Bu çalışma, Bursa ilindeki resmi ilköğretim kurumlarında, öğretim programlarında okutulan
Beden Eğitimi derslerinde futbol branşına ayrılan zaman ve öğretim içerikleri konusunda,
ilköğretimde dersi okuyan öğrencilerin göıi.işlerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır.
Yapılan çalışmada amaca ulaşmak için, 25 sorudan oluşan bir anket hazırlanıp, ııygulanmıştır.
Anket uygulamasına, Bursa ilinde bulunan 8 ilköğretim okulu ikinci kademesinde öğrenim gören
öğrenciler arasından örneklem yöntemi ile seçilen 300 kişi katıımıştır. Anket sonuçlanndan elde
edilen veriler, SPSS istatistik paket programında ki-kare testi ile değerlendirildi.
Anket uygulamasındanelde edilen verilere göre; öğrencilerin genellikle(% 55.3) beden eğitimi
derslerinin haftada en az 4 saat(P<0.05) olması gerektiğini, beden eğitimi derslerinin etkiu olarak
işlenmediğini(%72) söylemişlerdir(P<O.05). Yine öğrencilerin ilköğretim okullarında "furbol" adı
altında ayn olarak bir ders okutulınası gerektiği(%81.7)(P<0.05), beden eğitimi derslerinde futbolla
ilgili konuların yeterli düzeyde işlenmediği(71.7)(P<O.OS) belirlenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin
beden eğitimi derslerinde spor bmnşları arasında en çok futbol(%44.3) branşına ilgi duyduklan ortaya
çıkmıştır(P<O.05).
Sonuçuı, Bursa ilindeki ilköğretim okullarında, aşırı ilgi ve isteğe rağmen, zaman ve konu
olarak beden eğitimi derslerinde, futbol branşına yeterli düzeyde yer verilmediği söylenebilir.
Anahtar Kelime; Futbol, Beden Eğitimi, Öğrenci
ABSTRACT
The study was done with the aim of eınerging the views of stııdents who take the lesson in primary
school about the content of teaching and the time allocated to the branch of football in physical
education lessons perfomıed in teaching programs in offical primary institutions in the city of BUrsa.
To reach the ainı in the study a 25 questioned questionare had been prepared and put into effecl.
300people joined to questionare who were selected by illustration process among the stlldents being
edncared in 8 primary school 2nd phase in the city of Bursa. The data obtained from the results of
quesrionare were evalutedwith SPSS statistical packet program ki-square tesr.
According to the data obtained from the quastionare students told (p<O.05) that generally 55.3%
physical education lessons should be at least 4 hours (p<O.05) in a week and physical education
lessons werent perfomıed effectively 72%. lt was also understood that according to the students there
should be a separate lesson in the name of tootball in primmy school (81.7 %) (p<O.05), and the topics
about football ween 't pertormed enough in physical education lessons (71.7%) (p<O.05). On the orher
hand stlldents are mostly concerned wirh foorball 44.3 % among the branches of sport in physicEll
educEltion lessom.
Consequenıly, altough ıhere is so much interest it can be said that the branch of footbaH is not
given enough place in physicaj educatioıı lesson as time and topicin primary schooıS in the city of
Bursa.
Key Word: Soeeer, Physical Education, Studenl
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 7 Issue: 1 |