In this work not only the public investments in Turkey after 1990 but also the share of the tourism investments in the total public investments has been analyzed. The share of the provinces in the total tourism investments has also been investigated. In this context, it has been reached some conclusions about the city branding which has become a popular subject in Turkey while the city branding efforts has becoming into question with Turkish Tourism Strategy - 2023. First of all, it is questioned that in which ways these 19 provinces has been selected as city brand. The criteria of which provinces has been chosen is not obvious. The sources of the project is insufficient. Analyzing the public investments that have been done in the tourism sector of the provinces which are concluded in the Project it can be seen that mentioned provinces has been neglected. The feasibility and effect analysis for the provinces has not been prepared. Therefore the success of the project is seemed hard to be achieved. Within this study, with the consideration of the the matters that rise from the practice, it is argued that the city branding project in Turkey has to be reviewed.
Aksu, M. S. (1997). Dünya’daki Gelişmelerin Türk Turizmi Üzerindeki
Muhtemel Etkileri, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 8 (3-4): 21-24
Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehirlerin Pazarlaması,
‘Şehirlerin Markalaşması’, Selçuk İletişim Dergisi,2007 (1): 156-162
Anholt, S. (2002). Foreword to the Special Issue on Place Branding,
Journal of Brand Management, (9): 229–239
Anholt, S. (2006). The Anholt-GMI City Brands Index: How the
World Sees the World’s Cities, Place Branding, 2 (1): 18-31
Ashworth, G.J. ve Voogd, H. (1990). Selling the City: Marketing
Approaches in Public Sector Urban Planning. Londra: Belhaven
Ashworth, G. J. (2001). The Communication of the Brand Images
of Cities, Internacional Menendez Pelayo Conference:
The Construction and Communication of the Brand Images of Cities, Valencia
Başçı, A. (2006). Şehir Markası Yaratma Süreci ve İstanbul Şehir
Markası İçin Bir Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Baysal, A. (2004). Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler,
MediaCat Dergisi, 12 (115): 36-42
Birkan, İ. (2002). Türkiye’nin Turizm Kalkınmasının Sürdürülebilir
Turizm İlkelerine Uygunluğu, 2. Turizm Şurası Bildirileri, III. Cilt, (12 - 14 Nisan 2002). Ankara: Turizm Bakanlığı
Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya
Örneği (Basılmamış Doktora Tezi.) Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
DPT, (1991). 1991 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT, (1992). 1992 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1993). 1993 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1994). 1994 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1995). 1995 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1996). 1996 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1997). 1997 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1998). 1998 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1999). 1999 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2000). 2000 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2001). 2001 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2002). 2002 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2003). 2003 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2004). 2004 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2005). 2005 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2006). 2006 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2007). 2007 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2008). 2008 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
Dündar, Ş. G. (2007). Yüzyılların Yarışında Son Dönem: “Expo”
ve İzmir”, Ege Mimarlık Dergisi, 61 (2): 14-17
Emekli, G.; İbrahimov, A. ve Soykan, F. (2006). Turizmde Küreselleşmeye
Coğrafi Yaklaşımlar ve Türkiye, Ege Coğrafya Dergisi, (15): 1-16
Eroğlu, A. H. (2007). Şehirlerin Markalaşması, Yerel Siyaset Dergisi,
2007 (11): 65-68
Gündoğdu A. A. ve Katsal, İ. (2007). Turizmde Markalaşma Semineri
Raporu. Ankara: Tanıtma Genel Müdürlüğü
Gürkaynak, N. (2008). Building a City Brand Through Citizen
Perspectıves the Case of Izmir Province in Turkey (Basılmamış
Doktora Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi
Hankinson, G. (2001). Location Branding: A Study of the Branding
Practices of 12 English Cities, Journal of Brand ManagementManagement,
(9): 127–142
Hankinson, G. (2004). Relational Network Brands: Towards a
Conceptual Model of Place Brands, Journal of Vacation Marketing, (10): 109–121
Hauben, T.; Vermeulen, M. ve Patteeuw, V. (2002). City Branding:
Image Building and Building Images. Rotterdam: NAI Uitgevers
Jensen, O. B. (2005). Branding the Contemporary City - Urban
Branding as Regional Growth Agenda?, http://www.regionalstudies-
assoc.ac.uk/events/aalborg05/jensen.pdf, (Erişim Tarihi,02.02.2009)
Kavaratzis, M. (2004). From City Marketing to City Branding:
Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands, Journal of Place Branding, (1): 58–73
Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An
Effective Assertion of İdentity or a Transitory Marketing
Trick?, http://www.eukn.org/ binaries/eukn/eukn/research/
2007/1/city-branding-kavaratzis-ashworth.pdf, (Erişim Tarihi,02.02.2009)
Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring
and Managing Brand Equity. New Jersey: Prentice Hall
Kotler, P.; Haider, D. ve Rein I. (1993). Marketing Places: Attracting
Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: The Free
Kotler, P. ve Gertner, D. (2002). Country as Brand, Product, and
Beyond: A Place Marketing and Brand Management Perspective,
Brand Management, (April 2002): 249 – 261
KTB (2007a). Türkiye Turizm Stratejisi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı
KTB (2007b). Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı (2007 – 2013)
Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı
KTB (2009). Marka Kent Toplantıları, http://www.turizm.gov.tr/
EN/BelgeGoster.aspx? F6E10F8892433CFF7AFBDF5FE280-
7687C663EB3BA2011BD (Erişim Tarihi 12.01.2009)
Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study
of Place Marketing Practices in Northern Europe and the
United States (Doktora Tezi), Helsinki: University of Technology,
Institute of Strategy and International Business
Saran, M. (2005). Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve
Kent Markası Oluşturmak, TMMOB Marka Yönetimi Sempozyumu(14 – 15 Nisan 2005) Gaziantep
Tanlasa, B. T. (2005). Kentler De Şirketler Gibi Rekabet İçinde,
Marketing Türkiye, 4 (83): 41-58
Trueman, M.M.; Klemm, M.; Giroud, A. ve Lindley, T. (2001). Bradford
in the Premier League? A Multidisciplinary Approach to
Branding and Repositioning a City, Working Paper 01/04
Bradford: Bradford University, School of Management
Tosun, C. ve Bilim, Y. (2004). Şehirlerin Turistik Açıdan Pazarlanması:
Hatay Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi,15 (2): 125-138
Türkün, A. (2004). Kentsel Turizm: Yeni bir Kentsel Önceliğe
Doğru…, Almanak 2004, Dünya ve Türkiye Yıllığı, İstanbul:Sosyal Araştırmalar Vakfı
Türkün, A. (2007). Kentsel Turizmin Gelişmiş ve Azgelişmiş
Ülkelerdeki Yansımaları, TMMOB İstanbul Kent Sempozyumu
Winfield-Pfefferkorn, J. (2005). The Branding of Cities; Exploring
City Branding and the Importance of Brand
Image, (Yüksek Lisans Tezi), Syracuse University, http://
www.brandchannel.com/images/papers/245_Branding_
of_Cities.pdf (Erişim Tarihi 19.01.2009)
Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ' de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme
Year 2009,
Volume: 20 Issue: 2, 169 - 184, 01.12.2009
Bu çalışma ile 1990 sonrasında Türkiye'de kamu yatırımları ele alınıp incelenmekte, turizm sektörünün kamu yatırımlarından aldığı paylar ortaya konulmaktadır. Turizm sektörüne yönelik olarak yapılan kamu yatırımları içinde illerin aldığı paylar değerlendirilmektedir. Bu çerçevede Türkiye Turizm Stratejisi (2023) ile gündeme gelen Marka Kent çalışmalarına ilişkin birtakım tespit ve değerlendirmeler yapılmaktadır. Marka kent olarak belirlenen illerin turizm sektörüne yapılan kamu yatırımları ışığında, marka kent stratejisine eleştirel bir bakış açısı getirmek ve stratejiyi daha bilinçli bir temel oturtmak üzere dikkatleri bu yöne çekmek amaçlanmaktadır. Öncelikle, başlangıç için 19 kentin markalaştırılacağı iddiası sorgulanmaktadır. Bu illerin nasıl tespit edildiği belirsizdir. Proje için ayrılan kaynaklar yetersizdir. Projeye dahil edilen illerin turizm sektörüne yapılan kamu yatırımları incelendiğinde, söz konusu illerin ihmal edildiği görülmektedir. İller açısından yapılabilirlik ve etki analizleri yapılmamıştır. Bu haliyle projenin başarıya ulaşması kuşkulu görünmektedir. Bu çalışmayla uygulamada ortaya çıkan sorunlar dikkate alınarak, marka kent projesinin tartışılması ve gözden geçirilmesi gereksinimine işaret edilmektedir.
Aksu, M. S. (1997). Dünya’daki Gelişmelerin Türk Turizmi Üzerindeki
Muhtemel Etkileri, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 8 (3-4): 21-24
Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehirlerin Pazarlaması,
‘Şehirlerin Markalaşması’, Selçuk İletişim Dergisi,2007 (1): 156-162
Anholt, S. (2002). Foreword to the Special Issue on Place Branding,
Journal of Brand Management, (9): 229–239
Anholt, S. (2006). The Anholt-GMI City Brands Index: How the
World Sees the World’s Cities, Place Branding, 2 (1): 18-31
Ashworth, G.J. ve Voogd, H. (1990). Selling the City: Marketing
Approaches in Public Sector Urban Planning. Londra: Belhaven
Ashworth, G. J. (2001). The Communication of the Brand Images
of Cities, Internacional Menendez Pelayo Conference:
The Construction and Communication of the Brand Images of Cities, Valencia
Başçı, A. (2006). Şehir Markası Yaratma Süreci ve İstanbul Şehir
Markası İçin Bir Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Baysal, A. (2004). Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler,
MediaCat Dergisi, 12 (115): 36-42
Birkan, İ. (2002). Türkiye’nin Turizm Kalkınmasının Sürdürülebilir
Turizm İlkelerine Uygunluğu, 2. Turizm Şurası Bildirileri, III. Cilt, (12 - 14 Nisan 2002). Ankara: Turizm Bakanlığı
Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya
Örneği (Basılmamış Doktora Tezi.) Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
DPT, (1991). 1991 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT, (1992). 1992 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1993). 1993 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1994). 1994 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1995). 1995 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1996). 1996 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1997). 1997 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1998). 1998 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (1999). 1999 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2000). 2000 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2001). 2001 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2002). 2002 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2003). 2003 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2004). 2004 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2005). 2005 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2006). 2006 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2007). 2007 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
DPT (2008). 2008 Yılı Programı, Kamu Yatırımlarının İllere Göre
Dağılımı. Ankara: DPT İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
Dündar, Ş. G. (2007). Yüzyılların Yarışında Son Dönem: “Expo”
ve İzmir”, Ege Mimarlık Dergisi, 61 (2): 14-17
Emekli, G.; İbrahimov, A. ve Soykan, F. (2006). Turizmde Küreselleşmeye
Coğrafi Yaklaşımlar ve Türkiye, Ege Coğrafya Dergisi, (15): 1-16
Eroğlu, A. H. (2007). Şehirlerin Markalaşması, Yerel Siyaset Dergisi,
2007 (11): 65-68
Gündoğdu A. A. ve Katsal, İ. (2007). Turizmde Markalaşma Semineri
Raporu. Ankara: Tanıtma Genel Müdürlüğü
Gürkaynak, N. (2008). Building a City Brand Through Citizen
Perspectıves the Case of Izmir Province in Turkey (Basılmamış
Doktora Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi
Hankinson, G. (2001). Location Branding: A Study of the Branding
Practices of 12 English Cities, Journal of Brand ManagementManagement,
(9): 127–142
Hankinson, G. (2004). Relational Network Brands: Towards a
Conceptual Model of Place Brands, Journal of Vacation Marketing, (10): 109–121
Hauben, T.; Vermeulen, M. ve Patteeuw, V. (2002). City Branding:
Image Building and Building Images. Rotterdam: NAI Uitgevers
Jensen, O. B. (2005). Branding the Contemporary City - Urban
Branding as Regional Growth Agenda?, http://www.regionalstudies-
assoc.ac.uk/events/aalborg05/jensen.pdf, (Erişim Tarihi,02.02.2009)
