Tipleri, Antropoloji Dergisi, (12), 165-212.
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2010). Öteki Kuram: Kitle iletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2004). Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine. Eğitim Dergisi, http://www.irfanerdogan.com/makaleler1/popne.html- adresinden 24.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Farbimpulse. (2006). Weiß, die bedeutungsschwere “Nichtfarbe”, Farbimpulse Das Online Magazin für Farbe in Wissenschaft und Praxis. http://www.farbimpulse.de/Weissdie-bedeutungsschwere-Nichtfarbe.230.0.html- adresinden 13.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Gangar, A. (2022). Das indische Kino und die Schweiz. Kultur geschichtliche Aspekte des Bollywood Films, Schneider, Alexandra (eds), Zürich: Hochschule für Gestaltung, 40-53.
  • Gans, J. H. (2018). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, (Çeviren: Emine Onaran İncirlioğlu). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Geçer, E. (2015). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Metamorfoz Yayınları.
  • Güngör, N. (1999). Popüler Kültür ve İktidar. İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Hofstede, G. (2001). Cultures and Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations, Thousand Oaks.
  • Hofstede, G. (2001). Lokales Denken, globales Handeln – interkulturelle Zusammenarbeit und globales Management, München, Deutscher Taschenbuch Verlag.
  • Imhasly, B. (2011). Name des Mädchens: "Nakushi" – unerwünscht, Mädchen werden in Indien oft abgetrieben. http://journal21.ch/name-desm%C3%A4dchensnakushi-unerw%C3%BCnscht- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Imhasly, B. (2011). Name des Mädchens: “Nakushi” – unerwünscht, Mädchen werden in Indien oft abgetrieben. http://journal21.ch/name-desm%C3%A4dchensnakushi-unerw%C3%BCnscht- adresinden 18.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Kabaağaç, S. & Alova, E. (1995). Latince- Türkçe Sözlük. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Kafesoğlu, İ. (1989). Türk Millî Kültürü. İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
  • Kaplan, M. (2011). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Karaca, Ş. & Gümüş, N. (2018). Kültür ve Tüketim: Hofstede Kültür Boyutları ve Ülke Örnekleri ile. Ankara: Gazi Kitapevi Yayınları.
  • Kaya, M., (2013). Gelenek ve Modern Arasında Bilgi ve Toplum. Editör, M. Hüseyin Mercan, İstanbul: Yedirenk Yayınları.
  • Kayalı, Y. (2018). Antik Dönem Hindistan Tarihi ve Kültürü. Konya: Çizgi Yayınları.
  • Kleiderschrank, R. (2012). http://www.robinson-imnetz.de/Info/Kleiderschrank/Sari+(Indien).html- adresinden 11.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Laughey, D. (2009). Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Myriam, Alexowitz, (2003). Traumfabrik Bollywood. Indisches Mainstream-Kino, Bad Honnef: Horlemann Verlag.
  • Özkul, O. (2013). Kültür ve Küreselleşme. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Raina, R. (1986). Einführung in die Geschichte des indischen Kinos. Das Gupta, Chidananda ve Kobe, Werner (eds), Kino in Indien, Freiburg, Mersch.
  • Singh, K. (2012). Die Bedeutung ungeschnittener Haare und des Turbans. http://www.sikhreligion.de/html/haare-turban033.html- adresinden 03.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Smith, P. (2005). Kültürel Kuram. Selime Güzelsarı, (Çeviren: İbrahim Gündoğdu). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Stolz, T. (2007). Internet - Image – India. Eine semiotische Analyse indischer Online-Frauenmagazine in Bezug auf die Darstellung der Inderin unter Berücksichtigung kulturspezifischer Unterschiede im “Bildleseverhalten”, Magisterarbeit, Grin Verlag, Norderstedt.
  • Suğur, S. & Suğur, N. (2016). Geleneksel Toplumdan Modern Topluma Geçiş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi.
  • Şentürk, Ü. (2012). Tüketim Toplumu Bağlamında Boş Zamanların Kurumsallaştırdığı Bir Mekân: Alışveriş Merkezleri (Avm). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 63-77.
  • Yılmaz, A. & Aslan, S. (2017). Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 2 (2), s. 93-108.
  • Yılmaz, M. (1997). Kadının Hindistan’ı. http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-3017-34-kadinin-hindistani.html- adresinden 15.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Yüksel, B. (2009). Namaste! http://blog.milliyet.com.tr/namaste/Blog/?BlogNo=173400- adresinden 15.11.2021 tarihinde erişildi.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Media Studies, Media Industry Studies, Television Programming
Journal Section Articles
Authors

Özge Bacaksız 0000-0002-6810-6659

Publication Date June 30, 2024
Submission Date April 1, 2024
Acceptance Date June 6, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 28

Cite

APA Bacaksız, Ö. (2024). Hint Kültüründeki Geleneksel Ögeler. Asya Studies, 8(28), 149-164. https://doi.org/10.31455/asya.1463060

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.