Bu çalışmada roman türünün öğretiminde dijital hikâye uygulamalarının öğrencilerin Türk dili ve edebiyatı dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma karma yöntem araştırmalarının olanaklarından faydalanılarak yakınsayan paralel desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri, Roman Bilgisi Başarı Testi ve Türk Edebiyatı Dersi Tutum Ölçeği kullanılarak uygulama öncesi ön test ve uygulama sonrası son test şeklinde toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve betimsel analiz süreçleriyle değerlendirilmiştir. Roman türünün öğretiminde dijital hikâye uygulamalarının kullanımının, akademik başarıyı ve öğrencilerin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yapılan betimsel analiz öğrencilerin roman öğretimi ve dijital hikâye kullanımı hakkında olumlu görüş geliştirdikleri sonucuna araştırma bulgularından hareketle ulaşılmıştır.
In this study examined the effects of digital storytelling applications in the teaching of the novel on students' academic success and of their attitudes towards Turkish language and literature. In study was carried out with convergent parallel design. The quantitative data of the research were collected within the scope of pre-test, before the test, and post-test, after the test, through the “Novel Knowledge Achievement Test”.The qualitative data of the research were collected through a semi-structured interview form. The data collected through the semi-structured interview form were evaluated through descriptive analysis. It was concluded that the use of digital storytelling in teaching of the novel positively affects academic success and students' attitudes towards Turkish literature dimension. In addition, as a result of the descriptive analysis, it was concluded that the students in the experimental group they developed a positive opinion on the use of digital storytelling.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | World Languages, Literature and Culture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License