Research Article
BibTex RIS Cite

Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği

Year 2024, Volume: 35 Issue: 2, 19 - 36, 28.11.2024
https://doi.org/10.17123/atad.1515658

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, Frigya Vadisi’nin rekreasyonel kullanımına fijital tasarım önerisinde bulunmaktır. Araştırma, Frigya Vadisi’ni kapsayan Eskişehir, Afyonkarahisar ve Kütahya illerindeki paydaş grupları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Kota örnekleme yöntemine başvurulan araştırmada toplam 450 paydaşa ulaşılmıştır. Anket tekniği ile elde edilen veriler, regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre tüm paydaş gruplarının teknoloji kullanımına yatkın oldukları, fijital algılamalarının yüksek olduğu ve paydaşların teknolojik yatkınlıklarının Frigya Vadisi’nin fijital tasarımına yönelik algılarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, paydaşların teknolojik yenilikleri destekledikleri ve teknolojiye iyimser baktıkları, ancak teknolojiyi güvensiz ve rahatsız olarak algıladıkları; teknoloji bilgisini toplumsal düzeyde eksik olarak algıladıkları da belirlenmiştir.
Elde edilen sonuçlar, paydaşların Frigya Vadisi’nin fijital olarak tasarımını başka bir deyişle, teknoloji ile fiziksel ortamların birlikte kullanılması fikrini benimsediklerini göstermektedir. Araştırmada ayrıca, bu yeni yaklaşımın uygulanması için toplumsal teknoloji bilgisi düzeyindeki eksikliğin giderilmesi ve fijital kullanım ile ilgili eğitim programlarının düzenlenmesi de önerilmektedir.

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Özkeroğlu, Ö. (2018). Turizm ve Rekreasyon Kavramları: Sanal Bakış ile Değerlendirme, II. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Gümüşhane, ss. 399-409.
  • Albinson, N., Balaji, S., ve Chu, Y. (2019). Building Digital Trust: Technology Can Lead the Way, https://www2. deloitte. com/us/en/insights/topics/digital-transformation/buildinglong-term-trust-in-digital-technology. html, Erişim tarihi: 25.06.2023.
  • Andrade, J. G. ve Dias, P. (2020). A Phygital Approach to Cultural Heritage: Augmented Reality at Regaleira, Virtual Archaeology Review, 11 (22): 15-25.
  • Aşılıoğlu, F., ve Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2 (2): 185-197.
  • Atar, A. (2020). Gelenekselden Dijitale Turizm Sektörü, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (2): 1640-1654.
  • Başgöze, P. (2010). Teknoloji Kabul Modelinin Teknolojik Yatkınlık ve Marka Kredibilitesi Değişkenleri Eklenerek Genişletilmesi: Satın Alma Eğilimine Uyarlanması. (Basılmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Belghiti, S., Ochs, A., Lemoine, J. F., ve Badot, O. (2017). The Phygital Shopping Experience: An Attempt at Conceptualization and Empirical Investigation. In Marketing Transformation: Marketing Practice in an Ever Changing World: Proceedings of the 2017 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC) (ss. 61-74). Springer International Publishing.
  • Beşer, M. U. (2019). Fijital Pazarlama Kapsamında Artırılmış Gerçeklik Kullanılan Reklamlarda Tüketici Algıları: Yalova Üniversitesinde Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bektöre, E., Korkmaz, E., Erşen, G., ve Alper, A. T. A. K. (2018). Frig Vadisi Potansiyel Kamp Alanları ve Rotalarının Cbs Aracılığıyla Belirlenmesi, Advancements in Information Sciences and Technologies, 1 (1): 35-50.
  • Blut, M. ve Wang, C. (2020). Technology Readiness: A Meta-Analysis of Conceptualizations of the Construct and Its Impact on Technology Usage, Journal of the Academy of Marketing Science, 48: 649-669.
  • Boyce, K. (2015). Thomas Cook Virtual Holiday Wins First Award. https://visualise.com/2015/10/thomas-cook-virtual-holiday-wins-first-award, Erişim tarihi: 15.04.2022.
  • Buyle, R., Compernolle, M. V., Mannens, E., Vanlishout, Z., Vlassenroot, E. ve Mechant, P. (2018). "Technology Readiness and Acceptance Model" As a Predictor For The Use Intention of Data Standards in Smart Cities, Media and Communication, 6 (4): 127-139.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Chen, S. C., Chen, H. H., ve Chen, M. F. (2009). Determinants of Satisfaction and Continuance Intention Towards Self‐Service Technologies, Industrial Management and Data Systems, 109 (9): 1248-1263.
  • Combs, V. (2021). Metaverse Cheat Sheet: Everything You Need to Know, Tech Republic.
  • Çabri, B. (2019). Deneyimsel Pazarlama ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Nitel Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çakın, Ö., ve Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5 (1): 1-10.
  • Çakır, O. (2020). Dijital Turizmde Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. İçinde; E. Doğantan (Editör), Dijital Turizm (ss. 149-178). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çataloğlu, S. (2018). Yaşlılık, Değer ve Teknoloji, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 1 (1): 27-35.
