Çalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve
almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik
tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu
konudaki tutumlarının karşılaştırmalarının yapılması da amaçlanmıştır.
Araştırmanın amacıyla bağlantılı olarak, örneklemi üç farklı grup oluşturmuştur.
İlk grup Dumlupınar Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde birinci sınıfa
devam eden 29 öğretmen adayı öğrencidir. İkinci grup aynı bölümde ikinci ve
üçüncü sınıfa devam eden 59 öğrencidir. Örneklemdeki üçüncü grup ise Milli
Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan 37 Türkçe öğretmenidir. Araştırmada
veri toplama aracı olarak anketler kullanılmıştır. Veriler, Mart 2007’de toplanmış
ve verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Yan alan olarak sosyal bilgiler
eğitimi alan Türkçe öğretmen adaylarının coğrafyaya yönelik olarak kısmen ılımlı
yaklaşımlar geliştirmiş oldukları düşünülmektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2008 |
Submission Date | August 25, 2011 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 13 Issue: 20 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License