BibTex RIS Cite

Undergraduate tourism students' work values: The case of Çeşme School Tourism and Hospitality

Year 2011, Volume: 22 Issue: 1, 7 - 18, 01.06.2011

Abstract

The purpose of this study is to identify tourism students' work values and differences according to departments. The influence of work values on the career choice and the importance of the compatible job with work values in job satisfaction and the high turnover in tourism industry are the causes of this study. Accordingly, a structured questionnaire was conducted to gather data from senior hospitality students. The findings indicate that human relations, work characteristics, work environment, innovation, and leadership are important features in terms of tourism students. The results reveal that significant differences exist according to departments, genders and ages in tourism students' work value.

References

  • Baum, T. (2007). Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change, Tourism Management, 28: 1383–1399
  • Blickle, G. vd. (2011). Socioanalytic Theory and Work Behavior: Roles of Work Values and Political Skill, İçinde Job Performance and Promotability Assessment, Journal of Vocational Behavior, 78(1): 136–148
  • Birdir, B. (2002). Turizm ve Otel İşletmeciliği Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Turizm Endüstrisinde Çalışmayı Tercih Etmemelerinin Temel Nedenleri: Bir Nominal Grup Tekniği Araştırması, Turizm Eğitimi Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitim Genel Müdürlüğü: 495–504
  • Bolton, B. (1980). Second-Order Dimensions of the Work Values Inventory, Journal of Vocational Behavior, 17: 33–40
  • Brislin, R. W. (1970). Back-Translation for Cross-Cultural Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, 1: 185–216
  • Brown, D., 2002. The Role of Work and Cultural Values in Occupational Choice, Satisfaction, and Success: A Theoretical Statement, Journal of Counseling and Development, 80: 48–55
  • Chen, J. S., Chu, K. H-L. ve Wu, W-C. (2000). Tourism Student’s Perceptions of Work Values: A Case of Ehawanese Universities, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6): 360-365
  • Chu, K. H-L. (2008). A Factorial Validation of Work Value Structure: Second-Order Confirmatory Factor Analysis and its Implications, Tourism Management, 29: 320–330
  • Dawson, M., Abbott, J, ve Shoemaker, S. (2011). The Hospitality Culture Scale: A Measure Organizational Culture and Personal Attributes, International Journal of Hospitality Management, 30: 290–300
  • Dose, J. (1997). Work Values: An Integrative Framework and Illustrative Application to Organisational Socialization, Journal of Occupational and Organisational Psychology, 70 (3): 219–240
  • Duman, T., Tepeci, M. ve Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1): 51-69
  • Elizur, D. (1996). Work Values and Commitment, International Journal of Manpower, 17 (3): 25–30
  • Elizur, D. ve Koslowsky, M. (2001). Values and Organisational Commitment, International Journal of Manpower, 22 (7): 593–599
  • Fidgeon, P. R. (2010). Tourism Education and Curriculum Design: A Time for Consolidation and Review? Tourism Management, 31: 699–723 Gursoy, D., Maier, T. A. ve Chi, C. G. (2008). Generational Differences: An Examination of Work Values and Generational Gaps in The Hospitality Workforce, International Journal of Hospitality Management, 27: 448–458
  • Gürdal, M. (2002). Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma Eğitiminin Kalitesi-Staj-İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri, Turizm Eğitimi Konferans- Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitim Genel Müdürlüğü, 391–400
  • Hair, J.F. vd. (2006). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall. 6
  • Baskı. New Jersey
  • Hendrix, V. ve Super, D.E., (1968). Factor Dimensions and Reliability of the Work Values Inventory, Vocational Guidence Quarterly, 17: 269–274
  • Judge, T. A. ve Bretz, R. D. (1992). Effects of Work Values on Job Choice Decisions, Journal of Applied Psychology, 77: 261–271
  • Kalaycı, Ş. (Ed) (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 3. Baskı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti
  • Kim, S. S. Guob, Y. Wangc, K-C. ve Agrusa, J. (2007). The Study Motivations and Study Preferences of Student Groups From Asian Nations Majoring in Hospitality and Tourism Management Programs, Tourism Management, 28: 140–151
  • Kozak, M. ve Kızılırmak, İ. (2001).Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Turizm- Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12: 9–16
  • Kubat, U. ve Kuruüzüm, A. (2010). İş Değerleri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Yapısal Denklem Modelleme Yaklaşımı, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3): 487–505
