BibTex RIS Cite

Kuruluşunun 55. Yıldönümünde Atatürk Üniversitesi’nde Coğrafya Araştırmaları ve Eğitimi

Year 2012, Volume: 17 Issue: 28, 1 - 32, 09.01.2013

Abstract

Üniversitemiz, 2012 yılı itibariyle, kuruluşunun 55. yıldönümünü
kutlamaktadır. Aradan geçen bu süre içinde, her yönüyle Türkiye’nin en büyük
üniversitelerinden birisi olmayı başarmıştır. Artık bünyesinde, çağdaş bütün
bilimler temsil edilmekte ve büyük gelişmeler de kayıt etmiş bulunmaktadırlar. Hiç
kuşku yok ki, bunlardan birisi de coğrafya ilmi olup, yetiştirdiği birçok akademik
coğrafyacıyı başak üniversitelerimize göndermiş olmakla birlikte, yine de bugün,
özgün eserler üretmiş ve üretmekte olan, önemli bir akademik coğrafyacılar
topluluğuna sahiptir.
Coğrafya araştırmaları ve eğitimi, Atatürk Üniversitesi’nin iki akademik
biriminde sürdürülmektedir. Bunlar, Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü ve
Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği anabilim dalıdır.
Çalışmamızda, bu birimlerdeki gelişmeler ve eğitim-öğretim üzerinde durulmuştur.
Hemen hatırlamak gerekir ki, Atatürk Üniversitesi’nde bugün gelişmiş bir
coğrafya ilmi olması; 800 dolayında coğrafya öğrencisi okuması; 27 kadar
akademik coğrafyacının görev yapması; 34 dolayında yetişmiş coğrafyacının
değişik üniversitelerimize nakletmesi ve 600’den çok coğrafya eseri üretilmiş
olması… Bu parlak başarı tablosunun onuru, elbette öncelikle, Bölümün kurucusu
ve doktora hocam, Prof.Dr.Mehmet Tevfik TARKAN (1923-1984)’a aittir. O
nedenle, her Atatürk Üniversiteli coğrafyacı, O’na hep vefa borçlu kalacaktır.

Year 2012, Volume: 17 Issue: 28, 1 - 32, 09.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Hayati Doğanay This is me

Publication Date January 9, 2013
Submission Date January 9, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 17 Issue: 28

Cite

APA Doğanay, H. (2013). Kuruluşunun 55. Yıldönümünde Atatürk Üniversitesi’nde Coğrafya Araştırmaları ve Eğitimi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 1-32.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929