Birey çevresindeki nesnelere yönelik tutum oluşturabilir. Bir nesneye yönelik oluşturulan tutum, eğer olumlu yönde ise onu destekleme, sevme ve takdir etme gibi olumlu davranışlar oluşmasını sağlamaktadır. Olumsuz tutumlarda ise bunun tam tersi olumsuz tutum takındığı şeyden uzaklaşma ve ondan kaçma gibi olumsuz davranışlara yol açmaktadır. Okullarda da öğrenciler derslerine, okul yönetimine veya öğretmenlerine yönelik tutum oluşturabilir.
Tarama yöntemi kullanılan bu çalışma, 2018–2019 eğitim öğretim yılında Ağrı ili Hamur ilçesinde çeşitli kademelerde eğitim gören 864 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve beden eğitimi dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerde SPSS 22.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Normal dağılım göstermeyen verilerin analizinde non-parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumlu tutum sergiledikleri gözlemlenmiştir. Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının; cinsiyet, sınıf düzeyi, spor salonu, baba eğitim durumu, aile gelir düzeyi değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | December 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 4 |