Amaç: İnsana ait özellik
olan öğrenme, kişiler arası değişiklik göstermesi öğrenme stillerinin
farklılığından etkilenmektedir. Öğrenme şekilleri bilgiyi alma ve kullanma
yollarında farklılığa sebep olur. Öğrenme stillerine uygun kişisel öğrenme
ortamları sağlayarak kişilerin başarıları artırılabilir. Öğrenme stillerini
belirlemek için kullanılan birçok öğrenme anketi bulunmaktadır. Kolb ve Felder-Soloman
öğrenme stilleri anketleri çoğunlukla tıp ve diş hekimliği eğitiminde
kullanılır. Bu çalışmanın amacı Felder-Soloman ve Kolb öğrenme stilleri
anketleri ile diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek ve
klinik eğitimle beraber öğrenme stillerinin değişip değişmediğini
gözlemlemektir.
Materyal Metod: Kocaeli Üniversitesi
Diş Hekimliği Fakültesi klinik öncesi eğitim alan ve klinik sonrası eğitim alan
öğren- cilerin öğrenme stilleri arasındaki farklılık Felder-Soloman ve Kolb
öğrenme stili değerlendirme anketi ile karşılaştırıldı. 100 kişi klinik öncesi
107 kişi de klinik sonrası olmak üzere 207 gönüllü çalışmaya katıldı.
Bulgular: Yaş ortalamasının
21,1 olan 127 kadın ve 80 erkeğin oluşturduğu gruplarda 100 kişi klinik öncesi
107 kişi klinik eğitimi alan grubu oluşturdu. Felder-Soloman öğrenme stillerine
göre klinik öncesi ve klinik eğitimi alan diş hekimliği öğrencileri arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. (p≥0.05) Öğrenciler
değerlendirildiğinde klinik öncesi grubun %83’ü, klinik eğitimi alanların %79’u
yaparak, klinik öncesi grubun %62’si, klinik eğitimi alanların % 74’ü
hissederek, klinik öncesi grubun %74’ü, klinik eğitimi alan grubun %81’i görsel
ve klinik öncesi grubun %52’si ve klinik eğitimi alan- ların % 61’i sıralı
öğrenme stillerini tercih ettiler.
Kolb öğrenme stiline göre
incelendiğinde klinik öncesi ve klinik sonrası diş hekimliği öğrencilerinin
öğrenme stilleri ara- sında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. (p≥0.05)
Her iki grupta da aktif yaşantı ve soyut
kavramsallaştırma öğrenme stillerinin özelliklerine sahip olduğu bulundu.
Sonuç:
Dişhekimliği
öğrencilerini işlerini kendileri yaparken yönlendirmek öğrenmelerinde daha
etkili olacaktır.
Anahtar
Kelimeler: Diş hekimliği, Kolb Öğrenme Stilli,
Felder Soloman Öğrenme Stili
ANALYZES OF LEARNING STYLES IN DENTAL FACULTY STUDENTS WITH TWO DIFFERENT METHODS
Aim:vir: Türkçe Learning, which is a characteristic of human beings, can Material Results:100 preclinic, 107 from clinic volunteers occurs with 127 women There Conclusion:Dentistry students Key words:
be differed between people because of the differences of the learning styles. Learning style is the
differences between the taking knowledge and the way to use it. According to
the learning styles of personalized learning environment provides an important
contribution to increase the success of the people. There are several
questionnaires that determine the learning style. Kolb and Felder-Soloman learning
styles questionnaires are mostly used in medical and dentistry educations. The
aim of this study is to determine the learning styles of the dental students in
order to help the identify the teaching methods by the help of Felder-Soloman
and Kolb learning styles and observe the learning style has change with the
clinical training.
and Method:Preclinical and clinical students’
learning styles assessment were compared with Felder Soloman and Kolb learning
style questionnaires in Kocaeli University Faculty of Dentistry. 100 from
preclinic, 107 from clinic 207 valunteers were involved in the study.
and 80 men with the age avarage is 21.1 There is no statistically significant
differences between the preclinical and clinical students in Felder-Soloman
learning styles. (p≥0.05)
The way the students learning style is
active for %83 for preclinic and %79 for clinic, sensing for %62 for preclinic
and %74 for clinic, visual for %74 for preclinic and %81 for clinic and
sequential for %52 for preclinic and %61 for clinic.
is no statistically significant differences between the preclinical and
clinical students in Kolb learning styles. (p≥0.05) In
both group learning styles is connection of the active experimental and
abstract conceptial construction.
will be more effective in learning to direct
them to doing their work themselves.
Dentistry, Kolb Learning Styles, Felder Soloman Learning Styles
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 28 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.