Amaç;
Bu çalışmada yeni tenis sporuna başlayan bireylere yönelik uygulanan 8 haftalık
teknik öğretim egzersizlerinin katılımcıların biyomotorik ve teknik gelişimleri
üzerine etkilerinin araştırmaktır. Gereç ve Yöntem; Araştırmaya Isparta TED
(Türk Eğitim Derneği ) Kolejinde okuyan toplam 12 çocuk gönüllü olarak katılmıştır.
Çalışmaya katılan çocukların yaş ortalaması 12,7±80 yıl, boy uzunluğu 154,8±9,2
cm, vücut ağırlıkları 46,6±3,0 kg. olarak tespit edilmiştir. Araştırmada
biyomotorik gelişimi tespit edebilmek için esneklik, 30 saniye ip atlama, 20
metre sürat, dikey sıçrama testleri yapılmıştır. Teknik gelişim için ise ITN
testi uygulanmıştır. Katılımcılardan 8 haftalık çalışma öncesi ve sonrası
ölçümler alınmış, biyomotorik ve teknik
gelişimlerinin ne boyutta olduğunu belirlemek için elde edilen veriler Paired
Sample t-test kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular; Katılımcıların ön
test ve son test değerleri karşılaştırıldığında biyomotorik testlerden 30
saniye ip atlama, dikey sıçrama, esneklikte istatistiksel yönden önemli bir
fark ortaya çıkmıştır (p<0,05). Teknik testlerde ise AOS değerleri arasında
istatistiksel açıdan önemli bir fark bulunmuştur (p< 0.05). Sonuç; Elde
edilen verilere dayalı olarak çalışmamızın sonucunda; tenis teknik ve kuvvet
antrenmanları yapan sporculara yönelik ileride kullanılabilecek referans
değerlerin belirlendiği ifade edilebilir. Bunun yanı sıra yapılan kuvvet
antrenmanların hem teknik hem de biyomotorik özellikleri olumlu etkilediği
belirlenmiştir. Tenis antrenmanı yapan sporculara ek olarak kuvvet
antrenmanların yapılmasının yararlı olacağı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2019 |
Acceptance Date | September 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 3 |