BibTex RIS Cite

CUMHURİYETİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE İLKÖĞRETİM II. KADEME VE LİSELERDE COĞRAFYA DERSİ VE MÜFREDATININ DEĞİŞİMİ

Year 2005, Volume: 10 Issue: 14, 311 - 330, 25.03.2011

Abstract

Bu makale, ilköğretim ikinci kademe (orta okul) ve
lise seviyesinde, coğrafya eğitiminde Cumhuriyetin
kuruluşundan günümüze kadar yapılan değişiklikleri
sunmaktadır. Bu değişiklikler belirli periyotlar halinde, ders
proğramları, öğretim metotları, coğrafya dersinde
kullanılan materyaller ve ölçme değerlendirmeyi içine
alacak şekilde incelenmiştir. Coğrafya eğitimine ayrılan
zaman, konuların içeriği ve ders isimleri bakımından
dünyanın bir çok ülkesine göre karmaşık bir yapı
göstermektedir. Bunda, ülkemizin jeopolitik konumunun
önemli rol oynadığı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan,
ülkemizdeki politik kararsızlıklar zaman içerisinde
coğrafya eğitiminde dalgalanmalara neden olmuş, bazı
dönemlerde coğrafya eğitimi eğitim müfredatları içinde
ihmal edilmiştir. Coğrafya eğitiminde sürekliliğin
korunamaması ve çok detaylı proğramların hazırlanmamış
olması, bütün öğrencilerimizin aynı oranda coğrafya
bilgisine sahip olmalarını engellemektedir.

Year 2005, Volume: 10 Issue: 14, 311 - 330, 25.03.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Halil İbrahim Taş This is me

Publication Date March 25, 2011
Submission Date March 25, 2011
Published in Issue Year 2005 Volume: 10 Issue: 14

Cite

APA Taş, H. İ. (2011). CUMHURİYETİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE İLKÖĞRETİM II. KADEME VE LİSELERDE COĞRAFYA DERSİ VE MÜFREDATININ DEĞİŞİMİ. Doğu Coğrafya Dergisi, 10(14), 311-330.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929