Bu araştırmanın
amacı spor bilimleri alanında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin bilimsel araştırma
özyeterliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın
örneklem grubu bünyesinde spor bilimleri alanında lisansüstü eğitim
programlarına sahip olan 10 farklı üniversiteden 107 (Kadın=47, Erkek=60)
öğrenciden oluşmaktadır. Betimsel türde gerçekleştirilen araştırmada veriler
nicel yöntem çerçevesinde elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Büyüköztürk, Atalay, Sozgun ve Kebapçı (2011) tarafından geliştirilen
“Araştırma Özyeterliği Ölçeği” ile birlikte araştırmacı tarafından oluşturulan
kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20
istatistik paekt programı ile analiz edilerek, normallik testlerine göre
kullanılacak testler belirlenmiştir. Daha sonra cinsiyet, eğitim düzeyi,
yabancı dil düzeyi ve akademik destek durumu değişkenleri açısından α =0,05
düzeyinde Mann Whitney U testi uygulanmıştır.
Test sonuçlarına göre yabancı dil (İngilizce) puanı 65 (100 üzerinden) puan ve üzerinde olan
öğrencilerin, daha düşük puana sahip olan öğrencilere göre ölçekten almış
oldukları puanların anlamlı olarak daha yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyet ve
eğitim durumu (Yüksek lisans, Doktora) değişkenlerine göre ise öğrenciler
arasında herhangi bir anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Akademik destek
değişkeni açısından ise yeterli akademik destek aldığını düşünen öğrencilerin,
aksi yönde görüş bildiren öğrencilere oranla araştırma özyeterliği ölçeğinden almış
oldukları puanların anlamlı olarak daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırma
sonuçları spor bilimleri alanında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin araştırma
araştırma ölçeğinden almış oluğu puanların 5 üzerinden 3,10 seviyesinde olduğu göstermiştir. Bu sonuçlar gerek
yabancı dil açısından gerekse akademik destek açısından öğrencilerin daha iyi
seviyede olmasının araştırma özyeterliğine katkısı olabileceğini ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | January 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 4 |