BibTex RIS Cite

GOALBALL SPORUNUN VE HAREKET EĞİTİMİNİN GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYGI DURUMLARINA ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ / THE EFFECTS OF GOALBALL GAME AND MOVEMENT TRAINIG ON THE ANXIETY TRAITS OF VISUALLY IMPAIRED CHILDREN

Year 2007, Volume: 9 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

Bu çalışma değişik göınıe derecelerine sahip (B 1, B2 ve B3), ı o-14 yaş gmbu gönne engelli kız ve
erkek çocukların 12 haftalık goalbalı sporu ve hareket eğitimi programı sonunda, kaygı durumlarını
analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya erkeklerde; 12 goalbalı denek, 14 hareket eğitimi denek
ve 16 kontrol grubu, kızlarda ise; ıo goalbal! denek, ıo hareket eğitimi denek ve 10 kontrol grubu
olmak üzere toplam 72 (42 erkek ve 30 kız) öğrenci katılmıştır.
Çalışmaımza katılan gönne engeHi çocukların kaygı durumlarını değerlendimıek için "Çocuklar için
Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri"nin or~iinali olan (Stait-Trait Anxiety İnventory for Children /
STAIC) Spielberger tarafından 1973 yılında geliştirilen ve Özusta tarafından türkçeye uyarlanarak
geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan (STAI) kaygı ölçüm aracı kullanılmıştır 10.
istatistiksel analizler için SPSS 12.0 programı kullanılmıştır. Goalbalı hareket eğitimi ve kontrol
gruplarının ön testlerinde ve son testlerinden sonra gnıplar arası karşılaştırmalarda Tek Yönlü
Varyans Analizi (Anova) ile Tukey HSD testi kullanılmıştır. Goalball, hareket eğitimi ve kontrol
gruplarının ön-son test ölçümleri arasındaki gelişim farkı olup olmadığı parametrik olmayan
Wilcoxon testi ile değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda; goalball sponınun hareket eğitimi programı kadar etkili olmasa da, görme
engeııi çocukların kaygı seviyelerini düşünnede önemli bir spor dalı olarak görme engelE çocuklara
mutlaka öğretilmesi gerektiği uygun görülmüştür.

Analıtar Kelimeler: Goalbalı, Kaygı, Görme engelli çocuklar

 

SUMMARY
The purpose of this study was to detennine the anxiety traits ofvisually impaired girls and boys (aged
]0-14) who become to graded the Bl, B2 and B3 in goalbalı and movement training 3 days a week, a
dayone and half hour for ]2 weeks. Totally 72 students who 12 goalball, 14 movement training and
16 control group boy subjects, i Ogoalbalı, 10 movement training and 10 control group gir! subjects
were assessed in this study.
State-Trair Anxiety Inventory for Children (STAIC) was translated to the Turkish by Özusta was used
to evaluate of the anxiety traits of the visually retarded children.
SPSS 12.0 program was used for statistical analysis. One-way Variance Analysis (Anova) and Tukey
HSD tests was used to compare to pre-test and post-test of Goalball and movement traininig groups.
Non-parametric Wilcoxon test was used to evaluate the differences between pre-test and post-test of
Goalbalı group, movement traininig group and control group.
In condusion, it was clearly seen that Goalbalı game decreases anxiety levels of the visual1y impaired
children.

Key Words: Goalball, Anxiety, Visual1y impaimıent Children

Year 2007, Volume: 9 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Erkan Çalışkan This is me

Cengiz Karagözoğlu This is me

Fatma Kayapınar This is me

M. Said Erzeybek This is me

Bülent Fişekçioğlu This is me

Publication Date February 21, 2010
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Çalışkan, E., Karagözoğlu, C., Kayapınar, F., Erzeybek, M. S., et al. (2010). GOALBALL SPORUNUN VE HAREKET EĞİTİMİNİN GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYGI DURUMLARINA ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ / THE EFFECTS OF GOALBALL GAME AND MOVEMENT TRAINIG ON THE ANXIETY TRAITS OF VISUALLY IMPAIRED CHILDREN. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(3).