Hava taşımacılığı, uzak bölgeler ve ülkeler arasında hızlı ve etkin ulaşımın ana araçlarından biridir. Hava yolculuğu ticaret, iş seyahati ve turizm gibi birçok faaliyetin can damarıdır ve uzun mesafelerin hızlı bir şekilde kat edilmesini sağlar. Bunlarla birlikte havalimanları ekonomiye büyük katkı sağlamaktadır. Dolayısıyla modern toplumların işleyişi ve uluslararası bağlantılar için hayati öneme sahiptirler. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesi, bir havalimanının etkinliği ve başarısı için gereklidir. Bir havalimanının hizmet kalitesi yolcu memnuniyeti, güvenlik ve rekabet avantajı gibi birçok faktörü etkiler. Bu nedenle, hem yolcular hem de havalimanı işletmecileri için hizmet kalitesinin belirlenmesi önemlidir. Bu çalışma Gaziantep Havalimanı'nın hizmet kalitesine ilişkin faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın bir diğer amacı ise tarafından bu hizmet kalitesi faktörlerinin ne düzeyde algılandığını tespit etmektedir. Bu amaçla Gaziantep havalimanını kullanan 409 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler Bağımsız Örneklem t testi ve Tek Yönlü ANOVA analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda Gaziantep havalimanı hizmet kalitesinin yolcular tarafından orta düzeyde algılandığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre yolcular genişletilmiş Gaziantep Havalimanının hizmet kalitesi konusunda kararsız kalmışlardır. Ayrıca yolcuların hizmet kalite algısının cinsiyet, gelir, eğitim, meslek, yaş ve uçuş sayısına göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Air transport is a main means of fast and efficient transport between distant regions and countries. Air travel is the lifeblood of many activities, such as trade, business travel, and tourism, enabling people to travel long distances quickly. In addition, airports make a great contribution to the economy. They are, therefore, vital for modern societies' functioning and international connectivity. The evaluation of service quality is essential for the effectiveness and success of an airport. The service quality of an airport affects many factors, such as passenger satisfaction, safety and competitive advantage. Therefore, it is important to determine the service quality for both passengers and airport operators. This study aims to determine the factors related to the service quality of Gaziantep Airport. Another aim of the study is to determine the level of perception of these service quality factors by passengers. For this purpose, a questionnaire was applied to 409 Gaziantep Airport participants. The data obtained were subjected to the Independent Sample t-test and One-Way ANOVA analysis. As a result of the analysis, it was determined that passengers perceive Gaziantep airport service quality at a medium level. According to these results, passengers were undecided about the service quality of the expanded Gaziantep Airport. In addition, it was determined that the service quality perception of passengers differed significantly according to gender, income, education, occupation, age and number of flights.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Commercial Services (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |
Journal of Eurasia Tourism Research by Bayram KANCA is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 .