This study aims to understand changes, and development of tourism education at the secondary education level throughout the historical process, based on an review of various historical documents. To achieve this objective, the reports of Tourism Advisory Boards, Development Plans, Tourism Special Expertise Commission Reports and National Education Councils were examined and the agenda of tourism education throughout the history of the Republic was examined.. Consequently, the proposals, decisions, and activities of the General Directorate of Press and Publication, the Ministry of Tourism, and the Ministry of National Education regarding tourism education were thoroughly scrutinized. By presenting a comprehensive overview of the Republic's history in the field of tourism education, this study reveals the significance and change of educational quality.
Bu çalışma ortaöğretim düzeyinde verilen turizm eğitiminin tarihsel süreçte nasıl ele alındığını, değiştiğini ve geliştiğini çeşitli tarihi belgeler ışığında anlamaya çalışmaktadır. Bu amaçla Turizm Danışma Kurulları raporları, Kalkınma Planları, Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporları ve Millî Eğitim Şuraları belgeleri incelenerek turizm eğitimi konusunun Cumhuriyet tarihi boyunca nasıl bir gündem yarattığı incelenmiştir. Böylece Basın ve Yayın Genel Müdürlüğü, Turizm Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın turizm eğitimi konusundaki önerileri, kararları ve faaliyetleri mercek altına alınmıştır. Cumhuriyet tarihinin turizm eğitimi alanındaki genel bir perspektifini sunan bu çalışma, eğitimin niteliğinin önemini ve dönüşümünü kapsamlı bir pencereden ortaya koymuştur.
Ankara Otelcilik Turizm ve Meslek Lisesi'nde beni yetiştiren tüm öğretmenlerime teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |