Bibliyometrik analiz bilimsel toplantıların hangi amaçlarla düzenlendiğini ve bunu devam ettirme durumunu ortaya koymaya imkân sağlamaktadır. Bilimsel toplantılara katılım sağlayanların akademik profillerine ve yayımlanmış bilimsel araştırmalara yönelik kanaat sahibi olmaya yardımcı olmaktadır. Bu bilimsel toplantılardan biri de ilki 2018 yılında gerçekleştirilen Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi Tam Metin Bildiri Kitaplarında yer alan araştırmaların bibliyometrik analizini yapmaktır. Nitekim ayrıntılı bilimsel içeriklerinden dolayı tam metin bildiri kitaplarında yer alan araştırmalar bu çalışmanın odak noktası olarak seçilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan bibliyometri yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “Tam Metin Bilimsel Bildiri Analiz Formu” ise veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler bibliyometrik analizle çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre 2018-2023 yılları arasında yayımlanan kongreye ait tam metin bildiri kitaplarında toplamda 390 araştırma mevcuttur. Kitaplarda en fazla bilimsel araştırma 2019 yılına ait olmakla birlikte bildiriler ağırlıklı olarak Türkçe dilindedir. Kongreye ağırlıklı olarak MEB’te görev yapmakta olan öğretmenlerin, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nden ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden araştırmacıların katılım sağladığı tespit edilmiştir. Araştırmaların konu dağılımına bakıldığında ise coğrafya alan eğitiminde genellikle akademisyen, öğretmen ve öğrencilerin görüş, algı, tutum ve farkındalıklarının belirlenmesine yönelik olduğu dikkati çekmektedir. Coğrafya alan araştırmalarında ise çoğunlukla mekânsal planlama, dağılım, gelişim, değişim ve dönüşüm konuları ön plana çıkmaktadır. Ayrıca bildirilerde coğrafya disiplininde de kullanılan yöntemlerden literatür araştırması ile nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği belirlenmiştir.
Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK) coğrafya eğitimi bibliyometrik analiz tam metin bildiri kitabı
ABSTRACT
Bibliometric analysis provides the opportunity to reveal the purposes for which scientific meetings are held and their continuation. It helps to gain insight into the academic profiles of those who attend scientific meetings and published scientific research. One of these scientific meetings is the International Geography Education Congress, the first of which was held in 2018. In this context, the aim of the research is to conduct a bibliometric analysis of the research in the International Geography Education Congress Full Text Proceedings Books. As a matter of fact, the studies included in the full-text proceedings books were selected as the focus of this study due to their detailed scientific content. The bibliometric method, one of the quantitative research methods, was used in the research. "Full Text Scientific Proceeding Analysis Form" developed by the researchers was used as a data collection tool. The data were analyzed by bibliometric analysis. According to the results obtained, there are a total of 390 studies in the full-text proceedings of the congress published between 2018-2023. Although the greatest number of scientific research in the books belongs to 2019, the proceedings are mainly in Turkish. It was determined that mainly teachers working at the Ministry of National Education and researchers from Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and Eskişehir Osmangazi University participated in the congress. When the subject distribution of the researches is examined, it is noteworthy that it is generally aimed at determining the opinions, perceptions, attitudes and awareness of academicians, teachers and students in geography field education. In geographical field research, the issues of spatial planning, distribution, development, change and transformation mostly come to the fore. In addition, it was determined that literature research and qualitative research methods, which are also used in geography discipline, were mostly preferred in the papers.
International Congress on Geographic Education (ICGE) geography education bibliometric analysis full text proceedings book
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Geography Education |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | May 29, 2024 |
Acceptance Date | December 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 29 Issue: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License