COVID-19 pandemisinin bütün ülkeler üzerinde derin etkileri olduğu görülmektedir. Salgından en çok etkilenen alanlar olan alışveriş merkezleri ise artık eski önemlerini kaybetmeye başlamıştır. Tüketicilerin davranış eğilimleri ve tutumlarında da önemli değişimlerin olduğu bilinmektedir. Alışveriş merkezi organizasyonları üzerinde önemli bir role sahip olan tüketicilerin davranışlarındaki bu değişimlerin tespit edilmesi alışveriş merkezlerinin tekrar eski önemlerini kazanmaları açısından bir gereklilik haline gelmiştir.
Çalışma alışveriş merkezlerini ziyaret eden kişilerin COVID-19 salgını süresince tutumlarında oluşan değişimi tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye ve Libya’daki tüketicilerin alışveriş merkezlerine karşı olan tutumlarını tespit etmek ve değişimleri sorgulamak amacıyla toplamda 600 kişiyle çevrimiçi anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Daha sonra kadın ve erkek katılımcıların tutumlarındaki farklılıklar SPSS 22 programında bağımsız örneklem t-testi yapılarak sorgulanmıştır. Test sonucunda Türkiye’deki kadın katılımcıların ve Libya’daki erkek katılımcıların tutumları arasında önemli farklılıklar (p<0,005) olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada özellikle Türkiye’de kadın tüketicilerin erkeklere oranla tutumlarındaki değişimlerin daha fazla olduğu, Libya’daki kadın ve erkek tüketicilerde ise Türkiye’de olduğu kadar belirgin bir farklılık olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
alışveriş merkezleri, COVID-19, tüketicilerin tutumları, Türkiye, Libya
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Urban Policy |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | December 20, 2021 |
Submission Date | June 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 26 Issue: 46 |