Tarihte dünya siyasetine yön veren devlet ve toplumların rastgele o seviyeye
gelmedikleri; bulundukları çağda eğitim ve öğretim alanında çok iyi işler yaptıkları
görülecektir. Hiç kuşkusuz dün olduğu gibi bugün de güçlü devlet ve bilinçli- bilgili toplum
olmanın yegâne yolu eğitim ve öğretim işlerinden geçmektedir. Bu da ancak bilimle,
bilgiyle, yüksek bir terbiye ve ahlâkla gerçekleştirebilecek bir durumdur. Bu hususta, insan
ve toplumu konu edinen sosyal bilimlere büyük bir görev düşmektedir. Özetle insan ve
insana dair her şey ( insanların ilgi alanları, ihtiyaçları, sorunları vb.) değişmektedir. Bu
zorunlu değişim karşısında çok değişik model arayışları da sürmektedir. Bu noktada sürekli
bir değişim içinde olan, çeşitli ve karmaşık meselelerle karşı karşıya bulunan insan ve
toplumların hayatında, toplumların incelendiği disiplinler olan sosyal bilimlerin önemli bir
yeri vardır. Toplumsal dinamizmin en temel öğelerini oluşturan Sosyal bilimlerin amacı,
bilim ve teknolojinin sosyo-kültürel olgularla etkileşiminden ortaya çıkan ihtiyaçların
belirlenerek, sorunların tanımlanması, çözümlenmesi ve topluma yardımcı olunmasıdır.
Sosyal bilimlerin en önemli dallarından birini teşkil eden; insan etkinliği ve beşeri anlayışı
da konu edinen tarih ilminin sosyal bilimlerle çok yakın bir ilişkisi bulunmaktadır. Ancak
hem sosyal bilimler hem de tarih öğretimi ülkemizde daha çok yeterli ve yetenekli
kadroların ve uygun öğrenim programlarının olmaması nedeniyle beklediğimiz düzeyde
maalesef değildir. Bu çalışmamızda kısaca bilgi, bilim, bilimsellik, bilimlerin tasnifi, sosyal
bilimler ve tarih ilmi kavramları ve ortay çıkan bazı bulgular üzerinde durduk. Konu,
kavram, alan, uygulanan ilmî yöntem ve teknikler ve amaçlar açısından sosyal bilimlerle
tarih ilminin ilişkisini açıklamaya çalışarak, ülkemizde sosyal bilimler alanında daha farklı
hangi önemli çalışmaların yapılması gerektiği konularını irdeledik, inceledik.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License