Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
dersi ile, öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerindeki
gelişmeleri takip edebilmeleri, araç-gereç ve materyal
kullanma becerilerine katkı sağlamaları ve bunlara karşı
olumlu tutum geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Bu çalışmada, Coğrafya Eğitimi Anabilim
Dalı’nda 2005-2006 öğretim yılı güz yarıyılında okutulan
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin
planlamadan değerlendirmeye tüm öğretim süreci ortaya
konmaya çalışılmıştır. Ayrıca, uygulama saatlerinde
hazırlanan araç-gereç ve materyallerden örnekler
sunulmuş ve dersin işlenişine yönelik bazı önerilere yer
verilmiştir.
ALKAN, C., 2005, Eğitim Teknolojisi. Anı yayıncılık, Ankara.
AŞAN, A., 2002, Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy And Education, Vol. 11, No 2.
BARTH, J.,-DEMİRTAŞ, A., 1997, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara.
BETRUS, A.K., MOLENDA, M., 2002, “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends For Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
ÇİLENTİ, K., 1984, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
DAVİS, N., 2003, “Technology in Teacher Education in the USA: what makes for sustainable good practice?”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 59-73.
DEMİRALP, N., 2004, Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve Kullanılması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt:IV, Ankara.
DEMİRCİ, A.,-KARAKUYU, M., 2003, Orta ve Yüksek Öğretimde Çağdaş Coğrafya Eğitimi İçin Ders Kitapları, Eğitim Araçları ve Tekniklerinin Etkin Kullanımı. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
DEMİREL, Ö.,-SEFEROĞLU, S.S.-YAĞCI, E., 2001, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
DEMİRKUŞ, N., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr.
DİEMOND, S., 1997, Inside Desing:Creating Your Environment Canfield Pres, San Frasisco.
DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayın Evi, İstanbul.
GİRGİN,M.,-KOCA, H.,-SEVER, R., 2003 Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Seçimi. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
GÜNDÜZ, Ş.,-ODABAŞI, F., 2004, Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol: 3, http://www.tojet.net/articles/317.htm.
GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Coğrafyada Öğretim Yöntemleri İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
GÜNGÖRDÜ, E., 2003, Eğitimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özelikler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157, Ankara.
HALİS, İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayınları, Konya.
HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D., SMALDİNO, S.E., 1999, Instructional Media and Technologies for Learning, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.
HU, P.J., CLARK, T.H.K., MA, W.W., 2003, “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol: 41, No 2: 227-241,
İŞMAN, A., 2002, Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, Vol: 1, No: 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
İŞMAN, A., 2005, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık (Sempati), Ankara.
KİRSCHHNER, P., SELİNGER, M., 2003, “The State of Affairs of Teacher Education with Respect to Information and Communications Technology”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 5-17.
McNAİR, V., GALANOULİ, D., 2002, “Information and Communications Technology in Teacher Education: can a reflective portfolio enhance reflective practice?”, Journal of Information Technology for Teacher Education, Vol: 11, No 2.
ÖZDEMİR, M.A,-KARADOĞAN, S., 2003, Coğrafya Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanma. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
REISER, R., 1987, Instructional Technology: A History. In R. Gagné (Ed.). Instructional Technology: Foundations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
SAMANCI, O., 2004, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Aydan Matbaası, Ankara.
SEZER, A.,-KOÇ, M.,-TUTKUN, F.,-BÖLÜKBAŞI, O.,-POLAT, Ü., 2004. Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Sözlü Bildiriler, Malatya.
ŞAHİN YANPAR, T.,-YILDIRIM, S., 1999, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
TAŞ, H. İ., 2006, Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedagojik Bir Yaklaşım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:16, Çizgi Kitabevi, Konya.
UÇAR, M., 1999, İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin değerlendirilmesi. AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3, Afyon.
UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
YÖK., 1998, Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara.
http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr
http://www.tojet.net/articles/317.htm
Year 2007,
Volume: 12 Issue: 17, 243 - 262, 11.09.2011
ALKAN, C., 2005, Eğitim Teknolojisi. Anı yayıncılık, Ankara.
AŞAN, A., 2002, Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy And Education, Vol. 11, No 2.
BARTH, J.,-DEMİRTAŞ, A., 1997, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara.
BETRUS, A.K., MOLENDA, M., 2002, “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends For Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
ÇİLENTİ, K., 1984, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
DAVİS, N., 2003, “Technology in Teacher Education in the USA: what makes for sustainable good practice?”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 59-73.
DEMİRALP, N., 2004, Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve Kullanılması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt:IV, Ankara.
DEMİRCİ, A.,-KARAKUYU, M., 2003, Orta ve Yüksek Öğretimde Çağdaş Coğrafya Eğitimi İçin Ders Kitapları, Eğitim Araçları ve Tekniklerinin Etkin Kullanımı. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
DEMİREL, Ö.,-SEFEROĞLU, S.S.-YAĞCI, E., 2001, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
DEMİRKUŞ, N., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr.
DİEMOND, S., 1997, Inside Desing:Creating Your Environment Canfield Pres, San Frasisco.
DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayın Evi, İstanbul.
GİRGİN,M.,-KOCA, H.,-SEVER, R., 2003 Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Seçimi. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
GÜNDÜZ, Ş.,-ODABAŞI, F., 2004, Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol: 3, http://www.tojet.net/articles/317.htm.
GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Coğrafyada Öğretim Yöntemleri İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
GÜNGÖRDÜ, E., 2003, Eğitimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özelikler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157, Ankara.
HALİS, İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayınları, Konya.
HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D., SMALDİNO, S.E., 1999, Instructional Media and Technologies for Learning, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.
HU, P.J., CLARK, T.H.K., MA, W.W., 2003, “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol: 41, No 2: 227-241,
İŞMAN, A., 2002, Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, Vol: 1, No: 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
İŞMAN, A., 2005, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık (Sempati), Ankara.
KİRSCHHNER, P., SELİNGER, M., 2003, “The State of Affairs of Teacher Education with Respect to Information and Communications Technology”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 5-17.
McNAİR, V., GALANOULİ, D., 2002, “Information and Communications Technology in Teacher Education: can a reflective portfolio enhance reflective practice?”, Journal of Information Technology for Teacher Education, Vol: 11, No 2.
ÖZDEMİR, M.A,-KARADOĞAN, S., 2003, Coğrafya Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanma. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
REISER, R., 1987, Instructional Technology: A History. In R. Gagné (Ed.). Instructional Technology: Foundations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
SAMANCI, O., 2004, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Aydan Matbaası, Ankara.
SEZER, A.,-KOÇ, M.,-TUTKUN, F.,-BÖLÜKBAŞI, O.,-POLAT, Ü., 2004. Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Sözlü Bildiriler, Malatya.
ŞAHİN YANPAR, T.,-YILDIRIM, S., 1999, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
TAŞ, H. İ., 2006, Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedagojik Bir Yaklaşım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:16, Çizgi Kitabevi, Konya.
UÇAR, M., 1999, İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin değerlendirilmesi. AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3, Afyon.
UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
YÖK., 1998, Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara.