Araştırma, öğretmen adaylarının coğrafya dersine olan
ilgi düzeylerini ve ilgideki cinsiyet farklılıklarını belirlemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Karadeniz Teknik Üniversitesi
Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında
okuyan 208 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Seçilen
öğrencilerin coğrafya dersine karşı ilgilerini ölçmek amacıyla 18
maddelik likert tipi bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve öğrencilere
uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiş ve
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin coğrafya
dersine olan ilgilerinin düşük olduğunu ve cinsiyet farklılığı
bulunmadığını göstermiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2011 |
Submission Date | September 12, 2011 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 12 Issue: 18 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License