  • Çelik, R. (2021). Pandemi ile İlgili Haberlerde Söylem Analizi: En Çok Tıklanan Haber Sitelerinde Tematik Yapı Üzerine Bir İnceleme, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 12 (45): 45-64.
  • Çıracı, H., Turgut, S., ve Kerimoğlu, E. (2009). Sürdürülebilir Turizm Gelişimi için Bir Yönetim Modeli, İtüdergisi, 7 (2).
  • Demir, M. ve Tokgöz. E. (2022). Snow Crash’ten Meta’ya, Metaverse’ün Kavramsal ve Teknolojik Gelişimi. İçinde; N. Göker ve G. Göker (Editörler). İletişim ve Medya (ss. 69-92). Eğitim Yayınevi.
  • Doğantan, E. (2020). Turizmde Dijital Dönüşüm. İçinde; E. Doğantan (Editör). Dijital Turizm (ss. 2-31). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Dorward, L. J., Mittermeier, J. C., Sandbrook, C., ve Spooner, F. (2016). Pokémon Go: Benefits, Costs, and Lessons for the Conservation Movement, Conservation Letters, 10 (1): 160-165.
  • Ertel, R., Karakaş, O., ve Doğru, Y. B. (2017). Pokemon Go Oyunu Bağımlılığını Destekleyen Bileşenlerin Kalitatif İncelenmesi, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8 (30): 271-289.
  • Eskişehir Valiliği (2016). http://www.eskisehir.gov.tr/vali-celik-frig-vadisi-onemli-bir-kultur-mirasini-bunyesinde-barindiriyor, Erişim tarihi: 12.04.2023.
  • Frigya Haberleri (2024). Media Midas, https://www.medyamidas.com/?m=arama&q=frigya&auth=fab64384c4d97bb97b78db18d850567cc399a4ef, Erişim tarihi: 12.05.2023.
  • Garrett, J. L., Rodermund, R., Anderson, N., Berkowitz, S., ve Robb, C. A. (2014). Adoption of Mobile Payment Technology by Consumers, Family and Consumer Sciences Research Journal, 42 (4): 358-368.
  • Godoe, P., ve Johansen, T. (2012). Understanding Adoption of New Technologies: Technology Readiness and Technology Acceptance as an Integrated Concept, Journal of European Psychology Students, 3 (1). Golcheshmeh, S., ve Çelik, A. (2017). Turizme Katılan X ve Y Kuşaklarının Teknoloji Kullanımı, 18. Ulusal Turizm Kongresi, 18-22.
  • Iannilli, V. M., ve Spagnoli, A. (2021). Phygital Retailing in Fashion. Experiences, Opportunities and Innovation Trajectories, ZoneModa Journal, 11 (1): 43-69.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (3): 517-541.
  • İnceismail, E. (2020). Fijital Pazarlama İletişimi ve Marka Etkileşimi: Fijital Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jeong, M. ve Shin, H. H. (2020). Tourists’ Experiences With Smart Tourism Technology at Smart Destinations and Their Behavior Intentions, Journal of Travel Research, 59 (8).
  • Johnson, M. ve Barlow, R. (2021). Defining The Phygital Marketing Advantage, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16 (6): 2365-2385.
  • Kahraman, G., İncesu, A. C., ve Küçükergin, F. N. (2024). Turizmde Dijitalleşmenin Olumlu-Olumsuz Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 12 (1): 735-754.
  • Kavak, M. (2023). Çevrim İçi Rehberli Sanal Turlara Katılanların Kabul Düzeyi ve Paydaşların Yaklaşımları: Sanal Frigya Örneği. (Basılmamış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kaymak, E. (2019). Kültürel Farklılıkların Teknoloji Kabulü Üzerindeki Etkisi: Online Alışveriş Teknolojisine Yönelik Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm: İlkeler ve Kavramlar (19. B.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köse, N. (2017). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köse, N., ve Yengin, D. (2018). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(1): 77-111.
  • Kulakoğlu Dilek, N. (2020). Turizm Sektöründe Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımına ve Etkisine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. (Basılmamış Doktora Tezi). İstanbul: Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurt, N. (2009). Teknoloji ve İnsanoğlu. https://necmikurt.com/teknoloji-ve-nsanolu/ Erişim tarihi: 15.04.2023.
  • Kwon, H. S. ve Chidambaram, L. (2000). A Test of the Technology Acceptance Model: The Case of Cellular Telephone Adoption. İçinde; Proceedings of the 33rd Annual Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE.
  • Lee, W., Castellanos, C., ve Chris Choi, H. S. (2012). The Effect of Technology Readiness on Customers' Attitudes Toward Self-Service Technology and Its Adoption; The Empirical Study of US Airline Self-Service Check-in Kiosks, Journal of Travel and Tourism Marketing, 29 (8): 731-743.
