Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri

Year 2025, Volume: 36 Issue: 1, 162 - 166, 14.05.2025

Abstract

Çalışmada, Portekizce yayımlanan bir yüksek lisans tezi değerlendirilmektedir. Tez çalışması, destinasyonla￾rın turist imajını şekillendirmede bitki örtüsünün ve yeşil alanların rolünü araştırmaktadır. Vaka çalışmasına dayanarak tasarlanan bu çalışmada görsel yöntemler, içerik analizi ve netnografi yönteminden yararlanıl￾mıştır. Çalışma, Japonya’nın Kyoto ve Fukuoka şehirlerinde turistler ve destinasyon yönetim organizasyonları tarafından Instagram’da paylaşılan fotoğraflara ve metinsel verilere dayanmaktadır. Sonuçlar, turist fotoğraf￾larında bitki örtüsünün fazla olduğunu, bu sonucun ise Japonya’nın doğaya olan kültürel saygısını ve sürdürü- lebilirliğe olan bağlılığını somutlaştırdığını ortaya koymaktadır.

References

  • Bakhshi, S., Shamma, D. A. ve Gilbert, E. (2014, 26th April 1st May). Faces Engage Us: Photos With Faces Attract More Likes And Comments on Instagram, The SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Toronto.
  • Gorji, A., Almeida-García, F. ve Melé, P. (2023). Analysis Of The Projected İmage of Tourism Destinations On Photographs: The Case of Iran On Instagram, Anatolia, 34 (2): 144-162.
  • Horner, S. ve Swarbrooke, J. (2002). O Comportamento Do Consumidor No Turismo. Aleph: Sao Paulo.
  • Mirzaalian, F. ve Halpenny, E. (2021). Exploring Destination Loyalty: Application of Social Media Analytics in a Nature-Based Tourism Setting, Journal of Destination Marketing & Management, 20 (100598): 1-15.
  • Park, H. J., Liang, Y. ve Ying, Q. (2019). Projected And Perceived Destination Image on Social Media: Comparing Perception of Destination Image Between Official DMO in South Korea and Chinese Travelers. The China Tourism Forum – ABD.
  • Walsh, S. (2022). The Top 10 Social Media Sites ve Platforms 2022. SEJ. Disponível em https://www.searchenginejournal.com/social-media/biggest-social-media-sites/, Erişim Tarihi: 14 Temmuz 2022

Postgraduate Thesis Reviews in Different Languages

Year 2025, Volume: 36 Issue: 1, 162 - 166, 14.05.2025

Abstract

The study evaluates a master’s thesis published in Portuguese. The thesis explores the role of vegetation and green spaces in shaping the tourist image of destinations. Designed based on a case study, this research utilizes visual methods, content analysis, and netnography. The study focuses on analyzing photographs and textual data shared on Instagram by tourists and destination management organizations in the Japanese cities of Kyoto and Fukuoka through. The results reveal a significant presence of vegetation in tourist photos, which embodies Japan’s cultural reverence for nature and commitment to sustainability.

References

  • Bakhshi, S., Shamma, D. A. ve Gilbert, E. (2014, 26th April 1st May). Faces Engage Us: Photos With Faces Attract More Likes And Comments on Instagram, The SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Toronto.
  • Gorji, A., Almeida-García, F. ve Melé, P. (2023). Analysis Of The Projected İmage of Tourism Destinations On Photographs: The Case of Iran On Instagram, Anatolia, 34 (2): 144-162.
  • Horner, S. ve Swarbrooke, J. (2002). O Comportamento Do Consumidor No Turismo. Aleph: Sao Paulo.
  • Mirzaalian, F. ve Halpenny, E. (2021). Exploring Destination Loyalty: Application of Social Media Analytics in a Nature-Based Tourism Setting, Journal of Destination Marketing & Management, 20 (100598): 1-15.
  • Park, H. J., Liang, Y. ve Ying, Q. (2019). Projected And Perceived Destination Image on Social Media: Comparing Perception of Destination Image Between Official DMO in South Korea and Chinese Travelers. The China Tourism Forum – ABD.
  • Walsh, S. (2022). The Top 10 Social Media Sites ve Platforms 2022. SEJ. Disponível em https://www.searchenginejournal.com/social-media/biggest-social-media-sites/, Erişim Tarihi: 14 Temmuz 2022
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Recreation, Leisure and Tourism Geography
Journal Section Farklı Dillerden Lisansüstü Tez İncelemeleri
Authors

Hatice Güçlü Nergiz 0000-0002-8848-7014

Early Pub Date May 14, 2025
Publication Date May 14, 2025
Submission Date April 1, 2025
Acceptance Date May 10, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 36 Issue: 1

Cite

APA Güçlü Nergiz, H. (2025). Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 36(1), 162-166. https://doi.org/10.17123/atad.1698991
AMA Güçlü Nergiz H. Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. May 2025;36(1):162-166. doi:10.17123/atad.1698991
Chicago Güçlü Nergiz, Hatice. “Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36, no. 1 (May 2025): 162-66. https://doi.org/10.17123/atad.1698991.
EndNote Güçlü Nergiz H (May 1, 2025) Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36 1 162–166.
IEEE H. Güçlü Nergiz, “Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 36, no. 1, pp. 162–166, 2025, doi: 10.17123/atad.1698991.
ISNAD Güçlü Nergiz, Hatice. “Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36/1 (May 2025), 162-166. https://doi.org/10.17123/atad.1698991.
JAMA Güçlü Nergiz H. Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2025;36:162–166.
MLA Güçlü Nergiz, Hatice. “Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 36, no. 1, 2025, pp. 162-6, doi:10.17123/atad.1698991.
Vancouver Güçlü Nergiz H. Farklı Dillerde Lisansüstü Tez İncelemeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2025;36(1):162-6.