Amaç: Bu çalışmanın amacı diş hekimliği eğitimi sırasında, standart teorik eğitimle görsel video eğitiminin öğrencilerin hasta üzerinde sabit protez yapımı esnasında hissettikleri stres miktarına etkisinin incelenmesidir.
Materyal metot: Çalışmada sabit protez yapımı 11 basamakta değerlendirilmiştir. Daha önce hasta üzerinde hiç preparasyon yapmamış olan 4.sınıf diş hekimliği öğrencileri ile çalışılmıştır. 82 kişilik gruba protez stajına başlamadan önce 5-point Likert skalası şeklinde stres formu uygulanmıştır. Bu gruptan rastgele olarak belirlenen 36 kişiye staj öncesi video eğitim verilmiştir,46 kişiye ise ek olarak herhangi bir eğitim verilmemiştir. Staj sonrası tekrar 5-point Likert skalası şeklinde stres formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17.0 istatistik programı kullanılarak Mann-Whitney U analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Gruplar arasında staj sonrası sonuçlar de- ğerlendirildiğinde metal prova aşamasında hissettikleri stres düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Ancak grupların staj yapmadan önceki ve sonraki stres skorları arasındaki farklar kıyaslandığında yalnız ölçü alımı aşamasında hissettikleri stres düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda, video destekli eği- tim alan öğrencilerin ölçü alımı aşamasında hissettikleri stres düzeyinde olumlu bir değişim elde edileceği görülmüştür. Bununla birlikte standart eğitime ek olarak daha uzun süreli kapsamlı video eğitimler veri- lirse tüm aşamalarda olumlu değişimler elde edileceği düşünülmektedir.
Anahtar kelimeler: video destekli demonstrasyon, dental eğitim, sabit protez hazırlık aşamalarıTHE EFFECT OF DENTISTRY STUDENTS' STRESS LEVELS OF VIDEO TRANING IN ADDITION TO FIXED PROSTHODONTIC EDUCATION
ABSTRACT
Aim: The purpose of this study was to investigate the effect of the amount of stress dentistry students felt in prosthodontic examinations during standard dental training with the theoretical and video training.
Material Method: In the present study, fixed prosthesis was evaluated in 11 stages. 4th year dentistry students who had not previously tooth preparation experience on patients were included. Five-point stress scala is applied to 82 students before prosthetic internship. This group of 36 people identified as randomly has been received pre-internship training videos, in addition to the 46 people did not receive any training. 5-point form was applied again after the internship. To evaluate datas, Mann Whitney U” test with using SPSS 17.0 was performed.
Results: There was a significant difference between stress levels in try-on cast (p<0,05). However, in comparison of stress level scores between before and after internship, there was significant difference in only impression stage (p<0,05).
Conclusion: According to the results of the present study, stress before prosthodontic internship can be reduced with video training in impression stage. Besides, positive changes can be obtained with comprehensive video training together standart education.
Keywords: videotaped demonstrasyon, dental education, fixed partial prosthesis
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 3, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 25 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.