  • Lee, S. H. ve Ro, H. (2016). The Impact of Online Reviews on Attitude Changes: The Differential Effects of Review Attributes and Consumer Knowledge, International Journal of Hospitality Management, 56: 1-9.
  • Lin, J. S. C. ve Hsieh, P. L. (2007). The Influence of Technology Readiness on Satisfaction and Behavioral Intentions Toward Self-Service Technologies, Computers in Human Behavior, 23 (3): 1597-1615.
  • Lin, C. H., Shih, H. Y., ve Sher, P. J. (2007). Integrating Technology Readiness Into Technology Acceptance: The TRAM Model, Psychology and Marketing, 24 (7): 641-657.
  • Ling, L. M., ve Moi, C. M. (2007). Professional Students’ Technology Readiness, Prior Computing Experience and Acceptance of an E-Learning System, Management and Accounting Review (MAR), 6 (1): 85-100.
  • Lupetti, M. L., Piumatti, G., ve Rossetto, F. (2015). Phygital Play HRI In A New Gaming Scenario. İçinde; 7. International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment (INTETAIN) (ss. 17-21). IEEE.
  • Massey, A. P., Khatri, V., ve Minas, R. K. (2013). The Influence of Psychographic Beliefs on Website Usability Requirements, AIS Transactions on Human-Computer Interaction, 5 (4): 157-174.
  • Meuter, M. L., Ostrom, A. L., Bitner, M. J., ve Roundtree, R. (2003). The Influence of Technology Anxiety on Consumer Use and Experiences With Self-Service Technologies, Journal of Business Research, 56 (11): 899-906.
  • Milgram, P. ve Kishino, F. (1994). A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays, Ieıce Transactıons on Information and Systems, 77 (12): 1321-1329.
  • Nakazawa, J. ve Tokuda, H. (2007, May). Phygital Map: Accessing Digital Multimedia From Physical Map. İçinde; 21.International Conference on Advanced Information Networking and Applications Workshops (AINAW'07) (2): 368-373. IEEE.
  • Ning, H., Wang, H., Lin, Y., Wang, W., Dhelim, S., Farha, F., Ding, J., ve Daneshmand, M. (2021). A Survey on Metaverse: the State-of-the-art, Technologies, Applications, and Challenges, arXiv preprint arXiv:2111.09673.
  • Özbek, V., Alnıaçık, Ü., ve Kaymak, E. (2019). Technology Readiness and Acceptance: A Study on Online Shopping Technologies.
  • Pamuk, N. S. (2019). Endüstri 4.0 Sürecinin Teknoloji Kabul Modeli ve Teknolojik Yatkınlık Endeksi Çerçevesinde Davranışsal Açıdan İncelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parasuraman, A. (2000). Technology Readiness Index (TRI) a Multiple-Item Scale to Measure Readiness to Embrace New Technologies, Journal of Service Research, 2 (4): 307-320.
  • Pham, L., Williamson, S., Lane, P., Limbu, Y., Nguyen, P. T. H., ve Coomer, T. (2020). Technology Readiness and Purchase Intention: Role of Perceived Value and Online Satisfaction in the Context of Luxury Hotels, International Journal of Management and Decision Making, 19 (1): 91-117.
  • Ramírez-Correa, P., Grandón, E. E., ve Rondán-Cataluña, F. J. (2020). Users Segmentation Based on the Technological Readiness Adoption Index in Emerging Countries: The Case of Chile, Technological Forecasting and Social Change, 155.
  • Reed, M. S. (2008). Stakeholder Participation for Environmental Management: A Literature Review, Biological Conservation, 141 (10): 2417-2431.
  • Renny, Guritno, S. ve Siringoringo, H. (2013). Perceived Usefulness, Ease of Use, and Attitude Towards Online Shopping Usefulness Towards Online Airlines Ticket Purchase, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 81: 212-216.
  • Rhee, B. V. D., Verma, R., Plascka, G. R., ve Kickul, J. R. (2007). Technology Readiness, Learning Goals, and Elearning: Searching for Synery, Decision Sciences of Innovative Education. 5 (1): 127-149.
  • Rogers, E. M. (1983). Diffusion of Innovations. (3). New York: Free Press.
  • Rose, J. ve Fogarty, G. J. (2006). Determinants of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use In the Technology Acceptance Model: Senior Consumers' Adoption of Self-Service Banking Technologies. Bildiri Kitabı İçinde; The 2nd Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development: Business Across Borders In The 21st century, ss. 122-129.
  • Ruhanen, L., Scott, N., Ritchie, B., ve Tkaczynski, A. (2010). Governance: A Review and Synthesis of the Literature, Tourism Review, 65 (4): 4-16.
  • Seyhan, B. (2014). Frigya Bölgesinin Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sezgin, M. (2020). “Dijital Dönüşümün Turizm Endüstrisine Etkisi”, International Journal of Disciplines Economics and Administrative Scienves Studies, (6) 24: 1054-1062.
  • Song, J. ve Qu, H. (2017). The Mediating Role of Consumption Emotions, International Journal of Hospitality Management, 66: 66-76.
