Çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde
öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma grubunu; Atatürk Üniversitesi’nde 2018-2019
eğitim-öğretim yılında, Spor Bilimleri Fakültesinin Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim
gören 92 kadın ve 281 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmaktadır. Teknoloji
Kullanım Ölçeği (Technology Usage Scale) Zincirkıran ve Tiftik (2014) tarafından
geliştirilen Aksoy (2018) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği test edilen beşli likert tipinde ve 13 maddeden oluşan bir ölçektir. Verilerin analizinde
katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi;
cinsiyet değişkenine göre teknoloji kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında
bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Bölüm, sınıf durumlarına göre teknoloji
kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA)
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek
öğrencilerin teknoloji kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır. Bölüm değişkeni irdelendiğinde öğrencilerin teknoloji
kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2019 |
Acceptance Date | September 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 3 |