Research Article
BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUM VE DÜŞÜNCELERİNİN İNCELENMESİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 21 Issue: 3, 45 - 55, 24.09.2019

Abstract

Giriş ve Amaç: Bilim
ve teknolojinin hızla geliştiği günümüzde yaratıcı, özgür ve bilimsel
düşünebilen, sorgulayan, sorunların farkına vararak çözüm üretebilen, karar
verme yetisine sahip, öz güveni yüksek bireyler yetiştirilmesi
hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda İletişim teknolojisinin de
ilerlemesine paralel olarak öğrencilerin bu teknolojilerin kullanılmasına
yönelik eğilim ve tutumlarının olumlu olması oldukça önem arz etmektedir. Bu
doğrultuda çalışmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin
eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarını incelemektir.



Yöntem: Çalışmada
betimsel tarama yöntemi benimsenmiştir. Çalışma, 2016-2017 bahar yarıyılında
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Antrenörlük Eğitimi ve Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 74 kadın 143 erkek olmak üzere toplam
217 öğrenciyi kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından
geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin
tutumlarının belirlenmesi amacıyla ise Yavuz (2005) tarafından geliştirilen 19
madde, beş alt boyuttan oluşan
ve beşli likert tipindeki
“Teknolojik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.



Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin demografik
özelliklerine ilişkin frekans dağılımları, 
iki bağımsız değişken ile teknoloji tutum düzeyi arasındaki ilişkiyi
belirlemek için yapılan Independent- Samples T testi analiz sonuçları ve ikiden
fazla değişken ile teknoloji tutum düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için
yapılan One-Way Anova testi sonuçları analiz edilmiştir.



Sonuç: Kadın ve erkek öğrencilerin, farklı yaş düzeyindeki
öğrencilerin, Spor yapmayan ve yapan öğrencilerin, farklı spor branşlardaki
öğrencilerin ve ailelerinin aylık gelirleri birbirinden farklı olan
öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin tutumları arasında anlamlı
farklılığın olmadığı görülmüştür.



Ancak farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanımına
ilişkin tutumlarının farklılık gösterdiği ve bu farklılığın Antrenörlük Eğitimi
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin lehine olduğu görülmüştür. Ayrıca farklı
sınıf düzeyindeki öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarının da
farklılık gösterdiği, 2. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin teknoloji tutum düzeylerinin 3. ve 4.cü
sınıfta öğrenim gören öğrencilerden yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, 1, Article 12, 10.10.2006 tarihinde http://www.tojet.net/articles/412.doc adresinden alınmıştır.
  • Aksoy, H. Hüseyin. (2003). “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme”. Eğitim Bilim Toplum. Güz 2003, Ss. 4-23
  • Aksoy, H. Hüseyin. (2003). “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme”. Eğitim Bilim Toplum. Güz 2003, Ss. 4-23
  • Becker, K. H. & Maunsaiyat, S. (2002). Thai students’ attitudes and concepts of technology. Journal of Technology Education, 13, 2, 6-19.
  • Frantom, C. G., Green, K. E. & Hoffman, E. R. (2002). Measure development: The children’s attitudes toward technology scale (CATS). Journal of Educational Computing Research, 26, 3, 249-263.
  • Gunter, G., Gunter, R.E. and Wiens, G.A. (1998). Teaching pre-service techers technology: papor presented at the site 98, Society for Information Technology and Teacher Education International Conference.
  • Özden, M. Yaşar vd. (2003). Teknoloji ve Eğitim: Ülke Deneyimleri ve Türkiye için Dersler III. Türkiye’de İnternet Kullanımı Sempozyumu
  • Özgen, K. ve Obay, M. (2008). Orta öğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojinse ilişkin tutumları. http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/108.doc ErişimTarihi:10.9.2008.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating educational technology into teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Sarıtaş, M. (2007), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem-A Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi, Aksaray Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, Aksaray.
  • Yavuz, S., Coşkun A.E. (2010). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 1, s.105-118.
  • Yılmaz İ., ve ark. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 1, s. 105-118, Kırşehir.
  • Yılmaz, İ. (2007). Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 9–11 Kasım, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(1), s.135–147.
  • Yılmaz, M. (2005). “İlköğretim 7 sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sevindik, T. (2006). “Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
Year 2019, Volume: 21 Issue: 3, 45 - 55, 24.09.2019

Abstract

References

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, 1, Article 12, 10.10.2006 tarihinde http://www.tojet.net/articles/412.doc adresinden alınmıştır.
  • Aksoy, H. Hüseyin. (2003). “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme”. Eğitim Bilim Toplum. Güz 2003, Ss. 4-23
  • Aksoy, H. Hüseyin. (2003). “Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme”. Eğitim Bilim Toplum. Güz 2003, Ss. 4-23
  • Becker, K. H. & Maunsaiyat, S. (2002). Thai students’ attitudes and concepts of technology. Journal of Technology Education, 13, 2, 6-19.
  • Frantom, C. G., Green, K. E. & Hoffman, E. R. (2002). Measure development: The children’s attitudes toward technology scale (CATS). Journal of Educational Computing Research, 26, 3, 249-263.
  • Gunter, G., Gunter, R.E. and Wiens, G.A. (1998). Teaching pre-service techers technology: papor presented at the site 98, Society for Information Technology and Teacher Education International Conference.
  • Özden, M. Yaşar vd. (2003). Teknoloji ve Eğitim: Ülke Deneyimleri ve Türkiye için Dersler III. Türkiye’de İnternet Kullanımı Sempozyumu
  • Özgen, K. ve Obay, M. (2008). Orta öğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojinse ilişkin tutumları. http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/108.doc ErişimTarihi:10.9.2008.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating educational technology into teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Sarıtaş, M. (2007), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem-A Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi, Aksaray Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, Aksaray.
  • Yavuz, S., Coşkun A.E. (2010). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 1, s.105-118.
  • Yılmaz İ., ve ark. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 1, s. 105-118, Kırşehir.
  • Yılmaz, İ. (2007). Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 9–11 Kasım, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(1), s.135–147.
  • Yılmaz, M. (2005). “İlköğretim 7 sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sevindik, T. (2006). “Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Metin Bayram 0000-0002-7328-2526

Serkan Tevabil Aka This is me 0000-0003-3048-3261

Cemil Tuğrulhan Şam 0000-0003-3142-6541

Publication Date September 24, 2019
Acceptance Date September 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Bayram, M., Aka, S. T., & Şam, C. T. (2019). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUM VE DÜŞÜNCELERİNİN İNCELENMESİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 45-55.