  • Sophonthummapharn, K. ve Tesar, G. (2007). Technology Readiness and Propensity of Cell Phone Users to Subscribe to Commercial Messaging Services, Marketing Management Journal, 17 (2).
  • Sumathi, D. ve Angelin Devakumari, J. (2022). Phygital Approach to Education. İçinde; A. Lawrence and M. Manivannan (Ed.). Psycho-technologıcal Approaches in Heutagogy (21-24). Indian: Tamil Nadu Open University.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şenel, E. (2021). Boş Zaman, Rekreasyon ve Turizm. İçinde; M. Dalkılıç (Ed.). Insac Advances in Social and Education Sciences (ss. 91-104). İzmir: Duvar Kitabevi.
  • Tang, Z., Luo, J., ve Xiao, J. (2011). Antecedents of Intention to Purchase Mass Customized Products, Journal of Product and Brand Management, 20 (4): 316-326.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson/Allyn and Bacon. Tarhini, A., Hone, K., ve Liu, X. (2014). Measuring The Moderating Effect of Gender and Age on E-Learning Acceptance in England: A Structural Equation Modeling Approach for an Extended Technology Acceptance Model, Journal of Educational Computing Research, 51 (2): 163–184.
  • Taylor, S. A., Celuch, K., ve Goodwin, S. (2002). Technology Readiness in the E-Insurance Industry: An Exploratory Investigation of an Agent Techonolgy E-Consumption Model. Journal of Insurance Issues, 25 (2): 142–165.
  • Tekin, D. (2020). Dijital Pazarlama ve Turizme Yansımaları. İçinde; E. Doğantan (Ed.). Dijital Turizm (ss. 118-147). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Theotokis, A., Vlachos, P. A., ve Pramatari, K. (2008). The Moderating Role of Customer–Technology Contact On Attitude Towards Technology-Based Services, European Journal of Information Systems, 17 (4): 343-351. Toker, Y. (2023). Fijital Pazarlama Nedir? CRM Medya. Erişim Tarihi: 24.01.2024.
  • Topsakal, Y., Yüzbaşıoğlu, N., Çelik, P., ve Bahar, M. (2018). Turizm 4.0-Turist 5.0: İnsan Devriminin Neden Endüstri Devrimlerinden Bir Numara Önde Olduğuna İlişkin Bakış, Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1 (2): 1-11.
  • Tutar, H., ve Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve SPSS Uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜİK (2022). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=nufus-ve-demografi-109&dil=1, Erişim tarihi: 15.06.2023.
  • Uyar, A. (2019). Tüketicilerin Mobil Uygulamalara İlişkin Algılarının Teknoloji Kabul Modeli ile Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 11 (1): 687-705.
  • Vate-U-Lan, P., Quigley, D., ve Masouras, P. (2016). Phygital Learning Concept: From Big to Smart Data. 13. International Conference on e-Learning for Knowledge-Based Society. Thailand.
  • Venkatesh, V. ve Davis, F. D. (2000). A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies, Management Science, 46 (2): 186-204.
  • Walczuch, R., Lemmink, J., ve Streukens, S. (2007). The Effect of Service Employees’ Technology Readiness on Technology Acceptance, Information and Management, 44 (2): 206-215.
  • Yang, Y., Liu, Y., Li, H., ve Yu, B. (2015). Understanding Perceived Risks in Mobile Payment Acceptance, Industrial Management and Data Systems, 115 (2): 253-269.
  • Yılmazer, A. (2023). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Teknolojik Yatkınlığın Müşteri Deneyimi ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yovcheva, Z., Buhalis, D., ve Gatzidis, C. (2012). Smartphone Augmented Reality Applications for Tourism, E-Review of Tourism Research (ertr), 10 (2): 63-66.
  • Yurdakul, A. (2019). Tarihi Ticaret Rotalarının Alternatif Turizm Faaliyetleri Kapsamında Turistik Değerlere Dönüştürülmesi: Kral Yolu-Frig Vadisine Yönelik Bir Öneri. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurdakul, A., ve Töre Başat, H. (2018, 22-24 Kasım). Antik Rotaların Turizm Açısından Yeniden Canlandırılması: Kral Yolu-Frig Vadisi için Frig Yürüyüş Yolu Önerisi, Congress of Innovation and Global Issues, (ss. 1240-1248), Antalya.

Phygital Design in Recreational Use: Case of Phrygian Valley

Year 2024, Volume: 35 Issue: 2, 19 - 36, 28.11.2024
https://doi.org/10.17123/atad.1515658

Abstract

The main purpose of this research is to propose a phygital design for the recreational use of the Phrygian Valley. The research was conducted through stakeholder groups in Eskişehir, Afyonkarahisar and Kütahya provinces covering the Phrygian Valley. A total of 450 stakeholders were reached in the research using the quota sampling method. The data obtained with the questionnaire technique was tested with regression analysis. According to the findings of the research, it was determined that all stakeholder groups were prone to use technology, their phygital perceptions were high, and the technological predispositions of the stakeholders positively affected their perceptions of the phygital design of the Phrygian Valley. Additionally, stakeholders support technological innovations and view technology optimistically, but they perceive technology as unsafe and uncomfortable; It was also determined that they perceived technological knowledge as lacking at the social level. The results obtained show that the stakeholders adopted the phygital design of the Phrygian Valley, in other words, the idea of using technology and physical environments together. The research also suggests that in order to implement this new approach, the gap in social technology knowledge should be addressed and training programs on phygital use should be organized.

