BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ GENEL AMAÇLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2007, Volume: 12 Issue: 18, 245 - 261, 12.09.2011

Abstract

Bu araştırmada 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler programındaki
Coğrafya konularının genel amaçlarının gerçekleşme düzeyi, öğretmen
ve öğrenci görüşlerine göre ortaya konulmaya çalışılmıştır. 114 Sosyal
Bilgiler öğretmeni, “1450” altıncı ve “1455” yedinci sınıf öğrencisi bu
araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Genel amaçların gerçekleşme
düzeylerinde yüksek yüzdeye sahip olan öğretmen ve öğrenci görüşleri
ortaya çıkarılmıştır. Genel amaçların gerçekleşme düzeylerinin
öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.

References

  • AKYÜZ, Yahya. (2004) Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 9.Baskı.
  • ANDERSON, Ewan W. (2003) Jeopolitik: Savas Alanı Olan Uluslar Arası Sınırlar, Avrasya Stratejik Arastırmalar Merkezi Yayınları, Ankara, 1.Baskı.
  • CELKAN, H. Yıldırım. (1993) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 4, Eğitim Fakültesi Basımevi, Erzurum, 3.Baskı.
  • DEMIREL, Özcan. (1996) Genel Öğretim Yöntemleri, ġafak Matbaacılık, Ankara.
  • DOĞANAY, Hayati. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5.Baskı.
  • ERDEN, Münire. (t.y) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınevi, Istanbul.
  • GÜRKAN, Tanju ve Erten, GÖKÇE. (1999) Türkiye’de Çesitli Ülkelerde Ilköğretim, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • HARDWICK, S. Wiley and HOLTGRIEVE, Donald G. (1996) Geography For Educators, Standards, Themes And Concepts, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • NALÇACI, Ahmet. (2006) Ilköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konularının Öğretmen ve Öğrenci Görüslerine Göre Değerlendirilmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Doktora Tezi).
  • PIRINÇDANE, Meryem. (1997) Ilköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Ders Programının Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi).
  • TAS, H. Ibrahim. (2005) Cumhuriyetin Kurulusundan Günümüze Ilköğretim II. Kademe ve Liselerde Coğrafya Dersi ve Müfredatının Değisimi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 14, Konya.
  • TEKINDAL, SatılmıĢ, CIN, Mustafa, DEMIRCIOĞLU, Ġ.Hakkı ve Diğerleri. (2004) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Editör: Cemil ÖZTÜRK ve Dursun DĠLEK, Pegem Yayıncılık, Ankara, 4.Baskı.
Year 2007, Volume: 12 Issue: 18, 245 - 261, 12.09.2011

Abstract

References

  • AKYÜZ, Yahya. (2004) Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 9.Baskı.
  • ANDERSON, Ewan W. (2003) Jeopolitik: Savas Alanı Olan Uluslar Arası Sınırlar, Avrasya Stratejik Arastırmalar Merkezi Yayınları, Ankara, 1.Baskı.
  • CELKAN, H. Yıldırım. (1993) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 4, Eğitim Fakültesi Basımevi, Erzurum, 3.Baskı.
  • DEMIREL, Özcan. (1996) Genel Öğretim Yöntemleri, ġafak Matbaacılık, Ankara.
  • DOĞANAY, Hayati. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5.Baskı.
  • ERDEN, Münire. (t.y) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınevi, Istanbul.
  • GÜRKAN, Tanju ve Erten, GÖKÇE. (1999) Türkiye’de Çesitli Ülkelerde Ilköğretim, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • HARDWICK, S. Wiley and HOLTGRIEVE, Donald G. (1996) Geography For Educators, Standards, Themes And Concepts, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • NALÇACI, Ahmet. (2006) Ilköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konularının Öğretmen ve Öğrenci Görüslerine Göre Değerlendirilmesi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Doktora Tezi).
  • PIRINÇDANE, Meryem. (1997) Ilköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Ders Programının Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi).
  • TAS, H. Ibrahim. (2005) Cumhuriyetin Kurulusundan Günümüze Ilköğretim II. Kademe ve Liselerde Coğrafya Dersi ve Müfredatının Değisimi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 14, Konya.
  • TEKINDAL, SatılmıĢ, CIN, Mustafa, DEMIRCIOĞLU, Ġ.Hakkı ve Diğerleri. (2004) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Editör: Cemil ÖZTÜRK ve Dursun DĠLEK, Pegem Yayıncılık, Ankara, 4.Baskı.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Nalçacı This is me

Publication Date September 12, 2011
Submission Date September 12, 2011
Published in Issue Year 2007 Volume: 12 Issue: 18

Cite

APA Nalçacı, A. (2011). İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ GENEL AMAÇLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), 245-261.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929