Eğitimde modern öğretim teknolojilerinin kullanıldığı bir dönem
yaşanmakta birlikte, bir takım “klasik ders materyallerinin” önemlerini her
dönem korudukları da ortadadır. Bununla birlikte, okullar arasında öğretim
materyalleri konusunda bir standardın olmadığı da bir gerçektir. Bunlara ulaşmak
bazen zor, zaman alıcı ve pahalı da olabilmektedir. İşte bu durumlarda, ihtiyaç
duyulan bazı araç-gereç ve materyaller coğrafya öğretmenleri tarafından
hazırlanabilir veya rehberlik edilerek öğrencilere hazırlatılabilir.
Coğrafya Dersi Öğretim Programı (2005)’na göre de coğrafya
öğretmenlerinden, derslerinde kullanacakları bazı materyaller tasarlayıp
geliştirmeleri beklenmektedir. Bu konuda Öğretim Teknolojileri ve Materyal
Tasarımı dersi coğrafyacılara doğadan, çevreden, artık malzemelerden
yararlanarak çeşitli ders materyalleri geliştirme fırsatı vermektedir. Materyal
geliştirme sürecinin, hazırlayanlara yaparak yaşayarak öğrenme imkânı
sağlayacağı gibi, gerek coğrafya öğretmenleri gerekse öğrencilerin kendi
geliştirdikleri materyallerin kullanıldığı derslere daha fazla ilgi gösterecekleri de
düşünülmektedir.
Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretmenlerine ve öğrencilere kendi
materyallerini tasarlayıp hazırlamaları konusunda rehberlik etmektir. Bunun için
bu çalışma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya
Eğitimi Anabilim Dalı’nda, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersi
kapsamında tasarlanıp geliştirilen materyal örnekleri ve bunların nasıl
hazırlandıkları odaklıdır. Çalışma, Coğrafya Dersi Öğretim Programı’na (2005)
katkı sağlamayı da hedeflemektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2013 |
Submission Date | January 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 17 Issue: 27 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License