Abstract
Bu araştırmada farklı sosyo-ekonomik koşullara sahip ortaokul öğrencilerinin spora karşı ilgilerine etki eden faktörlerin araştırarak, öğrencilerin spora karşı tutumlarını belirlemek ve bu konu üzerine öneriler geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada kullanılan ölçek Temel C.(2004) tarafından geliştirilen “Farklı Sosyo-ekonomik Düzeylerde Bulunan Orta Öğretim Öğrencilerinin Spora İlgileri” ölçektir. Çalışmaya Altı, Yedi ve Sekizinci sınıf da okuyan 1632 öğrenci arasından gönüllü olarak rastgele seçilmiş 315 Erkek, 279 Kız olmak üzere toplam 594 öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilerde ailenin gelir seviyesi, sosyal çevre ve cinsiyet ile boş zamanlarda spor yapma, spora karşı ilgi, düzenli spor yapma durumları gibi değişkenlerle karşılaştırılmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama modeli kullanılmış ve anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle öğrencilerin spora karşı ilgilerinin yüksek oranlarda olduğu tespit edilmiş ve bu ilgilerinin cinsiyete, ailelerin gelir durumuna, boş zamana, ailelerin spora karışı tutumlarına göre farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.
Sonuç olarak erkeklerin spora ilgilerinin daha yüksek olduğu, gelir seviyesi arttıkça spora olan ilginin arttığı bulunmuştur. Çocukların spora ilgili olmalarına karşın bahsi geçen etmeler yüzünden sporu bir yaşam tarzı olarak benimsemelerinde ve hayatlarına yansıtmakta zorluklar yaşadığı tespit edilmiştir.