Araştırmanın amacı, lise coğrafya dersi öğrenme yaşantılarının (eğitim
durumları) gerçekleşme düzeyini belirlemektedir. Araştırma tarama modeliyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 48
maddelik beşli likert tipi lise coğrafya dersi öğrenme yaşantıları gerçekleşme
düzeyini belirleme ölçeğinin (anket formunun) çalışma grubuna uygulanması ile
toplanmıştır. Çalışma grubu 2008-2009 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi, Niğde Üniversitesi ve Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakülteleri
1. Sınıfında öğrenim gören toplam 786 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, SPSS
13 istatistik programı ile t-testi, ANOVA (F) ve Scheffe teknikleri kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; lise coğrafya dersi öğrenme
yaşantılarının gerçekleşme düzeyi kısmen aralığında çıkmıştır. Öğrenme
yaşantılarına ilişkin belirlenen beş alt boyuttan, öğretmen ve değerlendirme
boyutları genellikle düzeyinde çıkarken, öğrenci, öğretim ilke ve yöntemleri ile
öğretim teknoloji ve materyalleri boyutu kısmen düzeyinde çıkmıştır. Öğrenme
yaşantıları üzerinde, öğrencinin cinsiyeti, mezun olduğu okul ve alan türü,
yaşanılan coğrafi bölge, coğrafya dersine olan ilgi ve başarı düzeyinin bir faktör
olduğu bulunmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 14, 2011 |
Submission Date | September 14, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 15 Issue: 24 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License