Araştırmada, spor
bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik odaklanma düzeylerinin bazı
değişkenlere göre tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma
yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma
grubunu, Gazi Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören
öğrenciler oluşturmaktadır. Gazi Üniversitesi’nin antrenörlük eğitimi (n=128),
rekreasyon (n=92), spor yöneticiliği (n=90), beden eğitimi ve spor öğretmenliği (n=95) bölümünde,
derslerine düzenli devam eden 150 kız, 255 erkek öğrenci olmak üzere toplamda
405 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “kişisel bilgi formu” ve
Akın, A. (2007) tarafından geliştirilen “Akademik Kontrol Odağı Ölçeği (AKOÖ)”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, standart
sapma; t-testi, tek yönlü varyans analizi ANOVA, Post-Hoc test istatistikleri
(Tukey HSD), Pearson Correlation testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda erkek öğrencilerin içsel odaklanma puanlarının, kadın öğrencilere;
beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin dışsal oldaklanma
puanının diğer bölüm öğrencilerine; 1.sınıf öğrencilerin içsel odaklanma
puanlarının diğer sınıf kademelerine; 4.sınıf öğrencilerin dışsal odak
puanlarının da diğer sınıf kademelerine kıyasla akademik odaklanmalarının daha
yüksek olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | December 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 4 |