Bu araştırmanın amacınıİnönü Üniversitesi Egitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
ögrencilerinin boş zamanlarını nasıl değerlendirdiklerini tespit elmek, serbest zamanlarında katıldıkları
ve katılmak istedikleri etkinlikleri ortaya koymak, maddi durumlarının ve ailelerinin eğitim durumlarını
bu etkinliklerini nasıl etkilediğini belirlemek oluşmrmuştur. Bu amaç doğrultusunda izlenen yöntemde,
planlama evresinde literatür taraması yapılıp gerekli kaynaklar toplanmıştır. Daha sonra evren ve
örneklem oluşturulmuş, örneklem gurubuna 21 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Ankette
Öğrencilerin genel nitelikleri yanında sporla ilgilenme görüşlerini ortaya koyacak sorulara yer
verilmiştir. Ankette elde edilen bulgular %olarak belirtilerek tablolaştınlmış ve yorumlanmıştır. Sonuç
olarak İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerine serbest zaman
faaliyetlerini programlı olarak degerlendiremedikleri etkinliklere katılırnda pasif etkinlikleri tercih
ettikleri, ailelerinin eğitim düzeylerinin ve çevrelerinin etkinliklere katılışiarında etkiledigi sonucuna
varılmıştır
ABSTRAC
The purpose of this study was to predict how to evaluate the spare time activiües of İnönü
University physical education student and to predict willing to partidpate activities during the spare
time. And also, to predict socio-economic status and education of family that how to affect the parti
cilation of spare time activities. According LO that had of study. necessary materials were collected and
literatures reviewed. After that, a questionnaire which consisted of 21 items were used to the subjects.
In this questionnaire consisted items which related of the activities. The dates were evaluated and lablet
as a percentage.
The results showed that there we a low percent participation in spare time activities and preferred
the participation of the passive activities if concluded that family educational level and the
environmental factars affect the participation of spare time activities .
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 1 Issue: 4 |