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Özkeroğlu, Ö. (2018). Turizm ve Rekreasyon Kavramları: Sanal Bakış ile Değerlendirme, II. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Gümüşhane, ss. 399-409.
  • Albinson, N., Balaji, S., ve Chu, Y. (2019). Building Digital Trust: Technology Can Lead the Way, https://www2. deloitte. com/us/en/insights/topics/digital-transformation/buildinglong-term-trust-in-digital-technology. html, Erişim tarihi: 25.06.2023.
  • Andrade, J. G. ve Dias, P. (2020). A Phygital Approach to Cultural Heritage: Augmented Reality at Regaleira, Virtual Archaeology Review, 11 (22): 15-25.
  • Aşılıoğlu, F., ve Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2 (2): 185-197.
  • Atar, A. (2020). Gelenekselden Dijitale Turizm Sektörü, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (2): 1640-1654.
  • Başgöze, P. (2010). Teknoloji Kabul Modelinin Teknolojik Yatkınlık ve Marka Kredibilitesi Değişkenleri Eklenerek Genişletilmesi: Satın Alma Eğilimine Uyarlanması. (Basılmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Belghiti, S., Ochs, A., Lemoine, J. F., ve Badot, O. (2017). The Phygital Shopping Experience: An Attempt at Conceptualization and Empirical Investigation. In Marketing Transformation: Marketing Practice in an Ever Changing World: Proceedings of the 2017 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC) (ss. 61-74). Springer International Publishing.
  • Beşer, M. U. (2019). Fijital Pazarlama Kapsamında Artırılmış Gerçeklik Kullanılan Reklamlarda Tüketici Algıları: Yalova Üniversitesinde Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bektöre, E., Korkmaz, E., Erşen, G., ve Alper, A. T. A. K. (2018). Frig Vadisi Potansiyel Kamp Alanları ve Rotalarının Cbs Aracılığıyla Belirlenmesi, Advancements in Information Sciences and Technologies, 1 (1): 35-50.
  • Blut, M. ve Wang, C. (2020). Technology Readiness: A Meta-Analysis of Conceptualizations of the Construct and Its Impact on Technology Usage, Journal of the Academy of Marketing Science, 48: 649-669.
  • Boyce, K. (2015). Thomas Cook Virtual Holiday Wins First Award. https://visualise.com/2015/10/thomas-cook-virtual-holiday-wins-first-award, Erişim tarihi: 15.04.2022.
  • Buyle, R., Compernolle, M. V., Mannens, E., Vanlishout, Z., Vlassenroot, E. ve Mechant, P. (2018). "Technology Readiness and Acceptance Model" As a Predictor For The Use Intention of Data Standards in Smart Cities, Media and Communication, 6 (4): 127-139.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Chen, S. C., Chen, H. H., ve Chen, M. F. (2009). Determinants of Satisfaction and Continuance Intention Towards Self‐Service Technologies, Industrial Management and Data Systems, 109 (9): 1248-1263.
  • Combs, V. (2021). Metaverse Cheat Sheet: Everything You Need to Know, Tech Republic.
  • Çabri, B. (2019). Deneyimsel Pazarlama ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Nitel Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çakın, Ö., ve Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5 (1): 1-10.
  • Çakır, O. (2020). Dijital Turizmde Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. İçinde; E. Doğantan (Editör), Dijital Turizm (ss. 149-178). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çataloğlu, S. (2018). Yaşlılık, Değer ve Teknoloji, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 1 (1): 27-35.
  • Çelik, R. (2021). Pandemi ile İlgili Haberlerde Söylem Analizi: En Çok Tıklanan Haber Sitelerinde Tematik Yapı Üzerine Bir İnceleme, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 12 (45): 45-64.
  • Çıracı, H., Turgut, S., ve Kerimoğlu, E. (2009). Sürdürülebilir Turizm Gelişimi için Bir Yönetim Modeli, İtüdergisi, 7 (2).
  • Demir, M. ve Tokgöz. E. (2022). Snow Crash’ten Meta’ya, Metaverse’ün Kavramsal ve Teknolojik Gelişimi. İçinde; N. Göker ve G. Göker (Editörler). İletişim ve Medya (ss. 69-92). Eğitim Yayınevi.
  • Doğantan, E. (2020). Turizmde Dijital Dönüşüm. İçinde; E. Doğantan (Editör). Dijital Turizm (ss. 2-31). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Dorward, L. J., Mittermeier, J. C., Sandbrook, C., ve Spooner, F. (2016). Pokémon Go: Benefits, Costs, and Lessons for the Conservation Movement, Conservation Letters, 10 (1): 160-165.
