Bu araştırma İmam Hatip Lisesinde eğitim alan öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2019-2020 eğitim - öğretim yılı içerisinde Balıkesir ili Edremit ilçesi Edremit Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulunda öğrenim gören öğrenciler içerisinden tesadüfi örneklem metodu ile seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 196 öğrenciden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve parametrik testler kullanılmıştır. İki grup karşılaştırmalarında Bağımsız Örneklem T- testi, ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha katsayısı 0,88 bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğrencinin; spor yapma sıklığı, lisans, spor türü, spor geçmişi ve anne tutumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilirken (p<0.05), sınıf, ve baba eğitim durumu değişkenlerinde herhangi bir anlamlı farklılık görülmemektedir (p>0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Acceptance Date | October 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 3 |