Kavaratzis, M. (2004). From City Marketing to City Branding:
Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands, Journal of Place Branding, (1): 58–73
Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An
Effective Assertion of İdentity or a Transitory Marketing
Trick?, http://www.eukn.org/ binaries/eukn/eukn/research/
2007/1/city-branding-kavaratzis-ashworth.pdf, (Erişim Tarihi,02.02.2009)
Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring
and Managing Brand Equity. New Jersey: Prentice Hall
Kotler, P.; Haider, D. ve Rein I. (1993). Marketing Places: Attracting
Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: The Free
Kotler, P. ve Gertner, D. (2002). Country as Brand, Product, and
Beyond: A Place Marketing and Brand Management Perspective,
Brand Management, (April 2002): 249 – 261
KTB (2007a). Türkiye Turizm Stratejisi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı
KTB (2007b). Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı (2007 – 2013)
Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı
KTB (2009). Marka Kent Toplantıları, http://www.turizm.gov.tr/
EN/BelgeGoster.aspx? F6E10F8892433CFF7AFBDF5FE280-
7687C663EB3BA2011BD (Erişim Tarihi 12.01.2009)
Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study
of Place Marketing Practices in Northern Europe and the
United States (Doktora Tezi), Helsinki: University of Technology,
Institute of Strategy and International Business
Saran, M. (2005). Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve
Kent Markası Oluşturmak, TMMOB Marka Yönetimi Sempozyumu(14 – 15 Nisan 2005) Gaziantep
Tanlasa, B. T. (2005). Kentler De Şirketler Gibi Rekabet İçinde,
Marketing Türkiye, 4 (83): 41-58
Trueman, M.M.; Klemm, M.; Giroud, A. ve Lindley, T. (2001). Bradford
in the Premier League? A Multidisciplinary Approach to
Branding and Repositioning a City, Working Paper 01/04
Bradford: Bradford University, School of Management
Tosun, C. ve Bilim, Y. (2004). Şehirlerin Turistik Açıdan Pazarlanması:
Hatay Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi,15 (2): 125-138
Türkün, A. (2004). Kentsel Turizm: Yeni bir Kentsel Önceliğe
Doğru…, Almanak 2004, Dünya ve Türkiye Yıllığı, İstanbul:Sosyal Araştırmalar Vakfı
Türkün, A. (2007). Kentsel Turizmin Gelişmiş ve Azgelişmiş
Ülkelerdeki Yansımaları, TMMOB İstanbul Kent Sempozyumu
Winfield-Pfefferkorn, J. (2005). The Branding of Cities; Exploring
City Branding and the Importance of Brand
Image, (Yüksek Lisans Tezi), Syracuse University, http://
www.brandchannel.com/images/papers/245_Branding_
of_Cities.pdf (Erişim Tarihi 19.01.2009)
Tek, M. (2009). Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(2), 169-184.
AMA
Tek M. Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. December 2009;20(2):169-184.
Chicago
Tek, Murat. “Kamu yatırımlarında Turizmin yeri,Türkiye Turizm Stratejisi 2033 ’ De Marka Kentler Projesi : Eleştirel Bir değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20, no. 2 (December 2009): 169-84.
EndNote
Tek M (December 1, 2009) Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20 2 169–184.
IEEE
M. Tek, “Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 2, pp. 169–184, 2009.
ISNAD
Tek, Murat. “Kamu yatırımlarında Turizmin yeri,Türkiye Turizm Stratejisi 2033 ’ De Marka Kentler Projesi : Eleştirel Bir değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20/2 (December 2009), 169-184.
JAMA
Tek M. Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2009;20:169–184.
MLA
Tek, Murat. “Kamu yatırımlarında Turizmin yeri,Türkiye Turizm Stratejisi 2033 ’ De Marka Kentler Projesi : Eleştirel Bir değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 2, 2009, pp. 169-84.
Vancouver
Tek M. Kamu yatırımlarında turizmin yeri,Türkiye turizm stratejisi 2033 ’ de marka kentler projesi : Eleştirel bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2009;20(2):169-84.