Bu çalışmanın amacı 5-7 yaş glUbu Anaokulu çocuklarında okut öncesi dönemde düzenli olarak yapılan
hareket eğitimi programının, el-göz koordinasyonu üzerindcki etkisini saptamaktır. Araştırmaya Okul Öncesi
Eğitim Kurumlarına giden 5-7 yaş arasında 32 deney ve 32 kontrol grubu olmak üzere toplarrı 64 kız ve erkek
çocuk rastgele seçilerek katılmıştır. Hareket eğitimi programı 6 ay süre ile haftada i gün 1 saat olmak üzere
denek grubuna uygulanmıştır.
Çalışmada kontrol ve deney gnıbnna ön ve son test uygulanmıştır. Çift el-göz koordinasyonu Lafayette
marka (model 32532) araç kullanılarak hata sayısı ve süresi ölçülmüştür. İstatistiksel analiz için SPSS paket
programı kullanılnuş, ön ve son test farkı karşılaştınnasında Pair-Samples T test, kontrol ve denek
gıuplannın karşılaştınlmasmda ise Independent T test uygnlanmıştır.
Denek ve kontrol grupları ön test el-göz koordinasyonu süre ve hatalarında ve denek-kontrol son test süre
değerleri arasında (P>OOS) istatistikselolarak anlamlı fark bulunamazken denek-kontrol son test hata sayıları
arasında (P<OO 1) seviyesinde anlamlı fark bulunmuştur. Denek- kontrol grupları ön-son test eşleştirilmiş t
testi sonuçlarına göre; Denck el-göz koordinasyonu Ön-son test süreleri ve hata sayılan arasında
(p<OOl)anlamlı fark bulunmuştur. Kontrol ön-son test süreleri arasında (P<OOL) anlamlı fark bulunurken,
kontrol el-göz koordinasyonu ön-son test hata sayıları arasında (P<005) olarak anlamlı fark bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Okulöncesi Eğitim, El-Göz Koordinasyonu.
ABSTRACT
The purpose of this study was to detenIline the effect of movement education program which was
implemented regularly in preschool period on physical characteristics of 5-7 years of age kinder garden
children. The subjects were 32 test and 32 control group consisted in preschool period. Total 64 boys and
girls children were randolTIlY selected. Movement education program was implemented on the group 1 hours
a day in a week during six months.
in this study pre-test and post-test were applied on both groups. Lafayette trademark (model 32532) was
used, in double hand-eye coordination mistakcs number and time measured. SPSS statistical program was
used for statistical analysis and Pair-Samples T test was used in the comparision of pre-test and post-test,
Independent T test was used in the comparision of control and test group.
According to the resulrs of control and test grups pre-test, there wasn't significant difference (p>OOS) in;
hand-eye coordination mistakes and times. At the same time the post-tests wasn't significant differences
(P>OOS) in; test and control grups between time values. Test-contı'ol grups was significant difference (P<OOl)
in; post-tests between mistake numbers. Acording to Test and control grups paired samples T Test results of
test grups was significant diffcrence (P<OOL) in; hand-eye coordination pre-post tests between times and
mistake numbers and control gnıps pre-post test between times. Control grup was significant difference
(P<OOS) in; hand-eye coordination pre-post tests betwecn mistake numbers.
Key Words; Preschool Children, Hand-Eye Coordination.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 4 |