Bireyler arası ilişkilerin güçlenmesine olanak sağlayan mizah tarzlarının spor eğitimi alan üniversite öğrencileri örnekleminde hangi düzeyde olduğu oldukça önem arz etmektedir. Dolayısıyla spor eğitimi alan öğrencilerinin mizah tarzlarının bazı değişkenler açısından incelenmesinin amaçlandığı bu araştırma tarama modeli kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, spor eğitimi alan 31 (%24.6)’i kadın, 95 (%75.4)’i erkek bireyden oluşmak üzere toplam 126 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ile Yerlikaya (2003) tarafından uyarlaması yapılan “Mizah Tarzları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenini mizah tarzları, bağımsız değişkenlerini ise cinsiyet, yaş, sınıf ve algılanan gelir düzeyi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmış, verilerin çözüm ve yorumlanmasında betimsel istatistikler, t-testi ve tek faktörlü varyans analizi tercih edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde; spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mizah tarzlarının ortalama seviyenin üzerinde olduğu görülmektedir. Ayrıca mizah tarzları ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki görülmezken, yaş, sınıf ve algılanan gelir seviyesine göre anlamlı bir ilişki görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Acceptance Date | March 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 1 |