Bu makale, ilköğretim ikinci kademe (orta okul) ve
lise seviyesinde, coğrafya eğitiminde Cumhuriyetin
kuruluşundan günümüze kadar yapılan değişiklikleri
sunmaktadır. Bu değişiklikler belirli periyotlar halinde, ders
proğramları, öğretim metotları, coğrafya dersinde
kullanılan materyaller ve ölçme değerlendirmeyi içine
alacak şekilde incelenmiştir. Coğrafya eğitimine ayrılan
zaman, konuların içeriği ve ders isimleri bakımından
dünyanın bir çok ülkesine göre karmaşık bir yapı
göstermektedir. Bunda, ülkemizin jeopolitik konumunun
önemli rol oynadığı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan,
ülkemizdeki politik kararsızlıklar zaman içerisinde
coğrafya eğitiminde dalgalanmalara neden olmuş, bazı
dönemlerde coğrafya eğitimi eğitim müfredatları içinde
ihmal edilmiştir. Coğrafya eğitiminde sürekliliğin
korunamaması ve çok detaylı proğramların hazırlanmamış
olması, bütün öğrencilerimizin aynı oranda coğrafya
bilgisine sahip olmalarını engellemektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2011 |
Submission Date | March 25, 2011 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 14 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License