  • Kusluvan, S. ve Kusluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey, Tourism Management, 21: 251–269
  • Ladkin, A. (1999). Life and Work History Analysis: The Value of this Research Method for Hospitality and Tourism, Tourism Management, 20: 37–45
  • Lee, F. K., Dougherty, T.W. ve Turban, D. B. (2000). The Role of Personality and Work Values in Mentoring Programs, Review of Business, 21: 33–40
  • Meglino, B., Ravlin, E., ve Adkins, C., (1989). A Work Values Approach to Corporate Culture: A Feld Test of the Value Congruence Process and its Relationship to Individual Outcomes, Journal of Applied Psychology, 74: 424–432
  • Mellahi, K. (2001). Differences and Similarities in Future Managerial Values: A Five Cultures Comparative Study, Cross Cultural Management, 8 (1): 45–48
  • Mok, C., Pine, R., ve Pizam, A. (1998). Work Values of Chinese Hotel Managers, Journal of Hospitality and Tourism Research, 21 (3): 1–16
  • Neumann, L. ve Neumann, U. (1983). A Discriminant Analysis of Students’ Work Values: Differences Between Engineering and Liberal Arts, Journal of Experimental Education, 52: 41–66
  • Nunnally, J. C. (1967). Psychometic Theory. 1. Baskı, New York: McGraw Hill
  • Ogaard, T., Marnburg, E. ve Larsen, S. (2008). Perceptions of Organizational Sturucture in the Hospitality Industry: Consequences for Committment, Job Satisfaction and Perceived Performance, Tourism Management, 29(4): 661–671
  • Örücü, E., Asunakutlu, T. ve Öncü. G. (2003). Çalışanların İş Değerleri ve Bir Uygulama, İktisat İşletme ve Finans, 18: 3–17
  • Özcan, E. B. (2008). Örgütsel Bağlılık ve İş Değerleri Arasındaki İlişki: Adana İlinde Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
  • Özkan, Ç. (2010). Ege Bölgesi’ndeki 4- 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Örgüt Kültürünün İş Değerlerinin Dönüşümüne Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
  • Pizam, A. (1993). Managing Cross-Cultural Hospitality Enterprises
  • İçinde: Jones, P., Pizam, A. (Eds.), The International Hospitality Industry: Organizational and Operational Issues
  • New York, NY: Wiley: 51–73
  • Pehlivan, R. (2008). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta olan Öğrencilerin Sektör ile İlgili Tutumlarının Mezuniyet Sonrası Kariyer Seçimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
  • Porfeli, E. J. (2007). Work Values System Development During Adolescence, Journal of Vocational Behavior, 70: 42–60
  • Richardson, S. (2009). Undergraduates’ Perceptions of Tourism and Hospitality as a Career Choice, International Journal of Hospitality Management, 28: 382–388
  • Ross, L.E. ve Boles, J. S. (1994). Exploring the Influence of Workplace Relationships on Work-related Attitudes and Behaviors in the Hospitality Work Environment, International Journal of Hospitality Management, 13 (2): 155–171
  • Rowe, R. ve Snizek, W. E. (1995). Gender Differences in Work Values Perpetuating the Myth, Work and Occupations, 22: 215–229
  • Sekaran, U. ve Bougie, R. (2010). Research Metods for Business. 5
  • Baskı. John Wiley and Sons, Ltd.Uk
  • Shafer, W., Morris, R. ve Ketchand, A. (2001). Effects of Personal Values on Auditors’ Ethical Decisions. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 14 (3): 254–277
  • Super, D. (1970). The Work Values Inventory. Boston: Houghton- Mifin, Sverko, B. (1999). The Work Importance Study: Recent Changes of Values in Croatia, Applied Psychology, 48(1): 89–102
  • Taş, A. (2010). Öğretmenlerin İş Değerlerinin Örgütsel Adalet Algılarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 27: 211–222
  • Teng, Chih-Ching. (2008). The Effects of Personality Traits and Attitudes on Student Uptake in Hospitality Employment, International Journal of Hospitality Management, 27: 76–86
  • Tomrukçu, B. (2008). Beş Faktör Kişilik Özellikleri ile İş Değerleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
  • Uyguç, N. (2003). Cinsiyet, Bireysel Değerler ve Meslek Seçimi, D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 18(1): 93–103
  • Wang, K. Y. ve Liz, F. (2007). Managerial Trust and Work Values Within the Context of International Joint Ventures in China, Journal of International Management, 13:164–186
  • White, C. (2006). Towards an Understanding of the Relationship Between Work Values and Cultural Orientations, Hospitality Management, 25: 699–715
  • Wollack, S. Vd. (1971). Development of the Survey of Work Values, Journal of Applied Psychology, 55(4), 331–338
  • Yu, L. (1999). The International Hospitality Business. New York: The Harworth Hospitality Press.

Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği

Year 2011, Volume: 22 Issue: 1, 7 - 18, 01.06.2011

Abstract

Turizm eğitimi alan öğrencilerin iş değerlerinin belirlenmesi ve eğitim aldıkları bölüme göre iş değerlerindeki farklılık bu çalışmanın temel amaçlarını oluşturmaktadır. İş değerlerinin meslek seçiminde etkisi ve işgörenin iş değerlerine uygun mesleği yapmasının iş doyumundaki önemi ve turizm sektöründeki yüksek işgören devri bu çalışmaya yönlendirmiştir. Veriler yapılandırılmış anket tekniği ile turizm eğitimi alan 435 lisans öğrencisinden toplanmıştır. Bulgulara göre, turizm öğrencileri için, insan ilişkileri, iş özellikleri, iş ortamı, yenilikçilik ve liderlik özelliklerinin önemli olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin iş değerinde, eğitim aldıkları bölüme, cinsiyete ve yaşa göre farklılık olduğu görülmüştür.

References

  • Baum, T. (2007). Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change, Tourism Management, 28: 1383–1399
  • Blickle, G. vd. (2011). Socioanalytic Theory and Work Behavior: Roles of Work Values and Political Skill, İçinde Job Performance and Promotability Assessment, Journal of Vocational Behavior, 78(1): 136–148
  • Birdir, B. (2002). Turizm ve Otel İşletmeciliği Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Turizm Endüstrisinde Çalışmayı Tercih Etmemelerinin Temel Nedenleri: Bir Nominal Grup Tekniği Araştırması, Turizm Eğitimi Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitim Genel Müdürlüğü: 495–504
  • Bolton, B. (1980). Second-Order Dimensions of the Work Values Inventory, Journal of Vocational Behavior, 17: 33–40
  • Brislin, R. W. (1970). Back-Translation for Cross-Cultural Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, 1: 185–216
  • Brown, D., 2002. The Role of Work and Cultural Values in Occupational Choice, Satisfaction, and Success: A Theoretical Statement, Journal of Counseling and Development, 80: 48–55
  • Chen, J. S., Chu, K. H-L. ve Wu, W-C. (2000). Tourism Student’s Perceptions of Work Values: A Case of Ehawanese Universities, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6): 360-365
  • Chu, K. H-L. (2008). A Factorial Validation of Work Value Structure: Second-Order Confirmatory Factor Analysis and its Implications, Tourism Management, 29: 320–330
  • Dawson, M., Abbott, J, ve Shoemaker, S. (2011). The Hospitality Culture Scale: A Measure Organizational Culture and Personal Attributes, International Journal of Hospitality Management, 30: 290–300
  • Dose, J. (1997). Work Values: An Integrative Framework and Illustrative Application to Organisational Socialization, Journal of Occupational and Organisational Psychology, 70 (3): 219–240
  • Duman, T., Tepeci, M. ve Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1): 51-69
  • Elizur, D. (1996). Work Values and Commitment, International Journal of Manpower, 17 (3): 25–30
  • Elizur, D. ve Koslowsky, M. (2001). Values and Organisational Commitment, International Journal of Manpower, 22 (7): 593–599
  • Fidgeon, P. R. (2010). Tourism Education and Curriculum Design: A Time for Consolidation and Review? Tourism Management, 31: 699–723 Gursoy, D., Maier, T. A. ve Chi, C. G. (2008). Generational Differences: An Examination of Work Values and Generational Gaps in The Hospitality Workforce, International Journal of Hospitality Management, 27: 448–458
  • Gürdal, M. (2002). Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma Eğitiminin Kalitesi-Staj-İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri, Turizm Eğitimi Konferans- Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitim Genel Müdürlüğü, 391–400
  • Hair, J.F. vd. (2006). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall. 6
  • Baskı. New Jersey
  • Hendrix, V. ve Super, D.E., (1968). Factor Dimensions and Reliability of the Work Values Inventory, Vocational Guidence Quarterly, 17: 269–274
  • Judge, T. A. ve Bretz, R. D. (1992). Effects of Work Values on Job Choice Decisions, Journal of Applied Psychology, 77: 261–271
  • Kalaycı, Ş. (Ed) (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 3. Baskı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti
  • Kim, S. S. Guob, Y. Wangc, K-C. ve Agrusa, J. (2007). The Study Motivations and Study Preferences of Student Groups From Asian Nations Majoring in Hospitality and Tourism Management Programs, Tourism Management, 28: 140–151
  • Kozak, M. ve Kızılırmak, İ. (2001).Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Turizm- Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12: 9–16
  • Kubat, U. ve Kuruüzüm, A. (2010). İş Değerleri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Yapısal Denklem Modelleme Yaklaşımı, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3): 487–505
  • Kusluvan, S. ve Kusluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey, Tourism Management, 21: 251–269
  • Ladkin, A. (1999). Life and Work History Analysis: The Value of this Research Method for Hospitality and Tourism, Tourism Management, 20: 37–45
  • Lee, F. K., Dougherty, T.W. ve Turban, D. B. (2000). The Role of Personality and Work Values in Mentoring Programs, Review of Business, 21: 33–40
  • Meglino, B., Ravlin, E., ve Adkins, C., (1989). A Work Values Approach to Corporate Culture: A Feld Test of the Value Congruence Process and its Relationship to Individual Outcomes, Journal of Applied Psychology, 74: 424–432
  • Mellahi, K. (2001). Differences and Similarities in Future Managerial Values: A Five Cultures Comparative Study, Cross Cultural Management, 8 (1): 45–48
  • Mok, C., Pine, R., ve Pizam, A. (1998). Work Values of Chinese Hotel Managers, Journal of Hospitality and Tourism Research, 21 (3): 1–16
  • Neumann, L. ve Neumann, U. (1983). A Discriminant Analysis of Students’ Work Values: Differences Between Engineering and Liberal Arts, Journal of Experimental Education, 52: 41–66
  • Nunnally, J. C. (1967). Psychometic Theory. 1. Baskı, New York: McGraw Hill
  • Ogaard, T., Marnburg, E. ve Larsen, S. (2008). Perceptions of Organizational Sturucture in the Hospitality Industry: Consequences for Committment, Job Satisfaction and Perceived Performance, Tourism Management, 29(4): 661–671
  • Örücü, E., Asunakutlu, T. ve Öncü. G. (2003). Çalışanların İş Değerleri ve Bir Uygulama, İktisat İşletme ve Finans, 18: 3–17
  • Özcan, E. B. (2008). Örgütsel Bağlılık ve İş Değerleri Arasındaki İlişki: Adana İlinde Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
  • Özkan, Ç. (2010). Ege Bölgesi’ndeki 4- 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Örgüt Kültürünün İş Değerlerinin Dönüşümüne Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
  • Pizam, A. (1993). Managing Cross-Cultural Hospitality Enterprises
  • İçinde: Jones, P., Pizam, A. (Eds.), The International Hospitality Industry: Organizational and Operational Issues
  • New York, NY: Wiley: 51–73
  • Pehlivan, R. (2008). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta olan Öğrencilerin Sektör ile İlgili Tutumlarının Mezuniyet Sonrası Kariyer Seçimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