  • Ertel, R., Karakaş, O., ve Doğru, Y. B. (2017). Pokemon Go Oyunu Bağımlılığını Destekleyen Bileşenlerin Kalitatif İncelenmesi, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8 (30): 271-289.
  • Eskişehir Valiliği (2016). http://www.eskisehir.gov.tr/vali-celik-frig-vadisi-onemli-bir-kultur-mirasini-bunyesinde-barindiriyor, Erişim tarihi: 12.04.2023.
  • Frigya Haberleri (2024). Media Midas, https://www.medyamidas.com/?m=arama&q=frigya&auth=fab64384c4d97bb97b78db18d850567cc399a4ef, Erişim tarihi: 12.05.2023.
  • Garrett, J. L., Rodermund, R., Anderson, N., Berkowitz, S., ve Robb, C. A. (2014). Adoption of Mobile Payment Technology by Consumers, Family and Consumer Sciences Research Journal, 42 (4): 358-368.
  • Godoe, P., ve Johansen, T. (2012). Understanding Adoption of New Technologies: Technology Readiness and Technology Acceptance as an Integrated Concept, Journal of European Psychology Students, 3 (1). Golcheshmeh, S., ve Çelik, A. (2017). Turizme Katılan X ve Y Kuşaklarının Teknoloji Kullanımı, 18. Ulusal Turizm Kongresi, 18-22.
  • Iannilli, V. M., ve Spagnoli, A. (2021). Phygital Retailing in Fashion. Experiences, Opportunities and Innovation Trajectories, ZoneModa Journal, 11 (1): 43-69.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (3): 517-541.
  • İnceismail, E. (2020). Fijital Pazarlama İletişimi ve Marka Etkileşimi: Fijital Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jeong, M. ve Shin, H. H. (2020). Tourists’ Experiences With Smart Tourism Technology at Smart Destinations and Their Behavior Intentions, Journal of Travel Research, 59 (8).
  • Johnson, M. ve Barlow, R. (2021). Defining The Phygital Marketing Advantage, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16 (6): 2365-2385.
  • Kahraman, G., İncesu, A. C., ve Küçükergin, F. N. (2024). Turizmde Dijitalleşmenin Olumlu-Olumsuz Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 12 (1): 735-754.
  • Kavak, M. (2023). Çevrim İçi Rehberli Sanal Turlara Katılanların Kabul Düzeyi ve Paydaşların Yaklaşımları: Sanal Frigya Örneği. (Basılmamış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kaymak, E. (2019). Kültürel Farklılıkların Teknoloji Kabulü Üzerindeki Etkisi: Online Alışveriş Teknolojisine Yönelik Bir Araştırma. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm: İlkeler ve Kavramlar (19. B.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köse, N. (2017). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köse, N., ve Yengin, D. (2018). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(1): 77-111.
  • Kulakoğlu Dilek, N. (2020). Turizm Sektöründe Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımına ve Etkisine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. (Basılmamış Doktora Tezi). İstanbul: Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurt, N. (2009). Teknoloji ve İnsanoğlu. https://necmikurt.com/teknoloji-ve-nsanolu/ Erişim tarihi: 15.04.2023.
  • Kwon, H. S. ve Chidambaram, L. (2000). A Test of the Technology Acceptance Model: The Case of Cellular Telephone Adoption. İçinde; Proceedings of the 33rd Annual Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE.
  • Lee, W., Castellanos, C., ve Chris Choi, H. S. (2012). The Effect of Technology Readiness on Customers' Attitudes Toward Self-Service Technology and Its Adoption; The Empirical Study of US Airline Self-Service Check-in Kiosks, Journal of Travel and Tourism Marketing, 29 (8): 731-743.
  • Lee, S. H. ve Ro, H. (2016). The Impact of Online Reviews on Attitude Changes: The Differential Effects of Review Attributes and Consumer Knowledge, International Journal of Hospitality Management, 56: 1-9.
  • Lin, J. S. C. ve Hsieh, P. L. (2007). The Influence of Technology Readiness on Satisfaction and Behavioral Intentions Toward Self-Service Technologies, Computers in Human Behavior, 23 (3): 1597-1615.
  • Lin, C. H., Shih, H. Y., ve Sher, P. J. (2007). Integrating Technology Readiness Into Technology Acceptance: The TRAM Model, Psychology and Marketing, 24 (7): 641-657.
  • Ling, L. M., ve Moi, C. M. (2007). Professional Students’ Technology Readiness, Prior Computing Experience and Acceptance of an E-Learning System, Management and Accounting Review (MAR), 6 (1): 85-100.
  • Lupetti, M. L., Piumatti, G., ve Rossetto, F. (2015). Phygital Play HRI In A New Gaming Scenario. İçinde; 7. International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment (INTETAIN) (ss. 17-21). IEEE.
