Araştırma, coğrafya eğitimi dışında öğrenim gören, öğretmen
adaylarının coğrafya derslerine olan ilgi düzeyleri ve coğrafya öğrenmenin
gerekliliği konusundaki görüşlerinin tespitine yönelik olarak yapılmıştır. Bu
amaçla 37 maddeden oluşan likert tipi 5’li ölçek hazırlanarak öğretmen
adaylarının görüşüne başvurulmuştur. Bu bağlamda 2005–2006 öğretim yılında
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe, Sosyal Bilgiler ve
Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden, müfredatta yer alan coğrafya derslerinin
tamamını almış 681 öğrencinin 205’i bu konuda görüş bildirmiştir. Elde edilen
veriler t testi, varyans analizi (ANOVA) ve frekans yüzde analiz yöntemleriyle
analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda elde edilen bilgilere dayanarak anabilim dalları
arasında görüş ayrılıklarına rastlanmasına karşın, bilhassa sosyal bilimler
kapsamındaki alanlarda iyi düzeyde öğretmenlerin yetiştirilmesinde coğrafya
derslerinin önemli bir misyona sahip olduğunu söylemek mümkündür.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 4, 2011 |
Submission Date | March 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 13 Issue: 19 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License