BibTex RIS Cite

FEN VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN FORMASYON HAKKINA EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAKIŞI

Year 2011, Volume: 16 Issue: 26, 213 - 222, 02.01.2013

Abstract

Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde
yapılmıştır. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Fen ve Edebiyat Fakültesi
öğrencilerine formasyon hakkı verilmesine karşı tutumlarını ölçmek ve haklarını
nasıl aramak istediklerini tespit amacıyla yapılmıştır. Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde, 4 farklı
anabilim dalında (Biyoloji, Matematik, Tarih ve Coğrafya) öğrenim gören 167
birinci sınıf ve 159 son sınıf öğrencisine anket uygulanmıştır. Verilerin elde
edilmesinde çeşitli mülakatlar sonucu geliştirilen ve güvenirlik çalışması yapılan
anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin %
97,9’u Fen ve Edebiyat Fakültelerine verilen pedagojik formasyon hakkıyla
kendilerine haksızlık yapıldığını düşünmektedir. % 98,2’si Fen ve Edebiyat
Fakültesi öğrencilerinden daha yüksek puan almalarına rağmen, aynı hakka sahip
olmalarından ; % 93,3’ü ise üniversite sınavında elediği öğrencilerin KPSS’de
öğretmen adayı olarak karşısına çıkmalarından rahatsızlık duymaktadırlar.
Öğrencilerin % 78,8’i özellikle Eğitim Fakültesini kazanmak için Fen veya
Edebiyat Fakültesini tercih etmediklerini dolayısıyla da kendi memleketlerinden
başka şehirlere gitmek zorunda kaldıklarını ifade etmişlerdir. Bu durumun
kendilerini maddi açıdan zorladığını söyleyen öğrencilerin oranı % 80,1’dir.

References

  • Aslan, A. (2003, Mayıs). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırmalarına İlişkin Bir Değerlendirme”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (9): 23-37.
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış”. PEGEM Akademi Yayıncılık, 9, Ankara.
  • DPT, (2000). Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı. DPT:2534, ÖİK:550, Ankara.
  • Duman, T. (1991). Türkiye‟de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, s:190. Eşme, İ. (2010). “ http://www.pegem.net/akademi/yazdir_haber.aspx?hid=780 Öğretmen Eğitiminde Nereye?”.
  • İlhan, A., Ç. (2004, Aralık). “21.Yüzyılda Öğretmen Yeterlikleri”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5 (58).
  • Karagözoğlu, G., Arıcı, H., Bülbül, S. ve Çoker, N. (1995). “Türkiye‟de Öğretmen Eğitim Politikaları ve Modelleri” Avrupa Konseyi Ülkeleri Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Modelleri Toplantısı. Milli Eğitim Basımevi Yayın No: 3, Ankara, 209-222.
  • Kavcar, C. (2009, Şubat). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması”. Çanakkale On Sekiz http://physics.comu.edu.tr/etkinlikler/eg_yoo_d/bildiriler/cahit_kavcar.doc Fizik Bölümü Etkinlikleri.
  • Senemoğlu, N. ve Özçelik, D., A. (1989). “Öğretmen adaylarına „öğretmenlik bilgisi‟ kazandırma bakımından fen-edebiyat fakülteleri ile eğitim fakültelerinin etkililiği”. Çağdaş Eğitim Dergisi, 142, 18-21.
  • Şimşek, H. (2005, Mayıs). “Eğitimde Reform ve Değişim Kararlılığı”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanmanın Getirdiği Sorunlar”, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Üstüner, M. (2004), “Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7).
Year 2011, Volume: 16 Issue: 26, 213 - 222, 02.01.2013

Abstract

References

  • Aslan, A. (2003, Mayıs). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırmalarına İlişkin Bir Değerlendirme”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (9): 23-37.
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış”. PEGEM Akademi Yayıncılık, 9, Ankara.
  • DPT, (2000). Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı. DPT:2534, ÖİK:550, Ankara.
  • Duman, T. (1991). Türkiye‟de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, s:190. Eşme, İ. (2010). “ http://www.pegem.net/akademi/yazdir_haber.aspx?hid=780 Öğretmen Eğitiminde Nereye?”.
  • İlhan, A., Ç. (2004, Aralık). “21.Yüzyılda Öğretmen Yeterlikleri”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5 (58).
  • Karagözoğlu, G., Arıcı, H., Bülbül, S. ve Çoker, N. (1995). “Türkiye‟de Öğretmen Eğitim Politikaları ve Modelleri” Avrupa Konseyi Ülkeleri Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Modelleri Toplantısı. Milli Eğitim Basımevi Yayın No: 3, Ankara, 209-222.
  • Kavcar, C. (2009, Şubat). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması”. Çanakkale On Sekiz http://physics.comu.edu.tr/etkinlikler/eg_yoo_d/bildiriler/cahit_kavcar.doc Fizik Bölümü Etkinlikleri.
  • Senemoğlu, N. ve Özçelik, D., A. (1989). “Öğretmen adaylarına „öğretmenlik bilgisi‟ kazandırma bakımından fen-edebiyat fakülteleri ile eğitim fakültelerinin etkililiği”. Çağdaş Eğitim Dergisi, 142, 18-21.
  • Şimşek, H. (2005, Mayıs). “Eğitimde Reform ve Değişim Kararlılığı”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanmanın Getirdiği Sorunlar”, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Üstüner, M. (2004), “Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ercan Kaya This is me

Yasemin Harurloğlu This is me

Sevtap Keser This is me

Ayten Horoz This is me

Publication Date January 2, 2013
Submission Date January 2, 2013
Published in Issue Year 2011 Volume: 16 Issue: 26

Cite

APA Kaya, E., Harurloğlu, Y., Keser, S., Horoz, A. (2013). FEN VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN FORMASYON HAKKINA EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAKIŞI. Doğu Coğrafya Dergisi, 16(26), 213-222.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929