Araştınnanın amacı; Marmara Üniversitesi iıC Erzmum Atatürk Ünıversıtesı Beden Eğitimi vc Spor Yöksek
Okullarmda okuyan öğrencilerin okul spor tcsislerinden ve yönetiminden memnuniyetlerinin araştırılması
ve karşılaştırılınasıdır. Araştırmada Bilgi ve veri toplama aracı olarak anket kuııanılmıştır. Araştırma gıubu
içerisinde bulunan Matmara Universitcsi Beden Eği"timi ve Spor Yüksek Oknlu öğrcncilerinin bir kısmına
ön anket çalışması yapılmıştır. Araştınnanıu amacına yönelik hazırlanan anket çalışması, her iki
üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Böliimü, Spor Yöneticiliğı Bölümü ve Antrcnörlük
Bölümü öğrencilerinden71'i kız 152 erkck öğrencıye uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına
alınarak istatistiki program sayesinde ki-kare analizi yapılmıştır.
Araştııma sonucunda test verilen ne göre: iki üniversitede okuyan erkek ve bayan öğrencilerin, okuııarındaki
spor tesisleıinin yeterliliği, bakım ve onarımı, gcrekli araç-gereç ve teçhizatların yeterliliği araştırılmıştır.
AyrlCa derslikleriu fizikı yapısından, bu tcsislerin yönetiminden ve öğrencilere internet kullanma imkanı
sağlanması; Soyunma odaları, wc ve duş alına gibi imkanlar sağlanıp sağlamadığı,yönetim den ve personel
memnuniyetleri ile spor yapma imkanları araştırılmıştır. Bıı araştırmalar % 33,6'sIl11 öğretmenlik, %
4 i ,Tsini antrcnörlük, % 24,Tsini de yönetim bölümü öğrencileri olııştunnaktadırlar. Lisanslı olarak spor
yapan öğrenciler (127) spor yapmayan öğrencilere (96) göre daha fazla olduğu göıijfmüştür. Cinsiyet
değişkenine göre: Okuldaki tesislerin her yıl bakımdan geçlıği yargısına bayan ve erkek öğrencilerin
düşüncelerinde farklılık vardır. Erkek öğrenciler bayan öğrcncilere göre; Tesislerin her yıl bakımdan
geçtiğine daha fazla katılmaktadırlar. Üniversite değişkenine göre; Marmara Üniversitesi öğrencileri,
Atatürk Üniversitesi öğrencilerine göre daha fazla ders dışı aktif spor yapmaktadır. Yine ünıversite
değişkenine göre; Mannara Üniversitesi Atatürk Üniversitesi öğrencilerine göre; öğrencilerin spor
yapmaları ile daha fazla ilgilenmektedirler.
Anahtar Kelimeler: spor tesisleri yönetimi, memnuniyet
SUMMARY
The aim of this research is rescarched and compaı'ed of the students' - they have educatian at body
education and sport high school on Maımara Universityand Atatürk University- opinions about satifactions
from school sport instutions and management. On this research has used questionnaire for add information
and data. And has made pre questionnaire to the studets on Marmara University body educatian and sport
high school that are bctween rhe research group. The prepared qııestionnaire for this research has applied to
71 women and 152 men students who have educatian on body educatian and sport educationist department,
sport management dcpartment and trainer department at both universitics.
Rcsultant of the research test datas ; investigatcd school sport instutions' sufficiency, maintenance and
restoratian, essential appliaııce and appJaianee's suffıciency bctwcen both universities' men aııd womcn
sutdents. Alsa investigated classroom's physical building, these instutions' managemcnt and obtained or
not obtained using of internet for stııdents, satisfaction from managemenı and personel, and possibılily of
doing sport. Educationist's 33,6 %, trainer's 4 1,7 % . sport management department' s 24,7 % cosposed
this research. And see that has licenee students (127) more than not has lieence studcnts (96). Relativity of
sexual; the re arc variations between women and men studems about estiıuation that rcstoration of school
instutioos eve!)' year. Men studellts contribule to restoratian of instııtıoııs every year than women studenrs.
Variatioııs of univcrsity, Maıınara university's students are doing out of lesson sport acrivity [han Ataturk
university's student. Agaın variatıons of university; Maıınara university management is more Interestıng
student's doing sport ıhan Ataturk university's ınanagement.
Keywords: managemcnt of span institutian, satisfaction
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |