Bu araştırmada, beden eğitimi dersi öğretmenlerinin yeterlik algıları ile bu algıların çeşitli değişkenler açısından farklılıkları incelendi. Araştırma grubunu, 2018-2019 öğretim yılı Giresun İl Merkezi ile ilçelerinde bulunan ortaokul ve liselerde çalışan, amaçlı örneklem yöntemine göre seçilen 119 gönüllü beden eğitimi öğretmenleri oluşturdu. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulmuş “Kişisel Bilgiler Dökümanı” ve Ünlü ve Aydos (2010) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretmenleri Yeterlik Ölçeği” kullanıldı. Ölçeğin alt boyutlarına dair ortalama ve standart sapmaları verildi, ölçek ile alt boyutları için ise Cronbach-Alfa değerlerine bakıldı. Ayrıca ölçek ile alt boyutları için normallik varsayımları incelendi. İncelenen ölçekler normal dağılıma sahip olmadığından dolayı ölçekler ile düzey sayısı iki olan değişkenlerinin analizinde Mann-Whitney U test istatistiği, düzey sayısı ikiden fazla olan değişkenlerin analizinde Kruskal-Wallis test istatistiği kullanıldı. Araştırmada deneklerden elde edilen verilere göre öğretmenlerin “bu mesleği neden seçtikleri” değişkenine göre öğretmen yeterliğine yönelik verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir fark bulundu (P< 0,05). “Öğretmenlerin spor uzmanlık branşı” değişkenine göre yeterliğe yönelik verdikleri cevaplar ile ölçek arasında “anlamlı bir farklığa rastlandı (P<0,05). Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenler, değerlendirmeleri istenilen değişkenler hususunda “çok yeterli” olduklarını, öğretmenlerin bu mesleği neden seçtiklerine ilişkin verdikleri cevaplar incelendiğinde farklılık bulunan alt boyutlarda öncelikli sebebin “sporu sevdikleri için” (%47,1) “başka alternatifleri olmadığı için” (%30,1) ve son olarak “beden eğitimi öğretmenliğini sevdikleri için” (%27,7) bu mesleği seçtikleri sonucu elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Acceptance Date | March 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 1 |