  • Massey, A. P., Khatri, V., ve Minas, R. K. (2013). The Influence of Psychographic Beliefs on Website Usability Requirements, AIS Transactions on Human-Computer Interaction, 5 (4): 157-174.
  • Meuter, M. L., Ostrom, A. L., Bitner, M. J., ve Roundtree, R. (2003). The Influence of Technology Anxiety on Consumer Use and Experiences With Self-Service Technologies, Journal of Business Research, 56 (11): 899-906.
  • Milgram, P. ve Kishino, F. (1994). A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays, Ieıce Transactıons on Information and Systems, 77 (12): 1321-1329.
  • Nakazawa, J. ve Tokuda, H. (2007, May). Phygital Map: Accessing Digital Multimedia From Physical Map. İçinde; 21.International Conference on Advanced Information Networking and Applications Workshops (AINAW'07) (2): 368-373. IEEE.
  • Ning, H., Wang, H., Lin, Y., Wang, W., Dhelim, S., Farha, F., Ding, J., ve Daneshmand, M. (2021). A Survey on Metaverse: the State-of-the-art, Technologies, Applications, and Challenges, arXiv preprint arXiv:2111.09673.
  • Özbek, V., Alnıaçık, Ü., ve Kaymak, E. (2019). Technology Readiness and Acceptance: A Study on Online Shopping Technologies.
  • Pamuk, N. S. (2019). Endüstri 4.0 Sürecinin Teknoloji Kabul Modeli ve Teknolojik Yatkınlık Endeksi Çerçevesinde Davranışsal Açıdan İncelenmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parasuraman, A. (2000). Technology Readiness Index (TRI) a Multiple-Item Scale to Measure Readiness to Embrace New Technologies, Journal of Service Research, 2 (4): 307-320.
  • Pham, L., Williamson, S., Lane, P., Limbu, Y., Nguyen, P. T. H., ve Coomer, T. (2020). Technology Readiness and Purchase Intention: Role of Perceived Value and Online Satisfaction in the Context of Luxury Hotels, International Journal of Management and Decision Making, 19 (1): 91-117.
  • Ramírez-Correa, P., Grandón, E. E., ve Rondán-Cataluña, F. J. (2020). Users Segmentation Based on the Technological Readiness Adoption Index in Emerging Countries: The Case of Chile, Technological Forecasting and Social Change, 155.
  • Reed, M. S. (2008). Stakeholder Participation for Environmental Management: A Literature Review, Biological Conservation, 141 (10): 2417-2431.
  • Renny, Guritno, S. ve Siringoringo, H. (2013). Perceived Usefulness, Ease of Use, and Attitude Towards Online Shopping Usefulness Towards Online Airlines Ticket Purchase, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 81: 212-216.
  • Rhee, B. V. D., Verma, R., Plascka, G. R., ve Kickul, J. R. (2007). Technology Readiness, Learning Goals, and Elearning: Searching for Synery, Decision Sciences of Innovative Education. 5 (1): 127-149.
  • Rogers, E. M. (1983). Diffusion of Innovations. (3). New York: Free Press.
  • Rose, J. ve Fogarty, G. J. (2006). Determinants of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use In the Technology Acceptance Model: Senior Consumers' Adoption of Self-Service Banking Technologies. Bildiri Kitabı İçinde; The 2nd Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development: Business Across Borders In The 21st century, ss. 122-129.
  • Ruhanen, L., Scott, N., Ritchie, B., ve Tkaczynski, A. (2010). Governance: A Review and Synthesis of the Literature, Tourism Review, 65 (4): 4-16.
  • Seyhan, B. (2014). Frigya Bölgesinin Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sezgin, M. (2020). “Dijital Dönüşümün Turizm Endüstrisine Etkisi”, International Journal of Disciplines Economics and Administrative Scienves Studies, (6) 24: 1054-1062.
  • Song, J. ve Qu, H. (2017). The Mediating Role of Consumption Emotions, International Journal of Hospitality Management, 66: 66-76.
  • Sophonthummapharn, K. ve Tesar, G. (2007). Technology Readiness and Propensity of Cell Phone Users to Subscribe to Commercial Messaging Services, Marketing Management Journal, 17 (2).
  • Sumathi, D. ve Angelin Devakumari, J. (2022). Phygital Approach to Education. İçinde; A. Lawrence and M. Manivannan (Ed.). Psycho-technologıcal Approaches in Heutagogy (21-24). Indian: Tamil Nadu Open University.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şenel, E. (2021). Boş Zaman, Rekreasyon ve Turizm. İçinde; M. Dalkılıç (Ed.). Insac Advances in Social and Education Sciences (ss. 91-104). İzmir: Duvar Kitabevi.
  • Tang, Z., Luo, J., ve Xiao, J. (2011). Antecedents of Intention to Purchase Mass Customized Products, Journal of Product and Brand Management, 20 (4): 316-326.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson/Allyn and Bacon. Tarhini, A., Hone, K., ve Liu, X. (2014). Measuring The Moderating Effect of Gender and Age on E-Learning Acceptance in England: A Structural Equation Modeling Approach for an Extended Technology Acceptance Model, Journal of Educational Computing Research, 51 (2): 163–184.