  • Porfeli, E. J. (2007). Work Values System Development During Adolescence, Journal of Vocational Behavior, 70: 42–60
  • Richardson, S. (2009). Undergraduates’ Perceptions of Tourism and Hospitality as a Career Choice, International Journal of Hospitality Management, 28: 382–388
  • Ross, L.E. ve Boles, J. S. (1994). Exploring the Influence of Workplace Relationships on Work-related Attitudes and Behaviors in the Hospitality Work Environment, International Journal of Hospitality Management, 13 (2): 155–171
  • Rowe, R. ve Snizek, W. E. (1995). Gender Differences in Work Values Perpetuating the Myth, Work and Occupations, 22: 215–229
  • Sekaran, U. ve Bougie, R. (2010). Research Metods for Business. 5
  • Baskı. John Wiley and Sons, Ltd.Uk
  • Shafer, W., Morris, R. ve Ketchand, A. (2001). Effects of Personal Values on Auditors’ Ethical Decisions. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 14 (3): 254–277
  • Super, D. (1970). The Work Values Inventory. Boston: Houghton- Mifin, Sverko, B. (1999). The Work Importance Study: Recent Changes of Values in Croatia, Applied Psychology, 48(1): 89–102
  • Taş, A. (2010). Öğretmenlerin İş Değerlerinin Örgütsel Adalet Algılarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 27: 211–222
  • Teng, Chih-Ching. (2008). The Effects of Personality Traits and Attitudes on Student Uptake in Hospitality Employment, International Journal of Hospitality Management, 27: 76–86
  • Tomrukçu, B. (2008). Beş Faktör Kişilik Özellikleri ile İş Değerleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
  • Uyguç, N. (2003). Cinsiyet, Bireysel Değerler ve Meslek Seçimi, D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 18(1): 93–103
  • Wang, K. Y. ve Liz, F. (2007). Managerial Trust and Work Values Within the Context of International Joint Ventures in China, Journal of International Management, 13:164–186
  • White, C. (2006). Towards an Understanding of the Relationship Between Work Values and Cultural Orientations, Hospitality Management, 25: 699–715
  • Wollack, S. Vd. (1971). Development of the Survey of Work Values, Journal of Applied Psychology, 55(4), 331–338
  • Yu, L. (1999). The International Hospitality Business. New York: The Harworth Hospitality Press.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nilgün Avcı

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Avcı, N. (2011). Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1), 7-18.
AMA Avcı N. Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. June 2011;22(1):7-18.
Chicago Avcı, Nilgün. “Turizm eğitimi Alan Lisans öğrencilerinin Iş değerleri: Çeşme Turizm Ve Otelcilik Yüksekokulu örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 22, no. 1 (June 2011): 7-18.
EndNote Avcı N (June 1, 2011) Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 22 1 7–18.
IEEE N. Avcı, “Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 22, no. 1, pp. 7–18, 2011.
ISNAD Avcı, Nilgün. “Turizm eğitimi Alan Lisans öğrencilerinin Iş değerleri: Çeşme Turizm Ve Otelcilik Yüksekokulu örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 22/1 (June 2011), 7-18.
JAMA Avcı N. Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2011;22:7–18.
MLA Avcı, Nilgün. “Turizm eğitimi Alan Lisans öğrencilerinin Iş değerleri: Çeşme Turizm Ve Otelcilik Yüksekokulu örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 22, no. 1, 2011, pp. 7-18.
Vancouver Avcı N. Turizm eğitimi alan lisans öğrencilerinin iş değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2011;22(1):7-18.