Bu çalışmada Munzur Vadisi Milli Parkı (MVMP) turizm potansiyelinin ve değerlerinin Tunceli’de öğrenim gören orta öğretim öğrencilerine kazandırılabilmesi amacıyla yer temelli öğretim modelinin uygulanması ile oluşabilecek önemli farkındalıklar değerlendirilerek başarılı bir yer temelli öğretim programının nasıl hazırlanabileceğine dair öneriler sunulmuştur. Araştırmanın temel amacı MVMP özelinde hazırlanacak bir yer temelli öğretim programının sahip olması gereken özellikleri ortaya koymaktır. Kuramsal bir araştırma olan bu çalışma iki bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölümde, MVMP’nin turizm potansiyeli arz, talep ve rekabet durumu bakımından incelenmiş ve MVMP için odak turizm önerileri yapılarak SWOT analizi gerçekleştirilmiştir. İkinci bölümde ise yer temelli öğretimin tanımı yapılarak ve özellikleri incelenerek bölgenin turizm potansiyelini ve değerlerini yansıtan başarılı bir yer temelli öğretim programının nasıl hazırlanabileceğine dair öneriler sunulmuştur.
In this study, important awareness of the tourism potential and values of Munzur Valley National Park (MVNP), which can be created by applying a place based education model in order to gain secondary education students studying in Tunceli, has been evaluated. In addition, suggestions were given on how to prepare a successful place based curriculum. This study, which is a theoretical research, is divided into two parts. In the first part, the tourism potential of MVNP has been analyzed in terms of supply, demand and competitive situation, and SWOT analysis has been made by making focus tourism suggestions for MVNP. In the second part, by defining the place based education and examining its features, suggestions about how to prepare a successful location based education program reflecting the tourism potential and values of the region are presented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2020 |
Submission Date | August 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 25 Issue: 44 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License