  • Taylor, S. A., Celuch, K., ve Goodwin, S. (2002). Technology Readiness in the E-Insurance Industry: An Exploratory Investigation of an Agent Techonolgy E-Consumption Model. Journal of Insurance Issues, 25 (2): 142–165.
  • Tekin, D. (2020). Dijital Pazarlama ve Turizme Yansımaları. İçinde; E. Doğantan (Ed.). Dijital Turizm (ss. 118-147). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Theotokis, A., Vlachos, P. A., ve Pramatari, K. (2008). The Moderating Role of Customer–Technology Contact On Attitude Towards Technology-Based Services, European Journal of Information Systems, 17 (4): 343-351. Toker, Y. (2023). Fijital Pazarlama Nedir? CRM Medya. Erişim Tarihi: 24.01.2024.
  • Topsakal, Y., Yüzbaşıoğlu, N., Çelik, P., ve Bahar, M. (2018). Turizm 4.0-Turist 5.0: İnsan Devriminin Neden Endüstri Devrimlerinden Bir Numara Önde Olduğuna İlişkin Bakış, Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1 (2): 1-11.
  • Tutar, H., ve Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve SPSS Uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜİK (2022). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=nufus-ve-demografi-109&dil=1, Erişim tarihi: 15.06.2023.
  • Uyar, A. (2019). Tüketicilerin Mobil Uygulamalara İlişkin Algılarının Teknoloji Kabul Modeli ile Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 11 (1): 687-705.
  • Vate-U-Lan, P., Quigley, D., ve Masouras, P. (2016). Phygital Learning Concept: From Big to Smart Data. 13. International Conference on e-Learning for Knowledge-Based Society. Thailand.
  • Venkatesh, V. ve Davis, F. D. (2000). A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies, Management Science, 46 (2): 186-204.
  • Walczuch, R., Lemmink, J., ve Streukens, S. (2007). The Effect of Service Employees’ Technology Readiness on Technology Acceptance, Information and Management, 44 (2): 206-215.
  • Yang, Y., Liu, Y., Li, H., ve Yu, B. (2015). Understanding Perceived Risks in Mobile Payment Acceptance, Industrial Management and Data Systems, 115 (2): 253-269.
  • Yılmazer, A. (2023). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Teknolojik Yatkınlığın Müşteri Deneyimi ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yovcheva, Z., Buhalis, D., ve Gatzidis, C. (2012). Smartphone Augmented Reality Applications for Tourism, E-Review of Tourism Research (ertr), 10 (2): 63-66.
  • Yurdakul, A. (2019). Tarihi Ticaret Rotalarının Alternatif Turizm Faaliyetleri Kapsamında Turistik Değerlere Dönüştürülmesi: Kral Yolu-Frig Vadisine Yönelik Bir Öneri. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurdakul, A., ve Töre Başat, H. (2018, 22-24 Kasım). Antik Rotaların Turizm Açısından Yeniden Canlandırılması: Kral Yolu-Frig Vadisi için Frig Yürüyüş Yolu Önerisi, Congress of Innovation and Global Issues, (ss. 1240-1248), Antalya.
There are 89 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Recreation, Leisure and Tourism Geography
Journal Section Articles
Authors

Seda Altıkulaç 0000-0003-2884-8081

Meryem Akoğlan Kozak 0000-0003-0577-1843

Publication Date November 28, 2024
Submission Date July 13, 2024
Acceptance Date October 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 35 Issue: 2

Cite

APA Altıkulaç, S., & Akoğlan Kozak, M. (2024). Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 35(2), 19-36. https://doi.org/10.17123/atad.1515658
AMA Altıkulaç S, Akoğlan Kozak M. Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. November 2024;35(2):19-36. doi:10.17123/atad.1515658
Chicago Altıkulaç, Seda, and Meryem Akoğlan Kozak. “Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 35, no. 2 (November 2024): 19-36. https://doi.org/10.17123/atad.1515658.
EndNote Altıkulaç S, Akoğlan Kozak M (November 1, 2024) Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 35 2 19–36.
IEEE S. Altıkulaç and M. Akoğlan Kozak, “Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 2, pp. 19–36, 2024, doi: 10.17123/atad.1515658.
ISNAD Altıkulaç, Seda - Akoğlan Kozak, Meryem. “Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 35/2 (November 2024), 19-36. https://doi.org/10.17123/atad.1515658.
JAMA Altıkulaç S, Akoğlan Kozak M. Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2024;35:19–36.
MLA Altıkulaç, Seda and Meryem Akoğlan Kozak. “Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 2, 2024, pp. 19-36, doi:10.17123/atad.1515658.
Vancouver Altıkulaç S, Akoğlan Kozak M. Rekreasyonel Kullanımda Fijital Tasarım: Frigya Vadisi Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2024;35(2):19-36.